با ولایت زنده ایم
ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ٢٩ اردیبهشت ۱۳۸٩

گویند در مجلس یکى از سلاطین طبقى خرما نهاده بودند.

مجنون شیرین کلام وارد شد و گفت : اى امیر این چیست ؟

امیر دانه اى به سویش افکند، گوارا بود.

گفت : اِذا اَرسَلنا اِلَیهِم اِثنَینِ.

امیر دانه دیگر به او داد.

مجنون گفت : فَعَززنا بِثالِثٍ

امیر دانه سومى را به او داد.

گفت : فَخُذ اَربَعَةً مِنَ الطَّیرِ

امیر چهارمى را هم به او داد.

گفت : وَ یَقُولُونَ خَمسَةٌ وَ سادِسُهُم کَلبُهُم

امیر پنجمى را به او عطا نمود.

گفت : خَلَقنا السَّمواتِ وَ الاَرضَ وَ مابَینَهُما فى سِتَّةِ اَیامٍ

امیر ششمین دانه خرما را به وى مرحمت کرد.

گفت : الَّذى خَلَقَ سَبعَ سَمواتٍ طِباقًا و دانه هفتم را گرفت .

گفت : وَ اَنزَلَ لَکُم مِنَ الاَنعامِ ثَمانِیَةَ اَزواجٍ و دانه هشتمى را اخذ نمود.

گفت : وَ کانَ فى المَدینَةِ تِسعَةُ رَهطٍ و دانه نهمى را دریافت کرد.

گفت : تِلکَ عَشَرَةٌ کامِلَةٌ و دهمین دانه را از آن خود ساخت .

گفت : اِنى رَاَیتُ اَحَدَ عَشَرَ کَوکَباً و یازدهمین دانه را تصاحب کرد.

گفت : اِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللهِ اِثنى عَشَرَ شَهرا و دوازدهمین را هم گرفت .

گفت : اِن یَکُن مِنکُم عِشرُونَ صابِرُونَ سلطان عدد را به بیست رساند.

گفت : یَغلِبُوا مِاءَتَینِ امیر فرمان داد، همه طبق را در اختیار او بگذارند.

گفت : اگر چنین نمى کردى ، برایت مى خواندم : فَاَرسَلنا اِلى مِاءَةِ اَلفٍ اَو یَزیدُون

 

نویسنده: خلیل رنجبر - دوشنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳۸٩

 

آیاتی در شأن فاطمه و دیگر افراد اهل بیت رسول خدا نازل شده است که مصداق اتمّ و اکمل آن آیات می باشند و آنان نمونه کامل موضوع آیه می باشند. برخی از آیات که در شأن آنان نازل شده اند:

آیه تطهیر

إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا
(سوره احزاب/33)

مصداق اهل بیت که مطهر و پاک می باشند فاطمه، علی و حسنین است

آیه مباهله

فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ
(آل عمران/61)

فاطمه تنها نساء نامی باشد
این آیه نیز همانند آیه تطهیر بزرگ ترین و مهم ترین سند افتخار و فضیلت خاندان رسول خدا است که پروردگار آنان را برگزید و به عنوان شایستگان اسوه های بشریت معرفی نمود.

آیات سوره دهر

وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا

این آیات بخشی از سوره دهر است که در شأن علی و خانواده آن حضرت نازل شده است. سیاق آیات، سیاق سرودن یک داستان است. داستان اقعی مردمی از مؤمنین که قرآن نامشان را ابرار خواند. و از پاره ای کارهایشان یعنی وفای به نذر و اطعام مسکین و یتیم و اسیرشان خبر داده، ایشان را می ستاید و وعده جمیلشان می دهد.

آیه مودت

قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى
(سوره شوری، آیه 23)

اهل بیت رسول الله کسانی هستند که خداوند مودت آنان را بر هر مسلمانی واجب کرده است و منظور از واجب کردن مودت اهل بیت تنها این است که محبت را وسیله ای قرار دهد برای این که مردم را به اهل بیت ارجاع دهد و اهل بیت مرجع علمی مردم قرار گیرند

آیه ذوی القربی

وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ
(اسراء/26)

طبرسی با سلسله اسنادش از ابوسعید خدری صحابی رسول الله نقل می کند که وقتی این آیه نازل شد پیامبر فدک را به فاطمه بخشید. (تفسیر الدرالمنثور، ج4، ص177)

 

نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ٢٦ اردیبهشت ۱۳۸٩

روزگاری شهر ما ویران نبود

دین فروشی اینقدر ارزان نبود

صحبت از موسیقی عرفان نبود

هیچ صوتی بهتر از قرآن نبود

دختران را بی حجابی(بد حجابی)ننگ بود

رنگ چادر بهتر از هر رنگ بود

دختر حجب و حیا قرتی نبود

خانه فرهنگ کنسرتی نبود

مرجعیت مظهر تکریم بود

حکم او را عالَمی تسلیم بود

یک سخن بود و هزاران مشتری

آن هم از لوث قرائتها بری

هدیه بر رقاصه ها واجب نبود

قدر عالِم کمتر از مطرب نبود

ذهن صاف نوجوانان محل

پر شده از فیلمهای مبتذل

آخر ای پرده نشین متقین

تو برس بر داد دین و مومنین

بی تو منکر ها همه معروف شد

کینه توزی با ولی مکشوف شد

بی تو دلهامان به جان آمد بیا

کارد ها بر استخوان آمد بیا

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ٢٥ اردیبهشت ۱۳۸٩

مرا به خانه‌ی زهرای مهربان ببرید

به خاک‌بوسی آن قبر بی‌نشان ببرید

اگر نشانی شهر مدینه را بلدید

کبوتر دل ما را به آشیان ببرید

کسی صدای مرا در زمین نمی‌شنود

فرشته‌ها! سخنم را به آسمان ببرید

................

کیست زهرا ؟ یکه‌تاز مرتضی

هم زره ، هم ذوالفقار مرتضی

................

فاطمه، بنیان‌گذار مذهب است

فاطمه آموزگار زینب است

نام زهرا، خود حدیث برتر است

نام زهرا، حِرزِ جنگ حیدر است

................

بر حاشیه‌ی برگ شقایق بنویسید

گل، طاقت بین در و دیوار ندارد


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - سه‌شنبه ٢۱ اردیبهشت ۱۳۸٩

من جناب آقاى مصباح را نزدیک به چهل سال است مى‏شناسم و به ایشان ارادت قلبى دارم؛ ایشان فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‏نظر در مسایل اساسى اسلام هستند. اگر خداى متعال به نسل کنونى ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مثل مرحوم علامه‏ى طباطبایى، یا مرحوم شهید مطهرى استفاده کنند اما بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر مى‏کنند.

وجود شریف حضرت آقاى مصباح (دامت ‏برکاته)، واقعاً از مفاخر زمان ما و از برکات خدا بر ملت و بر حوزه‏ها و بر جوانهاى ماست.

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸٩

1 - شما براى آخرت آفریده شده اید، نه براى دنیا.

2 - همواره در طلب علم باش ، زیرا اگر ثروتمند باشى علم تو را زینت بخشد، و اگر فقیر باشى تو را حفظ کند.

3 - آفت علم ، ترک عمل ، و آفت عمل ، عدم اخلاص است .

4 - آرزوهاى دور و دراز عمل انسان را تباه مى کند.

5 - عالم در میان مردگان ، زنده ، و جاهل در میان زندگان ، مرده است .

6 - آرامش و آسایش در سه چیز است : زن سازگار، فرزند خوب ، دوست موافق .

7 - تا سخن نگفته اى سخن در بند تواست ، چون سخن گفتى تو در بند آنى .

8 - بیاموز و بیاموزان .

9 - به دیگران اکرام و احترام کن تا تو را اکرام و احترام کنند.

10- دوستى دنیا سر چشمه همه گناهان ، و ریشه همه فتنه ها و اساس همه گرفتاریها است .


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۱٥ اردیبهشت ۱۳۸٩

1- تکلیف بر گسترش نهضت مستضعف در مقابل مستکبر

ما امیدواریم ، ما امید آن داریم که همه اقشار ملت های مستضعف به هم بپیوندند. ما از خدای تبارک و تعالی می خواهیم که مسلمین در تمام اقشار عالم بیدار شوند. مسلمین از تفرقه ، از اختلاف دست بردارند . من امیدوارم که شما جوانان پاکستانی که به دیدار من آمدید و هم پیوستگی خود را با نهضت ما اعلام داشتید . همه موفق و سالم باشید . باید این نهضت در تمام عالم ، نهضت مستضعف در مقابل مستکبر در تمام عالم گسترده شود، ایران مبدا و نقطه اول و الگو برای همه ملت های مستضعف ، ملت های مستضعف ببینند که ایران با دست خالی و با قدرت ایمان و با وحدت کلمه تمسک به اسلام در مقابل قدرت های بزرگ ایستاد و قدرت های بزرگ را شکست داد. سایر اقشار ملت ها به این رمز اسلامی ، به این رمز ایمانی اقتدا کنند. در تمام اقشار عالم مسلمین بپا خیزند بلکه مستضعفین بپا خیزند وعده الهی که مستضعفین را شامل است و می فرماید که ما منت بر مستضعفین می گذاریم که آنها امام بشوند در دنیا و وارث باشند ، امامت حق مستضعفین است. وراثت از مستضعفین است . مستکبرین غاصبند، مستکبرین باید از میدان خارج بشوند . ما مستکبرین ایران را از صحنه بیرون کردیم و به جای آن مستضعفین نشستند.(صحیفه نور، جلد 6، ص 168 )


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸٩

اول شخص اسلام، مصدّع (1) اسلام بود و شارع اسلام از قِبلَ خداى تبارک و تعالى. رفتار او با کارگر آن بود عرض کردم که کف دست کارگر را با تواضع بوسید و این نشان کارگرى را بوسید و براى کارگران افتخار ایجاد کرد. ارزش انسانى را توجه داشت که کارگر [انسان است؛] کارگر آن روز استقلال داشت و هرچه کار مى‏کرد براى خودش بود و استقلال داشت و ارزش داشت و آن ارزش را، محل ارزش را بوسید پیغمبر اکرم و اعلام کرد ارزش کارگر را ..

و دوم شخص اسلام، على بن ابى طالب- سلام اللَّه علیه- است. ایشان خودش یک کارگر بوده؛ یعنى، قنات حفر مى‏کرده، مى‏رفته است قنات مى‏کنده است آب بیرون مى‏آورده، لکن براى خودش نه، بعد از آنکه بیرون مى‏آمده، وقف مى‏کرده براى مستمندان، براى آنها. یک نفر کارگر بوده است که براى اعاشه خودش هم کار مى‏کرده و در عین حالى که آن‏طور قنات‏ها را- چندین قنات از ایشان هست- کنده با دست خودش. و همان روز- به حسب نقل- همان روزى که بیعت به امامت کردند براى او و به خلافت، وقتى بیعت تمام شد، همان روز بیل و کلنگ خودش را برداشت دنبال کار ...

این، دو نفر شخص اول اسلام که کارشان باید سرمشق باشد براى همه ما، شما مقایسه کنید این احترامى که کارگر در اسلام به واسطه عمل این دو بزرگمرد تحقق پیدا کرده و این ارزشى که به شما داده است که خودش هم در عرض شما آمده است ..

و این فقط [مختصّ‏] على بن ابى طالب- سلام اللَّه علیه- نیست، حضرت صادق، حضرت باقر، آنها هم، از آنها نقل کرده‏اند که در یک محلى که داشتند، مى‏رفتند کار مى‏کردند. به حضرت صادق بعضى مى‏گفتند آقا- حضرت صادق شغلش خیلى بود.

شغل معنویش زیاد بود و کار تبلیغاتى و کار تعلیماتى‏اش زیاد بود، مع ذلک، خودش تشریف مى‏برد به حسب این نقل و در آن جایى که داشت، کار مى‏کرد- به او عرض کردند که خوب، این را به ما واگذار کن. فرمود: من میل دارم که کارى که مى‏خواهم براى خودم بکنم، حرارت آفتاب را در بدن خودم حس کنم. (2)

....................................................................

(1)- آشکارکننده.

(2)- وسائل الشیعه، ج 17، کتاب تجارت، ص 20، باب 4، ح 2 و ص 39، باب 9، ح 7.

منبع:

صحیفه امام خمینی (ره)، ج‏16، ص: 238

نویسنده: خلیل رنجبر - جمعه ۱٠ اردیبهشت ۱۳۸٩

جعفر مرادی‌شهدادی طراح ایده روز ملی خلیج‌فارس در بندرعباس اظهار داشت: حذف یک نام تاریخی و کهن از کشوری که 62 برابر از برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین سابقه تمدن و قدمت تاریخی و دارای مرزهای مشخص بوده، امری محال و ناشدنی است.
وی با بیان اینکه سابقه شکل‌گیری کشور ایران به 2500 سال قبل و به دوران امپراطوری هخامنشیان باز می‌گردد، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشورهایی که امروزه ادعاهای واهی خود را در مورد برخی از نام‌های تاریخی و همچنین مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح می‌کنند، حدود 40 سال پیش تشکیل شده‌اند.
طراح ایده روز ملی خلیج‌فارس ابراز داشت: طبق بررسی اسناد و متون تاریخی تنها نامی که از دوران کهن برای آبراه جنوبی ایران مورد استفاده قرار گرفته نام تاریخی دریای پارس یا خلیج‌فارس است که در بیشتر نقشه‌های قدیمی با همین نام در جوار دریای مکران به ثبت رسیده است.
مرادی‌شهدادی با اشاره به سخنان تامل برانگیز شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات در ارتباط با جزایر سه‌گانه اضافه کرد: بیشتر صاحبنظران معتقدند این سخنان تحریک‌آمیز از طرف سردمداران آمریکایی و انگلیسی‌ها به این شیخ جوان دیکته شده است چراکه حرف مردم امارات نیز غیر از این ادعاهاست و آنها هم به این امر واقفند که در سال‌های نه چندان دور 1349خورشیدی بیشتر جزایر جنوبی ایران در خلیج‌فارس جزو خاک ایران محسوب می‌شدند که متاسفانه با سهل‌انگاری و ناتوانی شاه مخلوع ایران از سرزمین مادری جدا شدند.
این محقق و پژوهشگر هرمزگانی در ادامه ضمن انتقاد از نحوه پاسخگویی سخنگوی وزارت امور خارجه به یاوه‌گویی‌های این شیخ اماراتی، از مسئولان این وزارتخانه خواست همانطور که در مسئله انرژی هسته‌ای با تدبیر و درایت، دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته‌اند در حفاظت و دفاع از نام خلیج‌فارس نیز همین استراتژی را دنبال کنند.
مرادی‌شهدادی در سال 1383 خورشیدی پیشنهاد نامگذاری روز ملی خلیج‌فارس در تقویم خورشیدی ایران را به وزارت امور خارجه و وزارت کشور ارائه داد که سرانجام در تیر ماه سال 1384 در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در همان زمان نیز مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ٩ اردیبهشت ۱۳۸٩

خداوند متعال در سوره نحل، آیه 114 می‌فرماید:«واشکروا نعمه الله ان کنتم ایا تعبدون» (شکرگزار نعمت های الهی باشید، اگر او را پرستش می کنید.)
و نیز در سوره ابراهیم آیه 7 می‌فرماید:« و اذ تاذن ربکم لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید» (و به یادآور آن زمان را که خداوند اعلان کرد که اگر شکر کنید نعمتم را بر شما زیاد کنم و اگر کفران کنید عذاب من شدید است.)
در آیات قرآن و روایات، دستورات فراوانی به شکر داده شده است و لذا باید دید که مقصود از شکر چیست و خصوصیات آن کدام است.
محقق طوسی قدس سره می فرماید:«شکر برترین اعمال است و سه پایه و رکن دارد:
اول، شناخت نعمت‌دهنده حقیقی که خداوند است
دوم، حالت خضوع در مقابل ولی‌نعمت
سوم، شکر عملی مناسب با دل یا زبان یا اندام‌ها
شکر با دل همان قصد و نیت است؛ شکر به زبان تسبیح و شکرگزاری است، اما شکر با اندام و جوارح - که شکر اصلی است - به کار بردن آن نعمت است در طاعت و عبادت خداوند و اجتناب از محارم الهی.
پس شکر از پایه‌های اصلی کمال است و چون توفیق به شکر، خود نعمتی است بزرگ و این نعمت شکر دیگری را می‌طلبد، بنابراین هر نعمتی شکری دارد و هر شکری نعمتی است و شکری دارد. لذا باید اعتراف کرد که از شکر حقیقی عاجزیم و لذا می‌گویند آخرین درجه شکر، اعتراف به عجز از شکر است.
در این مورد
حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می‌فرماید:«خداوند به حضرت موسی علیه السلام وحی کرد که ای موسی حق شکر مرا به جا آور.»
حضرت موسی عرض کرد:«خداوندا چگونه حق شکر تو را به جا آورم در حالی که همین شکر من، نعمتی است از جانب تو که خودش شکر دیگری می خواهد.»
خداوند فرمود:«ای موسی حالا که این مطلب را فهمیدی - و عاجز شدی از شکر حقیقی - شکر مرا به جای آوردی.»
مطلب دیگری که در مورد شکر مورد توجه است این است که حتی در بلا و مصیبت هم باید شکر کرد زیرا انسان باید مصیبت را هم از جانب خداوند ببیند و بداند که هر چه خداوند نسبت به بنده‌اش انجام می‌دهد صلاح و مصلحتی در آن است.
می‌گویند در هر بلایی پنج شکر است:
ـ اول اینکه ممکن است این بلا بزرگتر و شدیدتری را دفع کرده باشد مثل اینکه قرار بود فرزند انسان بمیرد خداوند آن را دفع کرده و مالی از انسان از دست می‌رود.
ـ دوم اینکه ممکن است این بلا کفاره گناهان یا ترفیع درجه باشد
ـ سوم اینکه ممکن است این بلا، رفع کننده یک بلای دینی و عقیدتی باشد مثلا شخصی کور می شود و در نتیجه به گناهان مختلف نمی افتد و بهشتی می‌گردد.
ـ چهارم اینکه ممکن است این بلا قرار بوده همیشگی باشد، اما می‌گذرد و باید شکر کرد.
ـ پنجم اینکه ممکن است این بلا موجب ثواب بی‌حسابی در روز قیامت باشد.
رسول خدا در هر موقعیت خوشایندی می‌فرمود: خدا را برای این نعمت شکر می‌کنم. و در هر موقعیت غم‌انگیزی می‌فرمود: در هر حالی خداوند را شکر می‌کنم.
- امام صادق علیه السلام می‌فرماید:«وقتی کسی را دیدی که به بلایی مبتلاست (مثلا کور است و تو بینایی) بگو خداوندا من نه او را مسخره می‌کنم و نه فخر می‌فروشم بلکه تو را شکر می‌کنم بر نعمت بزرگت که به من عطا فرموده‌ای.»
-
حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرمود:« شکر هر نعمتی تقوا و اجتناب از محرمات الهی است.»
- رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام همیشه شکرگزار خدا بودند.
روزی
عمر بن خطاب رسول خدا را دید که گویی تب کرده و صورتش برافروخته است. گفت:«یا رسول الله آیا بیمارید؟»
رسول خدا می فرماید:«دیشب سی سوره از قرآن خوانده ام که هفت تای آن از سوره‌های طولانی قرآن بود - سوره های بقره- آل عمران- نساء- مائده- انعام- اعراف- انفال و توبه.»
عمر گفت:«خداوند که گناهان شما را بخشیده است. دیگر این همه زحمت برای چیست؟!»
رسول خدا می‌فرمایند:«آیا من نباید بنده‌ای شاکر باشم!؟»
امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمود:«خداوند برای هر نعمتی حقی دارد. هر کس آن حق را ادا کند و شکرش را به جا آورد خداوند آن نعمت را زیاد می‌گرداند و هر کس شکرش را به جا نیاورد، آن نعمت را از دست خواهد داد.»
منابع:
بحار الانوار 71، باب 61، از ص 18 تا 56.

نویسنده: خلیل رنجبر - سه‌شنبه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٩

امیر المؤ منین علی (ع) به مردى که از وى موعظه خواسته بود، فرمود:
از آنان مباش که بدون عمل صالح ، امید آخرت دارند و با آرزوهاى دور و دراز امید توبه در دل مى پرورانند.
از آنان مباش که در باره دنیا سخن زاهدانه مى گویند و در آن مشتاقانه مى کوشند. هر چه از دنیا به آنان عطا شود، سیر نگردند و اگر منع شوند، قانع نباشند.
از آنان مباش که نهى کنند، ولى نهى نپذیرند، فرمان دهند، اما فرمان نبرند.
از آنان مباش که نیکوکاران را دوست دارند، اما عمل نیک ایشان را انجام نمى دهند. و از بدکاران ناراحتند، ولى خود یکى از آنان هستند.
از آنان مباش که به خاطر کثرت گناهان از مرگ کراهت دارند.
از آنان مباش که هنگام بیمارى و گرفتارى از اعمال بد خود پشیمان مى شوند، ولى هنگام بهبودى و راحتى بى پروا به لهو و گناه روى مى آورند.
از آنان مباش که در راحتى مغرور و در گرفتارى ماءیوس هستند.
از آنان مباش که هنگام درد و مصیبت دست به دعا برمى دارند و هنگام آسایش و فراغت از خداوند رو مى گردانند.
از آنان مباش که اگر ثروتمند شوند گرد نکشى و فتنه بپا کنند، و اگر فقیر گردند ماءیوس و خوار شوند.
از آنان مباش که اگر کارى کنند، در آن کوتاهى ورزند، و اگر چیزى خواهند، در آن اصرار نمایند.
از آنان مباش که حوادث گذشته را براى عبرت دیگران باز گو مى کنند و خود عبرت نمى گیرند.
از آنان مباش که غنیمت را غرامت و غرامت را غنیمت دانند.
از آنان مباش که از مرگ مى ترسند، ولى به چاره جوئى بر نمى خیزند.
از آنان مباش که سهم خود تمام گیرند، ولى سهم دیگران ندهند.
از آنان مباش که همواره به سود خود و زیان دیگران حکم کنند و هیچگاه به سود دیگران و زیان خویش حکمى ندهند.

منبع: تحف العقول / ص 152 نهج البلاغة / حکمت 142.

نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ٥ اردیبهشت ۱۳۸٩

بسم الله الرحمن الرحیم

الا مسها که در گرد و غبارید

به اکسیر ولایت دل سپارید

طلا آنوقت طلای ناب گردد

که در حرم ولایت آب گردد

نماز بی ولایت بی نمازیست

تعبد نیست نوعی حقه بازیست

ولایت چیست در خون قوطه خوردن

کلید سینه بر مولا سپردن

حسین ابن علی در خون شناکرد

مرا با این حقیقت آشنا کرد

ولایت بی بلا معنا ندارد

نجف بی کربلا معنا ندارد

ولی ظاهر وباطن کجایی

نقاب از چهرخود کی میگشایی

بیا موعود هنگام قیام است

جهان مجذوب یه جو التیام است

زمان لبریز شوق و انتظار است

زمین بر رجعتت امیدوار است

بیا امشب شب قدر است مارا

علم دار تو در سطح است مارا

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ٢ اردیبهشت ۱۳۸٩

آیت الله مصباح یزدی در همایش «زلال ولایت»:

قرآن برخی‌ها اعلامیه حقوق‏بشر است

گروه فرهنگی: آنچه همه می داننداما نمی دانند جایگاه ولایت است! مفهوم امامت و باور فقاهتی که از جانب معصوم مأذون است، چندان آسان نیست و این دایره عمل است و بزنگاه های آزمون که واقعیت را به تصویر می کشد.

به گزارش رجانیوز آیت الله مصباح یزدی سه شنبه در همایش زلال ولایت در مشهد مقدس سخنانی را بر زبان آوردند که حول محور ولایت رقم خورد. ایشان درباره نقش ولایت فقیه و ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری سخنان جامعی را مطرح کردند که درخور توجه است. متن این سخنرانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استقامت در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را شکر می کنیم که توفیق شرفیابی در این محضر نورانی را به برکت عتبه بوسی ثامن الحجج(علیه السلام) عنایت کرد. بیش از 40سال مردم ما بامفهوم سیاسی جدیدی(حکومت اسلامی) خو گرفته اند و بیش از 30سال دنیا با رژیم سیاسی جدیدی مواجه شده که در تاریخ سیاسی جهان شناخته شده نبوده و مردم ما نیز با ارتکازی که دارند آنطور که باید و شاید از تعریف جامع آن آگاه نیستند و مایه تاسف است که حتی بسیاری از کسانی که بر اساس این تئوری مسئولیتها وپستهای حساس در این کشور داشتند ماهیت این حکومت را نمیدانند.

حالا چرا این ابهام هست یک علت پنهانی عامیانه آن این است که در تاریخ همیشه حق با غربت توأم بوده است که نمونه بارز آن اهل بیت(ع) هستند که با آن همه توصیه پیامبر (ص) و آیات قرآن و روایات فراوان پیامبر از روز اول تا آخر عمر شریفشان کوشش کردند در معرفی آنها؛ لکن هنوز در بین خود مسلمانان ناشناخته اند. در عصر ما امام خمینی از لحاظ معروفیت و محبوبیت در عالم شناخته شده بود ولی در کشور خودمان در میان اقرانش غریب بود.

و امروز مظهر روح او و تجسم روح او با آن عظمت غیر قابل توصیف او ،که ما نمیتوانیم توصیف کنیم اوهم در همین کشور در میان دوستانش غریب است و اگر بگوییم حق بودن با غربت تلازم دارد خیلی گزاف نگفتیم.


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٩

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردارشهید داوود پوررستم.

مسئولیت :فرمانده دسته در گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر31 عاشورا

ولادت : 1345/مراغه

شهادت : 1364/ فاو

بیایید به گفته های رهبر عزیزمان و سفارشات شهدای به خون خفته که نور چشمان ما هستند عمل کنیم بیایید مسلمان واقعی باشیم نه ظاهری .

مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


دعاي فرج

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

Google


در كل اينترنت
در اين سايت