با ولایت زنده ایم
ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ۳٠ آبان ۱۳۸٩

امام رضا علیه السلام فرموده اند:

در هنگام قیامت، چهار روز را آرایش کرده نزد خداى سبحان میاورند؛ چنان که عروس را [در شب زفاف] به حجله می برند.

از حضرت پرسیده شد: این ایام کدامند؟

فرمود: روز قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر است. و روز «غدیر» بین روزِ فطر و روز جمعه مثل ماه است در میان ستارگان. آن روزى است که حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام از آتش نجات پیدا کرد و روزه گرفت و از خدا تشکر کرد.

روز غدیر روزى است که خداوند به وسیله آن دین را کامل کرد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، حضرت على علیه السلام را به عنوان امیرالمؤمنین معرفى کرد و فضائل وى را برشمرد و جانشین بودن وى را [از طرف خداى سبحان به همگان] اعلام کرد و به میمنت این روز، روزه گرفت؛ چرا که روز کمال است و روز نا امیدى شیطان و روز قبولى اعمال شیعیان و دوستداران آل محمد صلی الله علیه و آله و سلّم است.»

( منبع: مسند الامام الرضا علیه‏السلام ، ج 2، صص 17 ـ 18. )

عید سعید غدیر خم بر تمامی مسلمانان جهان ، به ویژه عاشقان مولا علی علیه السلام مبارک باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ٢٦ آبان ۱۳۸٩

عید قربان روز پیروزی بر هوای نفسانی

بر پیروان آئین محمدی مبارک باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - دوشنبه ٢٤ آبان ۱۳۸٩

عید قربان گرچه آیین خلیل آزر است 

ملت اسلام را امروز زیب و زیور است

حبّذا عیدى که سرخ از خون قربانى او

گونه اسلام و روى ملت پیغمبر است

حبّذا روزى که ابراهیم را در کوى دوست

ذبح اسماعیل از یک گوسفند آسانتر است

حاجیان از جان چنان بوسند آن سنگ سیاه

خانه حق را که گویى خال روى دلبر است

سالى ار یک حج بود مر حاجیان را در حجاز

در خراسان خلق را هر روزه حجّ اکبر است

خانه حق را اگر خواهى بپو راه حجاز

ور بخواهى صاحب آن خانه در این کشور است

اندرین عیدى که ملت را همه فرّ و بها

از نو آیین سنّت پاک خلیل آزر است

سعى تو مشکور باد و حجّ تو مبرور باد

در حریمى کز شرافت کعبه را تاج سر است

نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ٢۳ آبان ۱۳۸٩

شهادت پنجمین گل بوستان ولایت و امامت ،

شکافنده ی علم نبوی و مظهر حلم علوی،

امام محمد باقر(ع) تسلیت باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ٢٢ آبان ۱۳۸٩

1- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166)

*********************************

2- تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (167)

*********************************

3- سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (170)

*********************************

4- چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد .

 بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

*********************************

5- نهایت کمال ، فهم در دین و صبر بر مصیبت ، و اندازه گیری در خرج زندگانی است .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

*********************************

6- سه چیز از خصلتهای نیک دنیا و آخرت است : از کسی که به تو ستم کرده است گذشت کنی ، به کسی که از تو بریده است بپیوندی ، و هنگامی که با تو به ندانی رفتار شود ، بردباری کنی .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)

*********************************

7- خداوند دوست ندارد که مردم در خواهش از یکدیگر اصرار ورزند ، ولی اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)

*********************************

8- دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)

*********************************

9- هیچ بنده ای عالم نیست ، مگر اینکه نسبت به بالا دست خود ، حسادت نورزد ، و زیردست خود را خوار نشمارد . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)

*********************************

10- هر که خوش نیت باشد ، روزی اش افزایش می یابد .

 بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (175)

*********************************

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - جمعه ٢۱ آبان ۱۳۸٩

وحید یامین پور که در باره برنامه های تلویزیونی دیروز امروز فردا به مخاطبان خود پاسخ می داد در پاسخ به یکى از مخاطبان که از وى سوال کرد؛اگر به شما بگویند برو با موسوى مصاحبه کن چه سوالاتى می پرسید؟جواب داد از او مى پرسم که: چه کسى واقعاً توهم بى شمار بودن و اکثریت بودن را انداخت در ذهنتان؟

چرا بعد از اعلام نتایج و اعتراض تان به نتیجه انتخابات، دعوت صدا و سیما را براى انجام مصاحبه یا مناظره قبول نکردید؟

شما حدود ساعت ٢١ جمعه ٢٢ خرداد، در حضور خبرنگاران گفتید پیروز این انتخابات هستید. در شرایطى که هنوز رأى گیری جریان داشت و صندوقى شمارش نشده بود،چطور از نتیجه انتخابات مطلع و مطمئن بودید؟

آیا از بزرگان سیاسى نظام کسى هم با شما تماس داشت و در توهم شما موثر بود؟

چرا به دعوت شوراى نگهبان براى بررسى اعتراض تان جواب رد دادید و براى نظارت برباز شمارى تصادفى صندوقها نماینده اى معرفى نکردید؟

چرا پیش از انتخابات، دائم دم از تبعیت از ولایت مى زدید و پس از آن پشت پا زدید به همه چیز؟

رابطه شما با ترور مبهم شهید آیت چیست؟

چرا همسر شما بلافاصله با بى بى سى مصاحبه کرد و چرا تمام برنامه هاى سیاسى شما با حمایت و مدیریت رسانه هاى صهیونیستى و آمریکایى جلو رفت؟

چطور شما در سال ٧٨ آقاى هاشمى را خائن مى نامید و در سال ٨٨  ایشان را به عنوان پدر خوانده خودمی پذیرید؟!

چرا پس از آنکه براى اثبات تقلب نتوانستید مدرکى بدهید ابراز پشیمانى نکردید؟

اگر در انتخابات مجدد شما پیروز مى شدید و این بار طرفداران رقیب تان می ریختند توى خیابان و تقاضاى ابطال نتیجه و تکرار رأى را می کردند، آن وقت چه باید مى کردیم؟

چند صد میلیارد پول تبلیغات انتخاباتى تان را از کجا آوردید؟

نظرتان راجع به حمایت شدید اوباما، نتانیاهو، مسعود رجوى، ربع پهلوى و دیگر سران کفر و استکبار و نفاق از شما چیست؟ شما چه کرده اید که اینقدر مورد علاقه فرارى ها و منافقان داخلى قرار گرفته اید؟

چرا بر خلاف مشى امام پس از ٢٢ سال خود را مرید شیخ ... -منتظرى- معرفى کردید؟ این آیا همان التزامتان به راه امام)ره) بود؟

وقتى دروغهاى شما درباره سعیده پورآقایى، ترانه موسوى، احمد کارگرنجاتى، علیرضا توسلى و فاطمه براتى و دیگر نمایشهاى مضحک تان برای کشته سازی و مظلوم نمایى لو رفت چه حسى داشتید؟

نظرتان راجع به اظهار نظرهاى خلاف اسلام همسر مکرمه تان درباره حقوق زنان چیست؟

وقتى همسرتان آن اظهارنظرهاى مسخره را در اثبات تقلب در انتخابات در بى بى سى مطرح کرد(لرها... ترک ها (… چه حسى داشتید؟ هنوز معتقدید او روشنفکرترین زن ایرانى است؟!

شما که از عکس ۴ ×٣سیاه و سفید همسرتان در تلویزیون غیرتى شدید، نظرتان درباره حضور جالب(!)  همسرتان در مجامع بزن و بکوب جوانهاى بالاشهرى چیست؟

وقتى در  » 9 دی «میلیونها نفر در سراسر کشور با لباس عزادارى براى سیدالشهداء(ع(شما را یزیدى و منافق خواندند چه حسى داشتید؟

نظرتان راجع به هتک حرمت مقدسات توسط طرفداران تان چیست؟

الان پس این همه واقعه ریز و درشت، اگر برگردیم به دو سال پیش آیا مجدداً حاضر هستید به عنوان نماینده تمام اپوزیسیون و ضد انقلاب هاى داخل خارج، کاندیداى انتخابات ریاست جمهورى شوید؟

منبع : هفته نامه صبح صادق شماره 472

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ٢٠ آبان ۱۳۸٩

نخستین معلم

بی‌تردید نخستین معلم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خیلی از امور و از جمله ادبیات، مادر ایشان بودە. آن بانوی فاضله هنگامی که در نوزده سالگی به خانه آقاسیدجواد خامنه‌ای آمد‌ه، در میان جهیزیه‌اش، دیوان حافظی بود‌ه چاپ بمبئی؛ یادگار خلوت‌های انس پدر که در حواشی‌اش ذکریاتی داشت از سفرهای مکه و مدینه‌اش و حال خوشی که او با غزل‌های خواجه در آن دیدارهای روحانی داشته است.1

پدرش، آیت‌الله سیدهاشم نجف‌آبادی هم بیگانه با ذوقیات ادبی نبود. او از روحانیانی بود که در سال‌های تحصیل فقه و اصول در نجف اشرف، با سلسله عالمان اهل معرفت و عرفان هم سر و سری داشت و از محضر نامداران این رشته، مخصوصاً آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی بهره‌ها برده بود.2  دختر در محضر چنین پدری نه تنها قرآن و ادعیه و تاریخ آموخته بود، ‌که ذوق ادبی خود را هم پرورش داده بود و با اشعار شاعران و به ویژه ابیات مشحون از معرفت ‌نیز آشنا بود. وی در این میان بیشتر غزل‌های حافظ را حفظ بود و از آنها برداشت‌های عرفانی می‌کرد.

«حقوق او برای من جبران‌ناپذیر است. من اولین نغمه‌های خوش قرآن را از حنجره مادرم شنیدم. آن وقت‌ها که ما بچه بودیم، ایشان جوان بودند و صدای خیلی خوبی داشتند. ما -خواهر بعد از من و مدتی هم برادر بزرگم- دور او جمع می‌شدیم و می‌نشستیم و ایشان قرآن را با صوتی خیلی شیرین و دلپذیر برای ما می‌خواند و آیاتی از آن را ترجمه می‌کرد. اولین بار من داستان پیامبران، حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت ابراهیم، حضرت یعقوب، حضرت ایوب و داستان‌های گوناگون قرآن را از مادرم شنیدم و در این زمینه همه معلومات من از پیامبران، هنوز متأثر از همان‌هایی است که مادر برایم گفته است.»3

«مادرم خانمی بود بسیار فهمیده، باسواد، کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ‌شناس –البته نه به معنای علمی، بلکه به معنای مأنوس بودن با دیوان حافظ– با قرآن کاملاً آشنا بود ... بعضی از شعرهای حافظ که هنوز یادم است، از شعرهایی است که آن وقت از مادرم شنیدم؛ از جمله این یک بیت یادم است:

سحر چون خسرو خاور عَلم در کوهساران زد

به دست مرحمت یارم در امیدواران زد»4

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ۱٦ آبان ۱۳۸٩

شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت،

بر عاشقان امامت و ولایت تسلیت و تعزیت باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱٥ آبان ۱۳۸٩

دیار فلسطین، محل ظهور و موطن و مزار حضرت موسى (ع) و زادگاه و مزار حضرت عیسى و نخستین قبله گاه مسلمین، همواره کانون توجه و احترام مذاهب بزرگ دنیا و همه ملل جهان است. مسلمانان همواره اکثریت مطلق جمعیت فلسطین را دارا بودند و قرن‏ها در سایه حکومت مسلمین، همه مذاهب و فرق در همزیستى کامل زندگى کردند اما از هنگامى که با دسایس استعمارى، تسلط انحصارى صهیونیزم و نادیده گرفته حقوق اکثریت‏ساکنان آن دیار آغاز شد، به پایگاه استعمار در منطقه و کانون تهدید و تفرقه در منطقه حساس خاورمیانه تبدیل گردید.

در نیم قرن اخیر مبارزات آزادیبخش مسلمانان مظلوم فلسطین افت و خیزهاى فراوانى را پشت‏سر گذاشت و وابستگى اغلب حکومت‏ها در سرزمین‏هاى اسلامى به استعمار، مسلمانان مجاهدفلسطین را از پشتوانه وسیع هم کیشان محروم ساخته و جنبش ضدصهیونیستى را به نوعى رکود کشانیده بود. با وقوع انقلاب اسلامى ایران در سال 1357، روح جدیدى در کالبد مبارزات ضدصهیونیستى دمیده شد. اگر در یک تحلیل جامع و کلى تر بخواهیم به عوامل و موانع اوجگیرى مبارزات ملت فلسطین پس از انقلاب اسلامى اشارتى داشته باشیم مى‏توان گفت که وقوع انقلاب اسلامى و به تبع آن نفوذ معنوى و شخصیت امام خمینى و مواضع وى جزو عوامل اوجگیرى مبارزات و تحول روش و ایدئولوژى مبارزه و سرانجام پیدایش انتفاضه بود. اما موانع آن بطور کلى در این بود که "انقلاب اسلامى در مرحله‏اى از پیشرفت تکنولوژى و اوج تکامل صنعتى دنیاى غرب واقع شد که در برابر مسائل و دشوارى‏هاى بسیار پیچیده‏اى براى تداوم راه خود و تقویت جنبش‏هاى موازى قرار مى گرفت که امپریالیزم رسانه‏اى، تنها به عنوان نمونه‏اى از آن موانع، قادر بود در افکار عمومى مردم جهان و حتى در داخل کشور، رسوخ کرده و با بهره‏گیرى از روشهاى پیچیده روانشناختى و خبرى در سطحى وسیع دست‏به سمپاشى، تاثیرگذارى و مقابله بزند و جهان را علیه اهداف انقلاب اسلامى متحد سازد و یا آنرا در جنگى نابرابر قرار دهد که یک طرف آن متکى به آواکس‏ها و ماهواره‏ها و پیچیده ترین و پیشرفته ترین امکانات باشد و طرف دیگر متکى به نیروهاى انسانى مومن و فداکار." (1)

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸٩

سیزدهم آبان روز تسخیر لانه جاسوسی روز اقتدار ملت غیور ایران اسلامی مبارک باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۸ آبان ۱۳۸٩

حسن مرده است

زنی که فرزندش(به نام حسن)،به سفر رفته و از وی خبری نرسیده بود،نزد مردی آمد و گفت: لطفاً جهت رفع نگرانی من تفألی به قرآن مجید بزنید.

آن مرد قرآن را گشود و اتفاقاً این آیه آمد:(طوبی لهم و حسن مآب).و آن مرد به اشتباه آیه را چنین خواند: «طوبی لهم و حسن مات»، یعنی حسن مرده است. زن بیچاره با شنیدن این سخن،ماتم زده شد و از هوش برفت.

به کجا میروید؟!

گویند: امام جماعتی در نماز،سوره; «تکویر» را قرائت میکرد.هنگامی که به آیه(فاین تذهبون) رسید،زلزله ای بر او مستولی شد و این آیه را چندین بار تکرار کرد.مردی که پشت سر امام اقتدا کرده بود،چون چنین دید،مشک خود را برداشت و گفت: «من میخواهم به خانه ام بروم،ولی این امام جماعت را نمیدانم که به کجا میخواهد برود».

تا کجای قرآن پیش رفته ای؟

نقل است که بین صلاح الدین ایوبی و برادرش مسعود،اختلاف و مبارزه بود و چون مسعود درگذشت، ملک و مال بسیاری برای فرزند خویش(شیر کوه)باقی گذاشت.صلاحالدین معترض میراث او شد و بیشتر آن را مصادره کرد و فقط چیزهایی را که به کار نمیآمد،نگرفت.یک سال بعد،وقتی که صلاحالدین برادر زاده; خود(شیرکوه) را دید، به قصد دلجویی از او پرسید:تا کجای قرآن پیش رفته ای؟

گفت: تا این آیه(ان الذین یاکلون اموال الیتامی ظلماً انما یأکلون فی بطونهم نار)؛آنان که اموال یتیمان را به ستم میخورند، شکم خویش را پر از آتش میکنند.

حاضران و صلاح الدین از هوش و حاضر جوابی شیرکوه شگفت زده شدند.

پند دانشمند در مورد فاصله ما تا بهشت

از دانشمندی پرسیدند: تا بهشت چقدر راه است؟ دانشمند در پاسخ گفت: یک قدم. از وی توضیح خواستند. گفت: یکی پای خود را بر روی نفس امّاره بگذار و پای دیگرت را به بهشت بگذار.

فضولیش به من نرسیده است

به بخیلی گفتند: چرا به فقرا نان نمیدهی؟بخیل در جواب این آیه را خواند: )انطعم من لو یشاء الله اطعمه)ایا مالی را اطعام کنیم که اگر خدای خواست او را اطعام میکرد؟(سوره; یس،آیه; 47)پس خدا خواسته است تا آنها گرسنه باشد.یعنی این ها بندگان خدایند،اگر خدا میخواست خودش سیرشان میکرد. فضولی به من نرسیده است.

نادان ترین قوم

روزی معاویه به یکی از اهالی قوم سبا گفت: خویشان تو چقدر نادان بودند که یک زن(بلقیس) برآنها حکومت میکرد.آن مرد گفت: نادان تر از خویشان من،اقوام تو بودند که وقتی پیامبرشان آنها را به حق فرا خواند،گفتند: )اللهم ان کان هذا هو الحق من عندک فامطر علینا حجارة من السماء او ائتنا بعذاب الیم)؛بارخدایا اگر این از جانب تو و حق است،بر ما از آسمان بارانی از سنگ ببار یا ندایی دردناک بر ما بفرست و نگفتند،بار خدایا،اگر او به حقیقت از جانب توست،پس ما را هدایت کن.

معاویه با شنیدن این سخن ساکت شد.

مرد یک چشم

مردی که یک چشمش نابینا بود،به امام جماعتی اقتدا کرده بود.امام در نماز این آیه را خواند. )الم نجعل له عینین).یعنی ایا برای او (انسان) دو چشم قرار ندادیم؟

مرد گفت. به خدا قسم،نه! تنها یک چشم است و این بار دروغ گفتی.

ذوالقرنین

بچه ها بهلول را اذیت میکردند و به او سنگ میزدند. بهلول برای فرار از دست آنان به خانهای پناه برد. تا وارد شد، مردی را با دو گیسوی بلند دید و بی درنگ گفت. (یاذا القرنین انّ یاجوج و ماجوج مفسدون فی الارض…)(ای صاحب دو شاخ،یاجوج و ماجوج و زمین فساد میکنند ایا مالی در اختیارت قرار بدهیم تا میان ما و آن ها سدی قرار دهی؟مرد گیسو بلند خوشش آمد و برخاست و در را بست و به او پناه داد.

نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ٥ آبان ۱۳۸٩

امام صادق (ع)

ما نمى‏توانیم عظمت ... امام صادق(ع) و بقیه‏ى اولیا را حتّى درست تصور کنیم؛ ذهن ما کوچکتر از آن است که بتواند عظمت شخصیت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور کند.

نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ٢ آبان ۱۳۸٩

الإمام الصادق علیه‏السلام :

یُستَحَبُّ لِلمَریضِ أن یُعطِیَ السّائِلَ بِیَدِهِ ، ویَأمُرَ السّائِلَ أن یَدعُوَ لَهُ .

امام صادق علیه‏السلام :

مستحب است بیمار به دست خود ، صدقه‏اى به سائل بدهد و از او بخواهد براى وى ، دعا کند .

منبع:

الکافی ، جلد 4 ، صفحه 4 ، حدیث 9 ، عن عبداللّه‏ بن سنان ، کتاب من لایحضره الفقیه ، جلد 2 ، صفحه 66 ، حدیث 1732 ، الدعوات ، صفحه 227 ، حدیث 634 ، بحارالأنوار ، جلد 81 ، صفحه 209 ، حدیث 25 دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 174

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱ آبان ۱۳۸٩

حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند:

نماز جمعه در رأس همه امور است.

صحیفه امام خمینی (ره) جلد 18 صفحه 195

مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


دعاي فرج

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

Google


در كل اينترنت
در اين سايت