با ولایت زنده ایم


ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)

پیام ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال 1392 به مسئولان

   + خلیل رنجبر - ۱۱:٤۳ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٢٩ بهمن ۱۳٩٢

بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی)در دیدار مردم تبریز (به مناسبت قیام 29 بهمن)

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

خوشامد عرض میکنم به همه‌ى برادران و خواهران عزیز تبریزى و آذربایجانى؛ و تشکّر میکنم از اینکه شما برادران و خواهران عزیز، رنج سفر و این راه طولانى را در این روزهاى سرد زمستان تحمّل کردید تا فضاى حسینیّه‌ى ما را در این روزهاى مهمّ تاریخى، گرم و پرشور کنید. از همه‌ى برادران و خواهران صمیمانه متشکّرم؛ بخصوص از خانواده‌هاى معظّم شهیدان، علماى اعلام، مسئولان بلندپایه، و از امام جمعه‌ى محترم تبریز جناب آقاى شبسترى که حقّاً و انصافاً تلاشهاى ارزنده‌اى را درخورِ این شهر بزرگ و این استان باعظمت انجام داده‌اند و انجام میدهند.

یک جمله در آغاز عرایض عرض کنم و آن، تشکّر از ملّت بزرگ ایران به خاطر شکوهى که در روز بیست‌ودوّم بهمن از خودشان و عظمتى که از اقتدارشان نشان دادند. زبان از توصیف و تقدیر و تشکّر عاجز است. در درجه‌ى اوّل باید جَبهه‌ى سپاس و ستایش در مقابل پروردگار عالم به خاک بساییم که محوِّل دلها و مقلّب نیّتها و عزمها است و همه چیز با اراده‌ى پروردگار است، و در درجه‌ى بعد، از آحاد گسترده‌ى ملّت ایران در سرتاسر کشور به‌خاطر اینکه روز بیست‌ودوّم بهمن را این‌جور زنده، برجسته، شکوفنده به دنیا نشان دادند، صمیمانه سپاسگزارى کنیم. بعد برمیگردم اشاره‌اى باز به مسائل بیست‌ودوّم بهمن خواهم کرد.

اجتماع امروز ما و دیدار ما با شما عزیزان تبریزى و دیگر شهرهاى آذربایجان، به‌مناسبت بیست‌ونهم بهمن است. بیست‌ونهم بهمن یک اسم فقط نیست، یک روز از قبیل روزهاى دیگر نیست؛ یک حادثه نیست. بیست‌ونهم بهمن یعنى آن واقعه و حادثه‌اى که در سال ۵۶، در یک چنین روزى - یعنى در روز بیست‌ونهم بهمن - پدید آمد [که] یک حادثه بود با چندین معنا. جوانهایى که در مجلس تشریف دارید - عزیزان من، فرزندان من - بیست‌ونهم بهمن را خیلى از شما ندیدید، [امّا] درس بیست‌ونهم بهمن همچنان زنده است، عبرتهاى بیست‌ونهم بهمن همچنان زنده است.

 چند معنا در این حادثه‌ى بزرگ وجود داشت: اوّل، نشان دادن و منعکس کردن ویژگى‌هاى اخلاقى و خصلتىِ مردم تبریز و مردم آذربایجان؛ این خیلى مهم است. ما باید خودمان را با خصلتهایمان، با خصوصیّات اخلاقیمان بشناسیم. دیگران مى‌نشینند اخلاقیّات ایرانى‌ها را همراه با تحریف، همراه با کوته‌بینى براى ما مینویسند! ما خودمان را باید در آیینه‌ى این حوادث، درست بشناسیم. در این حادثه‌ى بیست‌ونهم بهمن، مردم تبریز این خصلتها را از خودشان نشان دادند: اوّلاً ایمان عمیق دینى؛ ثانیاً غیرت دینى؛ ثالثاً شجاعت؛ پس از اینها، مسئله‌ى موقع‌شناسى، و درک درست حوادث؛ اینها خیلى مهم است براى یک مجموعه‌اى، براى یک جمعیّتى که باایمان باشند، شجاع باشند، قدرت اقدام داشته باشند و وقت اقدام را [هم] بدانند. زودتر و دیرتر از زمان مناسب، اقدام، اثربخش نیست. تبریزى‌ها درست در وقت خود، بیست‌ونهم بهمن را پدید آوردند و خلق کردند؛ این خصوصیّات، خیلى مهم است. تبریز و آذربایجان این خصوصیّات را قبل از بیست‌ونهم بهمن هم داشت و تا امروز هم دارد - حوادث بعدى هم این را نشان داده است - اینها را باید حفظ کرد. ایمان اسلامى، غیرت ایمانى، شجاعت، اهل اقدام بودن، پیشرو بودن، صف‌شکن بودن، کارهاى برجسته و نوآورى در راه اهداف والا انجام دادن، زمان را شناختن، موقعیّت را شناختن، و کار متناسب با موقعیّت را انجام دادن، یکى از برکات و آثار بیست‌ونهم بهمن بود که خصلتهاى برجسته‌ى مردم تبریز و آذربایجان را در آیینه‌ى تاریخ مجسّم کرد.

  نکته‌ى دوّمى که در بیست‌ونهم بهمن هست، نشان دادن این حقیقت است که پیوستگى بخشهاى مختلف کشور به یکدیگر، چقدر بابرکت است. قم کجا، تبریز کجا؟ حادثه‌اى در قم اتّفاق افتاده است؛(۱) خب، آن کسانى که این حادثه را به‌وجود آوردند، خواستند نگذارند این حادثه زنده بماند، باید فراموش بشود؛ ناگهان از یک نقطه‌ى دوردست از قم، یعنى از تبریز، مردم به‌پا میخیزند و آن حادثه‌ى قم را زنده نگه میدارند. این‌جور نبود که چهلم [حادثه‌ى نوزدهم دى] را خود مردم قم بگیرند، تبریز گرفت. دستگاه جبّار و طاغوت، متوحّش شد، عکس‌العمل ناشیانه‌اى در مقابل مردم تبریز انجام داد، عدّه‌اى شهید شدند. تبلیغاتى که آن روز کردند، تبلیغات بسیار ناشیانه و غلطى بود؛ خواستند ماست‌مالى کنند. قضیّه گذشت، چهلم مردم تبریز را مردم یزد به‌پاداشتند. ببینید، این پیوستگىِ بخشهاى مختلف کشور [است]؛ بعد این تسلسل راه افتاد. مبتکر شماها بودید در اقامه‌ى اربعین‌هاى شهیدان انقلاب، بعد این جریان به راه افتاد؛ یزد و شیراز و بوشهر و بقیّه‌ى نقاط کشور. این هم نکته و مسئله‌ى دوّم از مسائل بیست‌ونهم بهمن.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:٠٥ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٢

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا ، پس از بیانات صبح روز دوشنبه مقام معظم رهبری در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز که در آستانه قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356 انجام شد، خبرگزاری‌ها، سایت ها، رسانه‌ها و شبکه های خبری خارجی و اپوزیسیون به انعکاس سخنان ایشان در صدر اخبار خود پرداختند.

در همین رابطه شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: آیت الله خامنه ای یک روز قبل از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی گفت: "در سخنرانی اول سال هم گفتم که من به مذاکره خوشبین نیستم و به جایی نمی رسد، ولی مخالفتی هم ندارم."

وی در آذر ماه گذشته و یک روز قبل از دور قبلی مذاکرات ژنو بین ایران و گروه ۱+۵ نیز اظهار داشت که به مذاکرات جاری هسته ای با قدرت های جهانی خوش بین نیست اما معتقد است "این تجربه ایرادی ندارد".رهبر ایران در صحبت های جدید خود اعلام کرده است: "کاری که وزارت خارجه و مسئولان دولتی ما شروع کردند ادامه پیدا خواهد کرد و ایران نقض قرار نمی‌کند، اما اکنون هم می‌گویم که فایده‌ای ندارد و به جایی نخواهد رسید."

سخنرانی جدید رهبر ایران، در شرایطی صورت گرفته که مذاکره کنندگان ایران و گروه ۱+۵، قرار است فردا در وین گفت و گوهایی جامع را برای دست یافتن به یک توافق نهایی آغاز کنند.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی

شبکه خبری العربیه نیز در همین زمینه نوشت: آیت الله سید علی خامنه ای گفت که عده ای در داخل ایران سعی در "بزک کردن چهره آمریکا"  دارند.

رهبرایران که در مراسم سالروز ناآرامی های شهر تبریز در سال 1356 سخنرانی می کرد گفت که برخی از مسئولان ایرانی بر این باورند که مذاکرات اتمی با آمریکا به حل مشکلات بین دو کشور منجر می شود.وی گفت که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیست، ولی "کاری که مسئولان شروع کردند ادامه پیدا خواهد کرد."

به گزارش العربیه، مذاکرات اتمی ایران و قدرت های جهانی در 24 نوامبر سال گذشته به توافقنامه موقت بین دوطرف انجامید. بر اساس این توافقنامه که از 20 ژانویه 2014 به مرحله اجرا درآمد، ایران برنامه اتمی خود را محدود خواهد کرد و در مقابل کشورهای غربی نیز بخشی از تحریمهای ایران را لغو خواهند کرد  دور دوم مذاکرات ایران و 5+1 روز سه شنبه 18 فوریه در وین پایتخت کشور اتریش آغاز خواهد شد. در این دور دو طرف برای رسیدن به توافق نهایی اتمی با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

رهبرایران همچنین گفت که "مسئله هسته ای بهانه آمریکا برای دشمنی است...اکنون بحث حقوق بشر و موشکی را به میان آورده اند".

العربیه افزود: اخیرا مقامات آمریکایی از ایران خواستند تا به حصر رهبران مخالف انتخابات سال 88، میر حسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد خاتمه دهند. این افراد اکنون بیش از سه سال است که در حصر خانگی بسر می برند.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز در گزارشی نوشت: رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران نسبت به نتایج دور بعدی مذاکرات هسته ای تهران با گروه "1+5" خوشبین نیست.
آیت الله سیدعلی خامنه ای در این رابطه گفت: "بعضی از مسوولان آن دولت (دولت قبلی) و این دولت فکر می کنند اگر در موضوع هسته ای مذاکره کنند مساله حل می شود، در سخنرانی اول سال هم گفتم که من به مذاکره خوشبین نیستم و به جایی نمی رسد ولی مخالفتی هم ندارم".

این خبرگزاری روسی در ادامه نوشت: در ماه نوامبر سال 2013 میلادی، ایران و گروه "1+5" به توافقی رسیدند که بموجب آن، تهران برنامه هسته ای خود را در عوض تسهیل تحریم ها علیه جمهوری اسلامی به حال تعلیق در می آورد. طرفین اجرای این توافق را از 20 ژانویه آغاز کرده اند. آژانس بر اجرای این توافقات نظارت اعمال می نماید.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی

رادیو فرانسه نیز گزارش داد: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با گروهی از شهروندان ساکن استان آذربایجان، با اشاره به مذاکرات اتمی میان ایران و1+5 گفت: بعضی از مسئولان آن دولت (دولت احمدی نژاد) و این دولت، فکرمی کنند اگر در موضوع هسته‌ای مذاکره کنند مسئله حل می شود، در سخنرانی اول گفتم که من به مذاکره خوشبین نیستم و به‌جائی نمی رسد ولی مخالفتی هم ندارم.
آیت‌الله خامنه‌ای، در بخش دیگری با بیان این که پیام سلبی انقلاب این است که ما تسلیم زورگوئی نظام سلطه نمی‌شویم، افزوده است: یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند وآن را به عنوان یک دولت علاقمند و انسان‌دوست معرفی کنند. اگر هم سعی کنند، بی فایده است.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی

در همین رابطه رادیو فردا (وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا – سیا) نیز گزارش داد: آیت‌الله سید علی خامنه ای بار دیگر بر خوشبین نبودن نسبت به مذاکره هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تاکید کرد ولی گفت که با این مذاکرات مخالفتی ندارد.

اظهارات بلندپایه‌ترین مقام جمهوری اسلامی ایران در جمع گروهی از مردم آذربایجان و در آستانه مذاکرات سرنوشت ساز ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین بیان می‌شود؛ مذاکراتی که قرار است راه حلی جامع و پایدار برای برنامه جنجال برانگیز هسته‌ای ایران پیدا کند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز اول فروردین ماه امسال در شهر مشهد نیز گفته بود: مسئولین بلندپایه و مسئولین میانی آمریکا بار‌ها و بار‌ها می‌گویند بیایید در کنار گفت‌وگوهای پنج به علاوه یک که درباره مسائل هسته‌ای بحث می‌کنند، آمریکا و جمهوری اسلامی دو به دو، درباره مسئله هسته‌ای ایران بحث کنند. من به این گفت‌وگو‌ها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ ما نشان می‌دهد که گفت‌وگو در منطق حضرات آمریکایی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم".

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز در رسانه های خارجی

شبکه خبری رویترز نیز نوشت: رهبر ایران گفت که نسبت به مذاکرات هسته ای با غرب خوشبین نیست.

 

   + خلیل رنجبر - ۸:٤۸ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٢

80 دلیل اثبات حقانیت شعار مرگ بر آمریکا

شعار مرگ بر آمریکا امروز به شعوری تبدیل شده است که مرزها در نوردیده و در مصر و تونس و یمن و لیبی و عربستان و آذربایجان و ... روز به روز عملی تر و نمایانتر می شود.

بخشی از دلایل اثبات حقانیت شعار مرگ بر آمریکا(دخالتهای آمریکا در ایران)

در سال 1830 میلادی که آمریکاییها نخستین گامهای غیررسمی برای ورود به ایران را برداشتند و در سال 1833 ساموئل بنجامین اولین مداخله گر رسمی آمریکا در ایران به عنوان کنسول اول آمریکا در ایران آغاز بکار کرد.

در سال 1322شمسی، کوردن هان-وزیرخارجه آمریکا- در نامه ای به روزولت، اهمیت ایران و منافع آمریکا در ایران را بیان نی آمریکا)، جان اچ لی ویت(رئیس بخش ایرانی)، جیمز ای دارلینگ، هندرسون(سفیر آمریکا در ایران) و راجرز گویرامود. و سرانجام با کودتای 28 مرداد 1332شمسی، آمریکا علنا وارد صحنه ایران شد تا بتواند سهم منافع ملی خود را آشکارا از ایران تامین نماید. بر اساس اسنادی که در سال 1379 منتشر شده از کودتای 28 مرداد 1332، چهره هایی مانند جان بروس لاک هارت(نماینده سازمان جاسوسی آمریکا)، کرمیت روزولت(رئیس اداره امنیت ملن از عوامل اصلی کودتای 28 مرداد و تثبیت نظام دیکتاتوری پهلوی در ایران بودند. چپاول و غارتگری بی امان منافع و سرمایه های ملی ایران و مصادره آنها برای تامین منافع ملی آمریکا در طول دوران ننگین پهلوی برکسی پوشیده نیست. اما موضوع بحث ما دخالتهای آمریکا در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که گوشه هایی از آن در ذیل ارائه می شود:

1-قرار داد ناسیونالیسم ولیبرالیسم در مقابل اسلام و انقلاب و حمایت از لیبرالها و ملی گراها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب

2-قطع روابط سیاسی با ایران در فروردین 1359 پس از اشغال لانه جاسوسی

3-تجاوز نظامی به خاک ایران در اردیبهشت 1359(واقعه طبس)

4-طراحی و سازماندهی کودتای نوژه در تیر ماه 1396

5-تحریک عراق به جنگ با ایران در شهریور 1359

6-حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی صدر در خرداد ماه 1360

7-بکارگیری «خط مشی مهار»یا Containment علیه ایران

8-حمایت از تحرکات تجزیه طلبانه در کردستان، ترکمن صحرا، آذربایجان، خوزستان و سیستان و بلوچستان

9-سکوت در برابر موج عظیم اعمال تروریستی منافقین و گروههای مارکسیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از 30خرداد 1360به بعد

10-ارائه کمکهای وسیع مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و مستشاری به عراق در جریان جنگ تحمیلی و مجهز ساختن عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی

11-حمایت مستقیم از نفتکشهای عراق و سایر کشورهای عرب منطقه ازطریق ایجاد اسکورت نظامی برای آنها از سال 1364 الی 1367

12-ورود به جنگ با ایران به نفع عراق با حمله به سکوهای ایران در سال 1366

13-حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران در سال 1366 و منهدم ساختن نیمی از توان دریایی ایران در اوج جنگ در سال 1366

14-ممانعت از دست یابی ایران به پیروزی های بزرگ در جنگ تحمیلی از طریق حمایت مستقیم از عراق و تصویب قطعنامه 598 در سال 1366

15- دخالت مستقیم در جنگ وحمایت از عراق برای باز پس گیری جزیره فاو در فروردین 1367

16-سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس توسط ناو وینسنس در تیر 1367

17- گنجاندن موضوع ایران در اجلاس سران هفت کشور صنعتی مرسوم به G7

18-اعمال فشار همه جانبه بر ایران برای پذیرش قطعنامه 598

19-مخالفت آشکار با پیروزی ایران در جنگ تحمیلی

20-تشدید تحریمهای اقتصادی علیه ایران در دوره زمامداری جرج بوش

21-ممانعت از قرار داد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران وآلمان

22-ممانعت از دستیابی ایران به غرامت های ناشی از جنگ تحمیلی

23-اعمال «سیاست مهار دوگانه» علیه ایران در سال 1372(Cintiamnent policy Dual)

24-تحریک امارات متحده عربی برای مطرح ساختن ادعاهای ارضی علیه جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس در سال 1372

25-طراحی«قانون داماتو»علیه ایران در مجلسین نمایندگان و سنا(کنگره) در سال 1372

26-مخالفت شدید با قرار داد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه در سال 1373

27-تصویب «طرح بنجامین گیلمن» و لغو قرار داد کونگو با ایران در اسفند 1373

28-مخالفت با عبور خطوط لوله نفت و گاز و راههای ترانزیت آسیای میانه ازایران و حمایت از خط باکو-جیحان و فشار بر ترکیه برای لغو قرار داد 20 میلیارد دلاری خرید گاز از ایران

29-صدور فرمان اجرایی به وسیله کلینتون علیه ایران با هدف افزایش دامنه تحریمها در اردیبهشت 1374

30-اعمال تحریم شرکتهای خارجی سرمایه گذاری در منابع انرژی در تیر 1375

31-فشار مستمر بر اتحادیه اروپا و ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با ایران از سال1375

32-معرفی ایران به عنوان بزرگترین مانع روند صلح در خاورمیانه پس از کنفرانس های مادرید و اسلو بویژه در سال 1375

33-بهره برداری گسترده از رای دادگاه میکونوس برای تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران در فروردین 1376

34- معرفی ایران به عنوان مجری انفجار بوئنوس در آرژانتین

35- معرفی ایران به عنوان طراح انفجار مرکز تجارت جهانی در نیویورک و انفجار هواپیما هواپیما بر فراز لاکربی

36-قطع نفوذ ایران در افغانستان با حمایت از «طالبان» و حاکم ساختن آنها بر مقدرات مردم افغانستان و ایجاد یک کانون مهم برای تولید و صدور مواد مخدر

37-ایجاد تحرکات وسیع برای تخریب روابط پاکستان با ایران

38-تهدید ایران به حمله نظامی با مستمسک قرار دادن دخالت ایران در انفجار ظهران در سال 1376

39- تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگونی کردن جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت 1377

40-تصویب تاسیس یک رادیو به زبان فارسی علیه ایران به نام «رادیو آزادی» در کنگره آزادی در اردیبهشت 1377

41- قرار دادن نام ایران در فهرست کشورهای یاغی و حامی تروریسم

42-گنجاندن وضعیت نقض حقوق بشر در ایران در دستور کار مجمع سازمان ملل در سال 1368

43-از سال 1368 تا کنون آمریکا همواره بانی قطعنامه علیه وضعیت حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده است

44-اعمال تحریم ارسال تکنولوژی های دو منظوره علیه ایران در اجلاس سران هفت کشور صنعتی اروپا

45-تصویب قانون مجازات صادر کنندگان فن آوری های موشکی و هسته ای به ایران در کنگره آمریکا در خرداد 1377

46-خارج ساختن ایران و شرکت های ایرانی از کنسرسیوم های کشف، استخراج و تولید نفت و گاز دریای مازندران

47-مخالفت با حضور ایران در «گروه مینسک» برای حل بحران قفقاز

48-مقابله جدی با هرگونه نفوذ ایران دربوسنی وهرزگوین علی رغم کمک های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران به مردم مسلمان بالکان

49-ممانعت از اعطای وام توسط بانک های جهانی و کشورهای ثروتمند، به ایران

50-تخریب روابط ایران و ترکیه و ایران و آذربایجان

51-ممانعت از بسط روابط و گسترش نفوذ ایران در آسیای میانه و قفقاز

52-مخالفت شدید با آزمایش های موشکی ایران بویژه پس از پرتاب موشک شهاب 3 در تیر 1377

53-مخالفت با هرگونه اقدام حفاظتی جمهوری اسلامی ایران نظیر دستگیری اغتشاشگران، جاسوسان، عوامل ضد انقلاب، توقیف نشریات مخرب، محاکمه جاسوسان یهودی و اقدام کنندگان علیه امنیت ملی کشور

54-ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور برای تخریب فرهنگ اسلامی

55-ایجاد هماهنگی های ویژه و پدید آوردن بخش مخصوص میان سیا، موساد، یشن بت، اینتلیجن سرویس و سرویس اطلاعاتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور مقابله جدی با خرید کالاهای ویژه اقدام استراتژیک توسط جمهوری اسلامی ایران و همچنین تکنولوژی های دو منظوره

56-به رسمیت نشناختن  جمهوری اسلامی ایران و برنامه ریزی حساب شده برای تاثیر بر افکار عمومی مردم ایران در جهت تطهیر موقعیت گذشته و حال آمریکا

57-ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان کلیه طیف های ضد انقلاب در خارج از کشور

58-ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان جریانهای مخالف قانون اساسی در داخل کشور

59-ایجاد ارتباط و به وجود آوردن نوعی وحدت استراتژیک میان ضد انقلاب داخل و خارج با مخالفین قانون اساسی

60-طراحی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبک فروپاشی شوروی

61-سرمایه گذاری برای ایجاد مطبوعات مجری طرح فروپاشی

62-نفوذ در مراکز دانشگاهی و میان اساتید از طریق شبکه جهانی روشنفکران

63-ایجاد هماهنگی میان روشنفکران سکولار با منورالفکرهای به اصطلاح مذهبی

64-برنامه ریزی برای تخریب شخصیت چهره های دلسوزکشور و نیروهای استقلال طلب و مخالف سلطه آمریکا

65-برنامه ریزی برای سوق دادن جامعه به سوی آنارشیسم وهرج ومرج طلبی

66- تلاش برای دامن زدن به اختلافهای داخلی و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی

67-برنامه ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جدا کردن دین از سیاست و جایگزین کردن دنیا طلبی افراطی و غوغاسازی و جو شعاری بر فضای عمومی کشور

68- تخریب چهره ایران در بین سایر ملل

69- تمدید پی در پی تحریم های خارج از سازمان ملل بر ضد ایران

70- فشار بر سازمان ملل برای تصویب قطعنامه یا تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران

71- مخالفت اساسی با دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای

72- محاصره نظامی ایران از طریق اشغال عراق، افغانستان و استقرار پایگاههای نظامی در پاکستان، بحرین و آذربایجان

73- پشتیبانی بی شائبه از رژیم غاصب اسرائیل برای تهدید ایران

74- پشتیبانی تسلیحاتی و اطلاعاتی گروههای تروریستی مانند گروهک ریگی

75- پشتیبانی تسلیحاتی و اطلاعاتی از باندهای مخوف قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و اسلحه به ایران

76- جاسوسی از ایران از طریق تاسیس مراکز جاسوسی در کشورهای همسایه اشغال شده در مرزهای ایران

77- مقابله جدی در دستیابی به فن آوری پیشرفته فضایی در ایران

78-پشتبانی مالی، اطلاعاتی و رسانه ای گسترده از  اغتشاشات سال 88

79- تلاش برای اجرای انقلاب های رنگین در ایران

80- تحریم های خصمانه اقتصادی

و...

   + خلیل رنجبر - ۱٢:٥٠ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٢٧ بهمن ۱۳٩٢

بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در سالروز بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خ

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌

 خوشامد عرض میکنیم به شما برادران عزیز و فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران؛ و این روز شریف را، این خاطره‌ى بزرگ را به شما تبریک عرض میکنیم، و تجلیل میکنیم از آن کسانى که این حادثه‌ى نوزدهم بهمن را در ظرف خود که بسیار حسّاس و مهم بود آفریدند. از گزارش فرمانده محترم(۱) تشکّر میکنیم؛ از سرود پر مغز و پر معنایى هم که اجرا کردند، صمیمانه تشکّر میکنیم.

 بعضى از حوادث از آنچه در بادى امر ملاحظه میشود و دیده میشود، بزرگ‌تر است. گاهى یک حادثه‌اى ابعادى پیدا میکند، گستره‌اى پیدا میکند که حتّى خود پدیدآورندگان آن حادثه هم انتظار آن را ندارند. در قرآن کریم میفرماید: یُعجِبُ الزُّرّاع؛(۲) در تصویر یاران پیامبر اکرم و مؤمنان صدر اسلام و مجاهدان بزرگ، صفاتى را ذکر میکند؛ آنها را تشبیه میکند به گیاهى که سر از خاک برمیدارد، بتدریج استحکام پیدا میکند و جورى رشد و نمو میکند که خود زارعان - کسانى که خودشان بذر این گیاه را ریختند - به اعجاب وادار میشوند. حادثه‌ى نوزدهم بهمن از این قبیل بود. آن روز کمتر ابعاد این حادثه به نظر میرسید؛ بتدریج ابعاد آن آشکار شد. در یک ابعاد وسیع‌تر، آن روز خود اصل انقلاب هم همین‌جور بود. آن روزى که امام بزرگوار نهضت را در سال ۴۱ شروع کردند، این گستره‌ى عظیم، این محصول شگفت‌آور به ذهن کسى نمیرسید، امّا اتّفاق افتاد؛ البتّه عللى دارد که چطور میشود یک حادثه‌اى برکت پیدا میکند - که جاى بحث آن اینجا نیست - به‌هرحال حادثه‌ى نوزدهم بهمن یک حادثه‌ى پربرکتى بود. یکى از چیزهایى که در تحلیل این حادثه و آثار این حادثه مورد غفلت قرار گرفته است، تأثیر این حادثه است در ایجاد استقلال؛ در کجا؟ در ارتش؛ یعنى بخشى از نظام اجتماعىِ زمان طاغوت که بیشترین رنج را از تسلّط و دخالت بیگانگان متحمّل شده بود؛ حادثه‌ى نوزدهم بهمن در یک چنین دستگاهى و در یک چنین سازمانى، احساس استقلال را بیدار کرد. این احساس را در کلّ ارتش - اوّل در نیروى هوایى و بعد در بقیّه‌ى بخشها زنده کرد که میتوان خود را از زیر چتر نفوذ بیگانگان مداخله‌گر و دست‌انداز خارج کرد. لذا به دوستان همین حالا میگفتم،(۳) اوّلین جایى که «جهاد خودکفایى» در آن به وجود آمد، نیروى هوایى بود؛ بعد بتدریج در کلّ ارتش گسترش پیدا کرد. این روحیّه‌ى استقلال و خودباورى براى ارتش مهم بود، براى نیروهاى مسلّح [هم ]مهم بود، تا امروز هم مهم است، براى آینده هم مهم است - این را به‌عنوان جمله‌ى معترضه عرض میکنم، بحث من چیز دیگرى است: براى اینکه بتوانید کارآمدى خودتان را در مقابله‌ى با تهدیدها در جایگاهتان که جایگاه حفظ امنیّت هوایى کشور است نشان بدهید، باید احساس استغنا از دیگران و استقلال و رجوع به خود و تکیه‌ى بر ظرفیّتهاى خود داشته باشید؛ آن‌وقت استعدادها میجوشد؛ کمااینکه تاحالا این‌جور بوده است و بعد از این هم همین‌جور خواهد بود - مسئله‌ى استقلال، مسئله‌ى مهمّى است براى کلّ کشور و کلّ انقلاب. استقلال  یکى از پایه‌هاى انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى بود. شعار «استقلال» در کنار شعار «آزادى» مهم‌ترین شعارهاى انقلاب بود و هست و خواهد بود.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۸:۱٢ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢

میلاد امام حسن عسکری مبارکباد

   + خلیل رنجبر - ٧:۳۳ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٢

رهبر فرزانه ما

چشم تموم کائنات سوی عنایت علی

رهبر ما خامنه ای تحت حمایت علی

رهبر فرزانه ما ای علی روزگار

وارث خونهای پاک و از خمینی یادگار

یا علی جان مقتدای من تویی

رهبر من ، مرجع من ، پیشوای من توی

ما دیگه نمیگذاریم دستای تو بسته بشه

مثل حیدر دلت از امت خود خسته بشه

مثل سلمان و ابوذردر خونت می شینیم

آخه توچهره تو تصویر حیدر می بینیم

بذار تا هرچی می خوان ،بگن ولی ،ما همینیم

توی چهره علی عکس خمینی می بینیم

وقتی تو حرف می زنی اشکای ما جاری می شه

اگه تو گریه کنی زخم دلا کاری می شه

رفقا بیاید با هم قدر علی رو بدونیم

تا دم آخر باهاش همه بسیجی بمونیم

خون تو رگهامون و هدیه به رهبر می کنیم

پای عشقش با همه سختی ها ما سر می کنیم

حرف تو برای ما حرف امام زمونه

تا دم آخر آقا تو سینه هامون می مونه

حرف تو برای ما حرف امام زمونه

تا دم آخر آقا تو سینه هامون می مونه

   + خلیل رنجبر - ٥:٤٢ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۸ بهمن ۱۳٩٢

دهه فجر گرامی باد

دهه فجر

   + خلیل رنجبر - ٢:٥٦ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۸ بهمن ۱۳٩٢

آقا جان دلتنگتم

  برگرد که بر بهار ما می خندند...
 یک عده به انتظار ما می خندند...

دلتنگتم

   + خلیل رنجبر - ٦:۱٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱٧ بهمن ۱۳٩٢

۲۲ جمله برگزیده از امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره 22 بهمن

* بیست و دوم بهمن، براى ملت ما در حکم عید فطرى است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ى سخت خارج شد؛ دورانى که محرومیت از تغذیه‌ى معنوى و مادّى را بر ملت ما تحمیل کرده بودند. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

* بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیلهاى خودش را قربانى کرد. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

* بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى، براى ملت ایران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

* هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹

* اگر کسى مى‌خواهد بداند در ایران چه خبر است، به راهپیمایى روز قدس و بیست و دوم بهمن و مراسم سالگرد امام نگاه کند، تا بفهمد در ایران چه خبر است. ۱۳۶۹/۰۳/۰۲

* دهه‌ى فجر، در حقیقت مقطع رهایى ملت ایران و آن بخشى از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است.۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* دهه‌ى فجر، جزو رشحات اسلام است. خیال نکنید که دهه‌ى فجر منهاى اسلام، چیزى است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* دهه‌ى فجر، آن آیینه‌یى است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌هاى تاریک و قرون خالیه، بایستى ما مى‌نشستیم و اسمى از اسلام مى‌آوردیم. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* برگزارى دهه‌ى فجر، باید مثل برگزارى جشن نیمه‌ى شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* خاطره‌ى امام، بیش از همیشه، در دهه‌ى فجر و بیست‌ودوى بهمن است. حتّى بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشان‌دهنده‌ى شخصیت آن بزرگوار است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایى که خود امام و اسلام براى ما ترسیم کرده‌اند.۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* هر روزى از روزهاى این دهه - مخصوصاً روز بیست‌ودوم بهمن - ایام اللَّه و خاطره‌هاى فراموش‌نشدنى براى ملت ایران هستند. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* ۲۲ بهمن در حیات تاریخى و ملى کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوى حق و صلاح نقش بزرگى داشته است.۱۳۷۸/۱۱/۰۶

* در طلیعه‌ی‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲

* دشمنان سعى مى‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم مى‌آورد. سعى مى‌کنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳

* حادثه بیست‌ودوم بهمن و پیروزى انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱

* اگر انقلاب اسلامى و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدى وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوى از این مملکت برکنده شود. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴

* راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن در جهان یک پدیده بى‌نظیر است؛ هیچ کشورى در هیچ مراسمى چنین اجتماعى را در شهرهاى بزرگ و کوچک به خود نمى‌بیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

* راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‌دهنده‌ى عزم عمومى ملت ایران است؛ مظهر همان چیزى است که هر دشمنى را در هر حد و اندازه‌یى از اقتدار نظامى و توانایى‌هاى تبلیغاتى و سیاسى، مرعوب مى‌کند.۱۳۸۳/۱۱/۱۹

* ملت ایران هر سال با حرکت خود در بیست‌ودوم بهمن، دشمن را در جاى خود متوقف و وادار به عقب‌نشینى کرده.۱۳۸۳/۱۱/۱۹

* روز ۲۲ بهمن و راهپیمائى ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمى و اراده و عزم ملى ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ى شرائط به خیابانها مى‌آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلى باعظمت است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹

* سالگرد انقلاب ما یک مراسم خشک و رسمى نیست؛ یک مراسم صددرصد مردمى است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹

منبع: KHAMENEI.IR

   + خلیل رنجبر - ٢:٤٤ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱٦ بهمن ۱۳٩٢

پیامک دهه فجر

می فروشی گفت کالایم می است

رونق بازار من ساز و نی است

من خمینی دوست دارم که او

هم خم است و هم می است و هم نی است

=======================

پویا و باوقار، شهوار می رویم

استاده بر مسیر، بیدار می رویم

در باغ انقلاب، شاد و بلند و سبز

هر روز تازه تر، پر بار می رویم

دانش سلاح ما، حق است یار ما

از ذکر یاحسین سرشار می رویم

=======================

دهه فجر مبارک باد

=======================

سلام برتو ای مطلع فجر! ای سپیده سحر،

ای انفجار نور، خوش‏آمدی.

=======================

جمهوری ما نشانگر اسلام است

افکار پلید فتنه ‏جویان خام است

جمهوری اسلامی ما جاوید است

دشمن زحیات خویشتن نومید است

=======================

عشق یعنی یک خمینی سادگی

عشق یعنی به علی دلدادگی

عشق یعنی دست تو پر پر شده

عشق یعنی یک علی رهبر شده

عشق یعنی لا فتی الا علی

عشق یعنی رهبرم سید علی

=======================

دهه فجر، خوش آمدی که با مقدمت،

عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای

‏میهن اسلامی‏مان پیچید. قفس‏ها شکسته شد

و نفس‏ها از زندان سینه‏هارهایی یافت.

=======================

با رهبر انقلاب همدوش شده

تهران بزرگ دشمن بوش شده

با برف خفن، بیست و دوی بهمن ماه

سرتاسر شهرمان کفن پوش شده !

=======================

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است،

روز آمده تاج لاله بر سر زده است.

با آمدن امام در کشور ما،

خورشید حقیقت زافق سر زده است.

=======================

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران

اندیشه باور شد، در امتداد باران

بر صخره‏های همّت جوشیده خون غیرت

بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران

و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد

بر پهندشت باور، خالی است جای یاران

دهه فجرمبارک

=======================

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است

روز آمده، تاج لاله بر سر زده است

با آمدن امام در کشور ما

خورشید حقیقت زافق سر زده است

دهه فجرمبارک

=======================

برخیز که فجر انقلاب است امروز

بیگانه صفت، خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد

از لطف خدا نقش بر آب است امروز

دهه فجرمبارک

=======================

آهن آب دیده رنگ عوض نمی کند

چهره ی انقلاب را جنگ عوض نمی کند

به دشمن علی بگو و کوری دو چشمتان

پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی کند

دهه ی فجر مبارک

=======================

این انقلاب ، بی نام خمینی (ره )

در هیچ جای جهان شناخته شده نیست .

مقام معظم رهبری

=======================

دهه فجر ، دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی

 و تجدید میثاق ملت با انقلاب است . مقام معظم رهبری

   + خلیل رنجبر - ۱٢:٥٠ ‎ق.ظ ; دوشنبه ۱٤ بهمن ۱۳٩٢

انقلاب اسلامی ایران در روایات

آیا انقلاب اسلامی در روایات و احادیث مربوط به آخرالزمان وجود دارد؟

در روایات مربوط به حضرت مهدى ، علیه‌السلام ، و زمینه سازى حکومت آن بزرگوار ، ایرانیان داراى سهم بسزایى بوده و کسانى هستند که به مقام ایجاد زمینه مناسب براى ظهور آن حضرت و شرکت در نهضت وى نائل مى‌شوند . . . مى‌توان ، نقش ایرانیان زمینه ساز را با توجه به پیشامدها و حوادثى که ذکر آنها در اخبار آمده است نیز ، به چهار مرحله تقسیم نمود : مرحله اول : از آغاز نهضت توسط مردى از قم تا ورودشان در جنگ . مرحله دوم : داخل شدن در جنگى طولانى ، تا اینکه خواسته‌هاى خویش را بر دشمن تحمیل کنند . مرحله سوم : رد کردن خواسته‌هاى نخستین خود که اعلام کرده بودند و به پا داشتن قیام همه جانبه آنان . مرحله چهارم : سپردن پرچم اسلام به دست تواناى حضرت مهدى ، علیه‌السلام ، و شرکت جستن آنها در نهضت مقدس آن حضرت . در روایتى از وجود مقدس امام صادق ( ع ) نقل شده است : به زودى ، کوفه ، از مؤمنان خالى مى‌گردد و دانش مانند مارى که در سوراخش پنهان مى‌شود ، از آن شهر رخت برمى‌بندد سپس علم ظاهر مى‌شود در شهرى به نام قم آن شهر معدن علم و فضل مى‌گردد ( و از آنجا به سایر شهرها پخش مى‌شود ) به گونه‌اى که باقى نمى‌ماند در زمین جاهلى نسبت به دین ، حتى زنان در خانه‌ها . این قضیه نزدیک ظهور قائم ( ع ) واقع مى‌شود . . . علم ، از قم به سایر شهرها در شرق و غرب پخش مى‌شود و حجت بر جهانیان تمام مى‌شود به گونه‌اى که در تمام زمین ، فردى پیدا نمى‌شود که دین و علم به او نرسیده باشد . بعد از آن قائم ، قیام مى‌کند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان ( ظالم و معاند ) مى‌شود زیرا ، خداوند انتقام ( و عذاب ) بر بندگان روا نمى‌دارد ، مگر وقتى که حجت را انکار کنند ( بحار الانوار ، ج 57 و 60 ، ص 213 ) . خیزش و جنبشى بزرگ براى دعوت مردم به طرف دین ، در ایران روى مى‌دهد . از امام کاظم ( ع ) نقل شده است : مردى از اهل قم ، مردم را به سوى حق دعوت مى‌کند . گروهى ، دور او اجتماع مى‌کنند که مانند پاره‌هاى آهن‌اند و بادهاى تند ( حوادث ) نمى‌تواند آنها را از جاى برکند . از جنگ خسته نمى‌شوند و کناره‌گیرى نمى‌کنند و بر خدا توکل مى‌کنند . سر انجام ، پیروزى براى متقین و پرهیزکاران است . ( بحار ، ج 60 ، ص 216 ، ح 37 ) . گویا این حرکت ، همان حرکتى است که از امام باقر نقل شده است : گویا مى‌بینم گروهى از مشرق زمین خروج مى‌کنند و طالب حق هستند ، اما به آنان پاسخ داده نمى‌شود . مجدداً برخواسته‌ى خود تاکید مى‌کنند ولى جواب نمى‌شنوند . پس چون چنین دیدند ، شمشیرها را به دوش مى‌کشند ، در مقابل دشمن مى‌ایستند تا حق به آنها داده مى‌شود ، اما این بار قبول نمى‌کنند بلکه قیام مى‌کنند و نمى‌دهند آن را ( پرچم قیام را ) مگر به صاحب شما ( اما زمان ( ع ) ) . ( بحار الانوار ، ج 52 ، ص 243 ، ح 116 ) . خروج سید حسنى و خراسانى را که در روایات به آنها اشاره شده ، مى‌توان در این باره دانست . بنابراین ، موقعیت اجتماعى آن روز ایران حرکت به سوى حق طلبى و دعوت به آمادگى براى ظهور است . در بستر این جامعه نیز یاران حضرت شکل مى‌گیرند . در حدیثى از امام صادق ( ع ) نقل شده است : قم را قم نامیدند ، چون اهل او ، اجتماع مى‌کنند با قائم آل محمد ( ص ) و با او قیام مى‌کنند و او را یارى مى‌کنند . ( بحار الانوار ، ج 57 و 60 ، ص 216 ، ح 38 ) . در روایاتى که به نام یاران و شهرها اشاره دارد ، شهرهاى متعددى از ایران ذکر شده است . خلاصه آن که ایران ، مرکز صدور دین و معارف اهل بیت است و زمینه‌سازى براى ظهور مى‌کند . در برخى از روایات اهل بیت ( ع ) به حضور فعال عجم در سپاه و ارتش مخصوص امام مهدى ( ع ) اشاره شده است . البته مقصود از عجم ملت‌هاى غیر عرب است ، ولى به احتمال زیاد بیشترین مصداق آن در عصر ظهور ، ایرانیان خواهند بود به ویژه که مرکز ثقل شیعه در ایران است . مجموعه روایات وارده در مورد ایرانیان نشان مى‌دهد که این گروه زمینه‌سازان حکومت حضرت مهدى ( ع ) در جهان هستند و بیشترین تأثیر را در روند استقرار حکومت آن خورشید عالم‌تاب دارند و در حقیقت حضرت مهدى ( ع ) به همراه یاران از جمله ایرانیان با دشمنان به مبارزه برمى‌خیزد . در بین روایات اسلامى ، به روایاتى بر مى خوریم که شرایط و وقایع عصرالظهور را توصیف کرده اند . یکى از این وقایع ، قیام مردى از قم مى باشد که در عصر ظهور ، مردم را به حق دعوت مى کند و با حمایت آنان و با استعانت از پروردگار متعال ، نهضت عظیمى را برپا مى دارد که هیچ دشمنى یاراى نابودى آن را ندارد . ( ج کتاب عصر ظهور ، تألیف على کورانى عاملى ، ترجمه ى مهدى حقى ، ناشر : شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر ، چاپ چهارم ، 1385 ، صفحه ى 222 و . 223 ) در روایت پیشین امام موسى کاظم ( ع ) خبر از قیام مردى از قم مى دهند که مردم را به حق دعوت مى نماید و افرادى که پیرامون این شخص جمع مى شوند ، قلب هایشان بسیار استوار و محکم همچون پاره هاى آهن است به نحوى که در مقابل ناملایمات و سختى ها از قیام خسته نمى شوند و نمى ترسند و بنا بر فرمایش این روایت ، اعتماد این انسان هاى شریف به خداوند سبب مى شود تا قیام آنان به سرانجام نیک ختم شود و به پیروزى رسند . به گواهى تاریخ ، این مرد شریف اهل قم ، احتمالا امام خمینى ( ره ) است و هیچ کسى جز ایشان سزاوار این توصیف نمى باشد چرا که ایشان که سالها در قم به تحصیل و تدریس مى پرداختند ، بعد از ملاحظه ى خیانتهاى بزرگ محمدرضا شاه ملعون ، مردم را به حق و حقیقت دعوت کردند و آنان را به مقابله با ظلم یزید زمان فرا خواندند . سرآغاز این قیام بزرگ ، سال 1342 بود که در طى آن حضرت امام خمینى ( ره ) حملات شدیداللحنى را علیه محمدرضا شاه ایراد کردند که این امر به دستگیرى امام خمینى ( ره ) در 15 خرداد ماه سال 1342 انجامید که این مسئله خود زمینه ساز قیام خونین 15 خرداد 1342 گشت . ( کتاب عصر ظهور ، تألیف على کورانى عاملى ، ترجمه ى مهدى حقى ، ناشر : شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر ، چاپ چهارم ، 1385 ، صفحه ى . 222 مردم مسلمان ایران که از ظلم وستم شاهان رنج ها کشیده بودند ، دعوت امام خمینى ( ره ) را به حق لبیک گفتند و اولین قیام اسلامى و مردمى را در تاریخ ایران برپا نمودند . قیام 15 خرداد سال 1342 اگرچه به خاک وخون کشیده شد و در ظاهر به نتیجه نرسید ، اما این قیام 15 سال بعد به ثمر نشست و حکومت جمهورى اسلامى ایران را براى جهانیان به ارمغان آورد حکومتى که مطابق روایات ، یکى از زمینه سازان مهم حضرت مهدى ( عج ) خواهد بود . ( ان شاء الله ) نکته ى مهمى که در روایت مذکور به چشم مى خورد ، این است که یاران این مرد شریف ، قلب هایشان محکم و استوار است و از حوادث سخت زمانه نمى هراسند و خسته نمى شوند اعتماد این یاران بر خداست و سرانجام پیروز خواهند شد . این توضیحات ، با ویژگى هاى یاران امام خمینى ( ره ) نزدیکى دارد . چراکه آنان نیز همانند پاره هاى آهن استوار بودند و حتى از کشته شدن و شهادت نمى ترسیدند به همین دلیل با شجاعت تمام 15 سال در مقابل رژیم ستمشاهى ایستادگى کردند . مطابق روایت ذکر شده ، سرانجام قیام یاران مردى از قم ، پیروزى در نهضت مى باشد شگفت اینکه یاران امام خمینى ( ره ) نیز تحت رهبرى ایشان توانستند نهضت خود را به پیروزى رسانند و حکومت جمهورى اسلامى ایران را پایه گذارى نمایند .

منبع: porseman.org

   + خلیل رنجبر - ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٢ بهمن ۱۳٩٢

احادیث در مورد اذان و اقامه

استغفار فرشتگان براى اذان گو

روى ان الملائکة اذا سمعت الاذان من اهل الارض قالت هذه اصوات امة محمد - صلى الله علیه وآله - بتوحید الله فیستغفرون الله لامة محمد - صلى الله علیه و اله - حیث یفرغوا من تلک الصلاة ؛

(روایت شده است ) که فرشتگان هنگامى که اذان مردم زمین را مى شنوند مى گویند: این آواز امت محمد (ص ) به وجدانیت خداوند است از این رو براى امت او تا آن گاه که مردم از آن نماز فارغ شوند استغفار مى کنند.

(من لایحضره الفقیه ، ج 1، ص 288)

 تاثیر اذان و اقامه در گوش نوزاد

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:

من ولدله مولود فلیؤ ذن فى اذنه الیمنى ، و لیقم فى الیسرى ، فان ذلک عصمة من الشیطان ؛

کسى که فرزندى به او داده شد (به دنیا آمد) در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگوید، زیرا این عمل ، نوزاد را از شر شیطان حفظ مى نماید.

(بحارالانوار، ج 84، ص 162)

 اقامه تنها در سفر

قال الصادق - علیه السلام -:

یجزى فى السفر اقامة بغیر اذان ؛

در سفر فقط اقامه کفایت مى کند.

(من لایحضره الفقیه ، ج 1، ص 291)

اذان ، درمان بداخلاقى

قال الصادق - علیه السلام -:

من لم یاکل اللحم اربعین یوما ساء خلقه و من ساء خلقه فاذنوا فى اذنه ؛

کسى تا چهل روز گوشت نخورد بداخلاق مى شود، وقتى که بداخلاق شد در گوش او اذان بگویید.

(من لایحضره الفقیه ، ج 1، ص 296)

 فایده اذان

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:

اذا تغولت لکم الغیلان فاذنوا باذان لصلوة ؛

هرگاه غول زده شدید (یعنى دربیابان وحشت زده شدید و پنداشتید که غول بیابانى سر راه شمارا خواهد گرفت ) اذان بگویید.

(بحارالانوار، ج 84، ص 169)

اجابت نداى موذن

قال على - علیه السلام -:

اجابة المؤ ذن یزید فى الرزق ؛

اجابت دعوت اذان گو، سبب افزایش روزى مى شود.

(بحارالانوار، ج 84، ص 177)

تکرار اذان موذن

قال الباقر - علیه السلام -:

کان رسول الله - صلى الله علیه وآله - اذا سمع المؤ ذن یوذن قال مثل ما یقوله فى کل شى ء؛

رسول خدا (ص ) وقتى صداى اذان مؤ ذن را مى شنید، و آن جملات را تکرار مى کرد.

(الکافى ، ج 3، ص 310، ج 29)

علاقه بلال به رسول خدا (ص )

قال الصادق - علیه السلام -:

ان بلالا کان عبد صالحا، فقال : لااوذن لاحد بعد رسول الله - صلى الله علیه وآله - ؛

همانا که بلال بنده اى شایسته بود و گفت : من براى احدى بعد از رسول خدا (ص ) اذان نمى گویم .

(من لایحضره الفقیه ، ج 1، ص 286)

 همسایگان پیامبر (ص )

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:

من اجاب المؤ ذن و اجاب العلماء کان یوم القیامة تحت لوائى و یکون فى الجنة فى جوارى و له عند الله ثواب ستین شهیدا؛

هرکس به موذن و دانشمند روى آورد روز قیامت در زیر پرچم من و در بهشت همسایه من خواهد بود و براى او در نزد خدا ثواب شصت شهید است .

(بحارالانوار، ج 84، ص 154)

موذن ، دشمن ابلیس

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:

ذات یوم لابلیس : کم اصدقاؤ کم من امتى یا ابلیس ؟قال الامیر الجائر، و الغنى المتکبر، والذى لایبالى من این یکتسب و فیما ینفقه ، و العالم الذى صدق الامیر على جوره ، و التاجر الخائن ، و المحتکر، و الزانى ، و اکل الربا، و البخیل ، و الذى لایبالى من این یجمع المال . و قال النبى - صلى الله علیه وآله -: کم اعداءک من امتى ؟قال ستة عشر نفرا، انت یا محمد! انى ابغضک و العالم العامل بالعلم ، و حامل القران اذا عمل بما فیه ، و الموذن لله خمسة اوقات ، محب الفقراء و المساکین و الیتامى ، و ذوقلب رحیم ، و المتواضع للحق و شاب نشا فى طاعة الله الذى یصلى باللیل و الناس نیام ، و الذى یمسک نفسه عن الحرام ، و الذى ینصح فى الله ، (و فى روایة یدعو للاخوان و لیس فى قلبه شى ء)، و الذى ابدا یکون على الوضوء، و حسن الخلق ، و المصدق بما ضمن الله له ، و المحصنات المستورات ، و المستعد للموت ، و صاحب السخاء؛

پیامبر اسلام (ص ) از ابلیس پرسید: در میان امت من دوستان تو چه کسانى هستند؟ابلیس پاسخ داد: (ده نفر) و افزود، فرمانرواى ظالم ، ثروتمند متکبر، آن کس که باکى ندارد از چه راهى مال به دست آورد و در چه راهى مصرف کند، دانشمند در خدمت ظالم ، تاجر خائن ، محتکر، زناکار، رباخوار، بخیل ، و کسى که باکى ندارد که چگونه اموالش جمع و انباشته است . و سپس پیامبر (ص ) فرمود: چند نفر در میان امت من دشمنان تواند؟ پاسخ داد: شانزده نفر اولشان تویى یا رسول الله !دانشمندى که به علمش ‍ عامل است اهل قرآن که به قرآن عمل کند، موذن اذان پنجگانه ، کسى که دوستدار فقراء و مساکین و یتیمان است ، آدم رحیم و مهربان ، شخص ‍ متواضع در برابر حق ، جوانى که اهل نماز شب باشد. کسى که خود را از ارتکاب به حرام باز مى دارد، کسى که به خاطر خدا دیگران را نصیحت کند، کسى که همیشه در حال وضو است ، و صاحب اخلاق خوب ، آدم تصدیق کننده به وعده هاى خدا، زنان پاکدامن و افرادى که خود را براى مرگ آماده مى سازند، و آدم سخاوتمند.

(المواعظ العددیه ، ص 226)

اذان با صداى بلند

قال ابوعبدالله - علیه السلام -:

اذا انت فلاتخفین صوتک فان الله یاجرک مد صوتک فیه ؛

زمانى که اذان گفتى ، صدایت را کوتاه مکن ، زیرا که خداوند به مقدار بلندى صداى تو در اذان ، پاداش مى دهد.

(التهذیب ، باب اذان ، حدیث 45)

آشنایى به وقت اذان

قال ابوعبدالله - علیه السلام -:

لایستقیم الاذان و لایجوز ان یوذن به الا رجل مسلم عارف ؛

اذان بر پا نمى شود و نباید آن را بگوید، مگر مرد مسلمانى که به وقت آن آشنا باشد.

(فروع کافى ، ج 3، ص 307، حدیث 13)

تحقیر اذان

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:

سیاتى على الناس زمان یترکون الاذان على ضعفائهم ؛

زمانى خواهد آمد که اذان را تحقیر کرده و آن را به افراد ناتوان مى سپرند.

(کنزالعمال ، ج 7، ص 690)

   + خلیل رنجبر - ۱۱:۱٤ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٦ بهمن ۱۳٩٢

احادیث در مورد نماز جماعت

علت نماز جماعت

عن الرضا - علیه السلام -:

انما جعلت الجماعة لئلا یکون الاخلاص و التوحید و الاسلام و العبادة لله الا ظاهرا مکشوفا مشهورا؛

نماز جماعت قرار داده شده است ، تا اخلاص و یگانگى و اسلام و عبادت براى خداوند آشکار، باز و ظاهر باشد.

(وسائل الشیعه ، ج 5، ص 372. بحارالانوار، ج 88، ص 12)

خوش گمانى به نمازگزار

قال الصادق - علیه السلام -:

من صلى خمس صلوات فى الیوم و اللیلة فى جماعة فظنوا به خیرا و اجیروا شهادته ؛

هر که پنج نماز شبانه روز را به جماعت مى خواند به او خوش گمان باشید و گواهى اش را بپذیرید.

(بحارالانوار، ج 88، ص 8. وسائل الشیعه ، ج 5، ص 371)

ثواب پشت سر عالم

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله - :

من صلى خلف عالم فکانما صلى خلف رسول الله ؛

کسى که پشت سر عالم نماز به جا آورد، مانند کسى است که پشت سر پیغمبر خدا نماز خوانده است .

(بحارالانوار، ج 88، ص 119)

صف جهاد و صف جماعت

قال ابوالحسن موسى بن جعفر - علیه السلام -:

ان الصلوة فى الصف الاول کالجهاد فى سبیل الله - عز و جل - ؛

نماز خواندن در صف اول ، مانند جهاد در راه خداست .

(وسائل الشیعه ، ج 5، ص 387)

ثواب اقتدا به عالم

قال الصادق - علیه السلام -:

الصلاة خلف العالم بالف رکعة ؛

نماز در پشت سر یک عالم برابر هزار رکعت است .

(بحارالانوار، ج 88، ص 5)

صف اول جماعت

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله - :

ان الله و ملئکته یصلون على الذین یصلون الصفوف الاول ؛

به حقیقت خداوند و فرشتگانش بر کسانى که صفهاى اول نماز جماعت را به هم پیوند مى دهند، درود مى فرستند.

(کنزالعمال ، ج 2، ص 623)

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:٥٥ ‎ب.ظ ; شنبه ٥ بهمن ۱۳٩٢

آیات قرآن در مورد اهمیت نماز جماعت

توصیه به نماز جماعت

واقیموا الصلوة و اتوا الزکوة و ارکعوا مع الراکعین ؛

نماز را بر پا دارید و زکات بدهید و رکوع کنید با رکوع کنندگان .

(سوره بقره ، آیه 43)

توصیه به حضرت مریم براى نماز

یا مریم اقنتى لربک و اسجدى و ارکعى مع الراکعین ؛

اى مریم فرمانبردار خدا باش و سجده براى حضرت حق به جاى آر و با اهل رکوع و عبادت به رکوع و بندگى براى پروردگارت برخیز.

(سوره آل عمران ، آیه 43)

   + خلیل رنجبر - ٩:٥٢ ‎ب.ظ ; شنبه ٥ بهمن ۱۳٩٢