با ولایت زنده ایم


ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)

ناگفته‌های پرونده ساواک موسوی و تحرکات تحمیلی او بعد از انقلاب

محمد حسن روزی‌طلب: 1- باقیمانده پرونده ساواک میر‌‌حسین موسوی و زهره کاظمی (زهرا رهنورد) را که نگاه می‌کنی، چند نکته جالب در آن وجود دارد. اول این که اسناد مشکوکی در این پرونده مبنی بر همکاری این دو نفر با دستگاه امنیت رژیم پهلوی وجود دارد، مثلاً زهرا رهنورد ارتباطات امام موسی‌صدر را به مخبرین ساواک گزارش می‌کرده و یا ساواک مجوز عضویت هیأت علمی دانشگاه ملی (شهید بهشتی) را برای موسوی صادر کرده است.

 دومین نکته جالب، دستگیری موسوی به اتهام ارتباط با آلادپوش است. آلادپوش از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق است که عامل اصلی ترور چند مستشار امریکایی بود. موسوی در مقابل بازجوی ساواک، بسیار ذلیلانه رفتار می‌کند و آنچه از آلادپوش می‌دانسته و نمی‌دانسته به بازجویش تحویل می‌دهد و در یک فرآیند کاملاً مطابق با مبانی حقوق بشر! 10 روز بعد به دلیل نبود ادله آزاد می‌شود. این در حالی است که چند "هم‌پرونده"ای موسوی که تنها نام آلادپوش را شنیده بودند و از او اطلاعاتی نداشتند، به چند سال حبس محکوم می‌شوند. شاید رمز اظهارات اخیر موسوی که نظام سلطنت را بر‌تر از نظام جمهوری اسلامی دانسته بود، در همین دستگیری و آزادی باشد.

 نکته سوم پرونده موسوی، سفر او و زهره کاظمی با فرزندان‌شان به امریکا در سال 1355 جهت سکونت دائمی است. آنها که فرصت طلبانه بدون دادن هیچ‌گونه هزینه‌ای از کانون نویسندگان، مجاهدین خلق، جنبش مسلمانان مبارز، علی شریعتی و گروه‌های مسلمان به‌عنوان سکوی پرش روشنفکری استفاده می‌کردند، می‌خواستند به مهد روشنفکری یعنی امریکا بروند تا نان سختی‌های مبارزین داخلی را بخورند اما یک سال پس از اقامت در امریکا با اوج‌گیری مبارزات مردمی در سال 1357، تصمیم به بازگشت گرفته می‌شود.

2- فرصت طلبی و تغییر عقیده در جهت قدرت و گفتمان غالب جهانی دو ویژگی موسوی است که می‌تواند غالب تحرکات بعضاً متناقض سیاسی او را توجیه کند! موسوی که در کارنامه سیاسی‌اش هیچ‌ رگه‌ای از دین و معنویت به چشم نمی‌خورد، به یک‌باره به عضویت حزب جمهوری اسلامی درمی‌آید و در فرم عضویت‌‌اش می‌نویسد که حاضر به همکاری تمام وقت و 24 ساعته با حزب هستم! و این گونه با یاری سمپات‌های سابق مجاهدین خلق، موسوی در نظام جمهوری اسلامی رشد می‌کند و پس از سردبیری روزنامه جمهوری اسلامی و وزارت خارجه، در یک فرایند خاص به رئیس‌جمهور وقت تحمیل می‌شود.

 جالب آنجاست که رئیس جمهور وقت زمانی که برای نخست‌وزیر نبودن آیت‌الله مهدوی کنی استدلال می‌کند، اظهار می‌دارد که نمی‌توانم به ایشان دستور بدهم و آن‌گاه شخصی مانند موسوی نخست‌وزیر می‌شود.

یکی از وزرای مستعفی موسوی می‌گفت که اکنون مردم می‌فهمند که رئیس‌جمهور وقت از دست خودسری و خشک‌مغزی موسوی چه می‌کشید.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٢:٥۱ ‎ب.ظ ; شنبه ۳٠ بهمن ۱۳۸٩

شعار دانشجویان درتشییع شهید ژاله

دانشجویان یک‌صدا شعار می‌دادند " شعار ما یک کلام محاکمه والسلام "، "الله اکبر خامنه‌ای رهبر "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر انگلیس "، "موسوی قاتل است محاکمه‌اش واجب است "، "کروبی قاتل است محاکمه‌اش واجب است "، "موسوی بی. بی. سی عامل انگلیسی "، "موسوی قاتل است قصاص آن واجب است "، "ملت ما بیدار است از فتنه‌گران بیزار است، "می کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت "، "لبیک یا خامنه‌ای " . " لبیک با خامنه‌ای لبیک با حسین است "، "کروبی‌ بی‌سواد عامل دست موساد "، " منافق حیا کن دانشگاه را رها کن "، " یا حسین یا حسین خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "فتنه‌گران ادامه منافقینند " ، "موسوی انگلیسی عامل انگلیسی "، "‌ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند "، "خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است ". " شعار ما یک کلام محاکمه والسلام "، "موسوی قاتل است محاکمه‌اش واجب است ".

   + خلیل رنجبر - ۳:٠٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۸ بهمن ۱۳۸٩

اخلاق دانشجویى از زبان امام خمینى (قدس سره)

علم توحید هم اگر براى غیر خدا باشد، از حجب ظلمانى است; چون اشتغال به ماسوى الله است. اگر کسى قرآن کریم را با چهارده قرائت لما سوى الله حفظ باشد و بخواند، جزحجاب و دورى از حق تعالى چیزى عاید او نمى‏شود. اگر شما درس بخوانید، زحمت‏بکشید، ممکن است عالم شوید، ولى باید بدانید که میان «عالم‏» و «مهذب‏» خیلى فاصله است. مرحوم شیخ (1) ، استاد ما، رضوان الله تعالى علیه، مى‏فرمود اینکه مى‏گویند: «ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل‏» صحیح نیست. باید گفت: «ملا شدن چه مشکل، آدم شدن محال است!»

کسب فضایل و مکارم انسانى و موازین آدمیت از تکالیف بسیار مشکل و بزرگى است که بر دوش شماست. گمان نکنید اکنون که مشغول تحصیل علوم شرعیه مى‏باشید و فقه که اشرف علوم است مى‏آموزید، دیگر راحتید و به وظایف و تکالیف خود عمل کرده‏اید. اگر اخلاص و قصد قربت نباشد، این علوم هیچ فایده‏اى ندارد. اگر تحصیلات شما، العیاذبالله، براى خدا نباشد و براى هواهاى نفسانیه، کسب مقام و مسند، عنوان و شخصیت در این راه قدم گذاشته باشید، براى خود وزر و وبال اندوخته‏اید. این اصطلاحات اگر براى غیر خدا باشد، وزر و وبال است. این اصطلاحات هر چه زیادتر شود، اگر با تهذیب و تقوى همراه نباشد، به ضرر دنیا و آخرت جامعه مسلمین تمام مى‏شود. تنها دانستن این اصطلاحات اثرى ندارد. علم توحید هم اگر با صفاى نفس توام نباشد، وبال خواهد بود. چه بسا افرادى که عالم به علم توحید بودند و طوایفى را منحرف کردند. چه بسا افرادى که همین اطلاعات شما را به نحو بهترى دارا بودند، لیکن چون انحراف داشتند و اصلاح نشده بودند، وقتى وارد جامعه گردیدند، بسیارى را گمراه و منحرف ساختند. این اصطلاحات خشک اگر بدون تقوى و تهذیب نفس باشد، هر چه بیشتر در ذهن انباشته گردد، کبر و نخوت در دایره نفس بیشتر توسعه مى‏یابد. و عالم تیره بختى که باد نخوت بر او چیره شده، نمى‏تواند خود و جامعه را اصلاح نماید و جز زیان براى اسلام و مسلمین نتیجه‏اى به بار نمى‏آورد و پس از سال‏ها تحصیل علوم و صرف وجوه شرعى، برخوردارى از حقوق و مزایاى اسلامى، سد راه پیشرفت اسلام و مسلمین مى‏گردد و ملت‏ها را گمراه و منحرف مى‏سازد و ثمره این درس‏ها و بحث‏ها و بودن در حوزه‏ها این مى‏شود که نگذارد اسلام معرفى گردد، حقیقت قرآن به دنیا عرضه شود، بلکه وجود او ممکن است مانع معرفت جامعه نسبت‏به اسلام و روحانیت گردد.

من نمى‏گویم درس نخوانید، تحصیل نکنید، باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید عضو مفید و مؤثرى براى اسلام و جامعه باشید، ملتى را رهبرى کرده به اسلام متوجه سازید، از اساس اسلام دفاع کنید، لازم است پایه فقاهت را تحکیم کرده صاحبنظر باشید; اگر خداى نخواسته درس نخوانید، حرام است در مدرسه بمانید; نمى‏توانید از حقوق شرعى محصلین علوم اسلامى استفاده کنید. البته تحصیل علم لازم است، منتها همان‏طور که در مسائل فقهى و اصولى زحمت مى‏کشید، در راه اصلاح خود نیز کوشش کنید. هر قدمى که براى تحصیل علم بر مى‏دارید، قدمى هم براى کوبیدن خواسته‏هاى نفسانى، تقویت قواى روحانى، کسب مکارم اخلاق، تحصیل معنویات و تقوى بردارید (2) .

پى‏نوشتها:

1. برگرفته از کتاب جهاد اکبر.

2. حضرت آیت‏الله العظمى حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى(1276-1355 ه.ق)، از فقیهان بزرگ و مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم هجرى. در نجف و سامراء به درس استادانى چون میرزاى بزرگ شیرازى، میرزا محمد تقى شیرازى، آخوند خراسانى، سید کاظم یزدى و سید محمد اصفهانى فشارکى، حاضر شد. در سال 1340 ه . ق. به اصرار علماى قم، در آن شهر رحل اقامت افکند، و حوزه علمیه قم را تشکیل داد. از آثار اوست: دررالفوائد در اصول، الصلوة، النکاح، الرضاع، المواریث، در فقه.

منبع : www.imam-khomeini.com

   + خلیل رنجبر - ٩:٢٧ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٢۸ بهمن ۱۳۸٩

بازخوانی نقش خاتمی در حوادث فتنه 88

حوادثی که قبل و بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در کشور رخ داد، فتنه تمام عیاری بود که طراحان و مجریان آن اندیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی را در سر داشتند.

مجموعه عوامل داخلی و خارجی که هدایت و اجرای این فتنه را به عهده داشتند، از سر تصادف و در نقطه زمانی خردادماه 88 به هم نرسیدند، بلکه مهره های فتنه در یک چارچوب مشخص و نقشه ای از پیش تعیین شده به ایفای نقش پرداختند. یکی از این مهره ها چهره آشنایی به نام «سید محمد خاتمی» است که به گفته مدیرمسئول کیهان، این روزها سعی دارد «با حفظ تابلو اندکی عقب نشینی کند» ؛ تا به زعم خود، هم بدنه فتنه را از ریزش بازدارد و با تلاش برای ورود به چارچوب نظام، شرایط را برای ادامه فعالیت این جریان مرموز فراهم کند.

 پندار خاتمی این است که در جریان فتنه، توانسته با زیرکی تمام، نقش خود را از نظرها پنهان داشته و همچنان به عنوان «سرمایه اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام» باقی بماند. اما این پندار توهمی بیش نیست. آنچه از امروز در این ستون و با عنوان بازخوانی نقش خاتمی در فتنه 88 منتشر می شود، به طور مستند به بررسی نقش پیدا و پنهان خاتمی در فتنه 88 می پردازد تا هم او را از آن توهم باطل رهایی بخشد و هم ابهام ها و تردیدهای احتمالی را درباره وی برطرف سازد.

موسم دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در حالی فرا می رسید که جریان موسوم به اصلاحات در چهار انتخابات شوراها(1381)، مجلس هفتم(1382)، ریاست جمهوری نهم(1384) و مجلس هشتم(1386) پی در پی شکست خورده و تحلیل صریحش از انتخابات پیش رو نیز یک شکست دیگر بود. شکست در انتخابات 88 اما در حالی در انتظار اصلاح طلبان بود که آنها در طول هشت سال حاکمیت خود بر قوه مجریه نیز نتوانسته بودند در رسیدن به مطالبات واقعی خود یعنی حذف نظام سیاسی «جمهوری اسلامی» و استقرار نظامی سکولار یا همان «جمهوری ایرانی» طرفی ببندند.

به هر صورت، اصلاح طلبان از یک سو نتوانسته بودند با حضور در قوه مجریه و حتی مقننه خواسته های خود را عملی کنند و از سوی دیگر، شکست های پی در پی شان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری همین دو قوه را نیز از آنان دریغ می کرد. این بود که تصمیم گرفتند از فرصت انتخابات دهم ریاست جمهوری برای دست زدن به یک «کودتای نرم» نهایت بهره را ببرند.

الگویی که در ذهن اصلاح طلبان برای انجام چنین کودتایی در ایران وجود داشت، همان الگویی بود که در کشورهایی چون گرجستان، اوکراین و قرقیزستان به اجرا درآمد و طی آن جناح شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری، توانست با ادعای تقلب و از طریق اردوکشی خیابانی، شکست در پای صندوق های رای را جبران کرده و حاکم شود. پندار افراطیون این بود که اگر در انقلاب های رنگی کاندیدای شکست خورده با شورش خیابانی نامزد پیروز را زمین زد، در اینجا جریان شکست خورده اصلاحات از دریچه شورش خیابانی، با کل نظام و ساختار سیاسی درگیر شده و آن را زمینگیر کند.

برای این منظور، باید الگوی به کار گرفته شده در انقلاب های رنگی استخراج و در اختیار ستاد مرکزی اصلاحات قرار می گرفت که این کار چهار سال پیش از برگزاری انتخابات یعنی سال 1384 در یک محفل علمی-دانشگاهی انجام شده بود و نه در زیر زمین سازمان سیا و یا حلقه فراماسونری قسطنطنیه(!).

 «الهه کولایی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، نماینده مجلس ششم و عضو فعال حزب مشارکت، بهمن ماه 1383، سلسله نشست هایی را با عنوان «برنامه اوراسیای مرکزی» در دانشگاه تهران و با هدف استخراج الگوی استفاده شده در انقلاب های رنگی برگزار کرد و محصول آن، مرداد 1384 در کتاب «افسانه انقلاب های رنگی» به چاپ رسید؛ کتابی که بعدها به عنوان مرجعی برای طراحی پروژه «کودتای سبز» در اختیار ستاد مرکزی اصلاح طلبان قرار گرفت. جالب اینکه شخص کولایی نیز با عنوان «مسئول بخش بانوان» در این ستاد حاضر شد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر گرفت.البته نگارنده این ادعا را نداردکه کتاب مذکور ابتدائا با هدف یک انقلاب رنگی در ایران تهیه شد، ولی به هر صورت، همین الگو بود که مورد استفاده ستاد موسوی قرار گرفت.

 همچنین نباید تصور کرد که نویسندگان کتاب، عوامل اصلی طرح کودتای رنگی در ایران بودند؛ چرا که حتی اگر چنان کتابی نیز تهیه نمی شد، طراحان سناریوی براندازی، خود نسبت به این کار مبادرت می ورزیدند؛ چنانکه برپایه برخی اسناد، فیلم مستند یکی از کودتاهای رنگی نیز در ستاد مرکزی عملیات اصلاح طلبان به نمایش درآمد و با هدف به دست آوردن درکی جامع تر از سناریو، مورد بازبینی قرار گرفت.

الگویی که کولایی و همکارانش توانستند از انقلاب های رنگی استخراج کنند را می توان در بندهایی خلاصه کرد که درباره انقلاب اوکراین و در صفحات 114 تا 119 کتاب ذکر شده است. در این بخش، علاوه بر آنکه بر «نقش غیرقابل انکار» بنیاد «جرج سوروس» -پدر انقلاب های مخملی- و نیز دولت ها و رسانه های اروپایی تاکید شده، 17 بند نیز به عنوان شاخصه های «سازمان عملیات انقلاب نارنجی» ذکر شده است:

«1- تشکیل کمیته نجات ملی و سازماندهی تظاهرات و مخالفت های طرفداران یوشچنکو و بهره گیری از مکانیسم سازمانی سازمان های غیر دولتی( NGO ).

2- پیش بینی تدارکات و امکانات همه جانبه از سوی مخالفان برای مبارزه طرفداران آنها حتی اگر ماه ها به طول انجامد.

3- موضعگیری مدام رهبران مخالف مبنی بر استفاده جناح حاکم از تقلب در انتخابات از مدت ها قبل از برگزاری انتخابات با هدف دامن زدن به جو بدبینی علیه کاندیدای رقیب و پافشاری بر این امر پس از انتخابات.

4- استفاده از رنگ شاد نارنجی به عنوان سمبل طرفداری از یوشچنکو که به میزان بسیار زیاد و در اشکال مختلف حداقل به صورت روبان مخالفان بین مردم استفاده شد. نوارهای نارنجی رنگ به عنوان پرچم در دست تظاهرکنندگان، بازوبند، کمربند و حتی بستن نوارها به زانوها، دور سر، کیف های زنانه، آنتن ماشین های شخصی و حتی به درختان و نرده های خیابان ها، در اماکن مختلف تجاری و اداری مهم و خانه های شخصی.

5- متمرکز کردن بیشتر فعالیت های تبلیغاتی بر مردم پایتخت و آوردن گروه های بسیاری از اصناف و اقشار مردم شهرها با اتوبوس و قطار به پایتخت و استقرار آنها.

6- در اختیار گرفتن مرکز پایتخت و بلوکه کردن مراکز حاکمیت به خصوص کاخ ریاست جمهوری، نخست وزیری و وزارتخانه ها، که در مجموع موجب تعطیلی مراکز مهم تصمیم گیری و فعالیت سیاسی کشور گردید.

7- بهره گیری از اینترنت (استقبال شدید جوانان از اینترنت و کافی نت های متعدد، نقش زیادی در بسیج فعالان جوان به جنبش نارنجی داشت).

8- تلاش برای جذب برخی گروه ها، احزاب و نیز شخصیت های بانفوذ میانه رو به سمت مخالفان.

9- قانونی نمودن حرکت های اعتراض آمیز با گرفتن مجوز برای برخی اقدامات و تجمعات.

10- ارائه چهره ای دموکراتیک از رهبران اپوزیسیون.

11- بزرگنمایی نقاط ضعف و سوابق منفی نامزد جناح حاکم نزد افکار عمومی.

12- نظارت و کنترل دقیق بر عملکرد نیروهای خود(مخالفان) در قالب مدیریت پنهان به منظور جلوگیری از بروز خشونت و بهره برداری احتمالی جناح حاکم برای دست زدن به اقدامات مقابله جویانه و سرکوب حرکت آنها.

13- استفاده از مذهب (کلیسای کیف) در جهت جلب حمایت مردم از یوشچنکو.

14- جلب احساسات نیروهای گارد حفاظتی و پلیس مقابل مراکز مهمی مانند کاخ ریاست جمهوری، نخست وزیری و... با دادن گل(یوشچنکو در چند سخنرانی خود از نیروهای نظامی و انتظامی خواست در مقابل مردم قرار نگیرند و به انقلابیون ملحق شوند).

15- طرح خواسته های بلندپروازانه و بلوف گونه از حکومت مانند برکناری دولت یانوکویچ و اعلام ریاست جمهوری یوشچنکو، اظهارات تهدید گونه توسط جناح تندرو و مخالفان.

16- ادعاهایی مبنی بر مشکلات ناشی از تحریم و کاهش مناسبات غرب و آمریکا علیه اوکراین در صورت پیروزی یانوکویچ.

17- پیوستن برخی مقامات امنیتی، دانشجویان و پلیس به طرفداران یوشچنکو.»1

این الگو در سال 1388 به صورت تمام و کمال در ایران یا به اجرا گذاشته شد و یا به دست اجرا سپرده شده و در عمل به بن بست خورد. البته شاخصه های سازمان عملیات فتنه سبز به 17 بند مذکور محدود نمی شود و کودتاگران به تناسب شرایط داخلی ایران و نیز با بهره گیری از الگوهای پیشنهادی افرادی چون «مایکل لدین» و «جین شارپ» آن را قبض و بسط داده اند. در روزهای آینده به طور مستند به بررسی نقش خاتمی در ارتباط با این الگوی براندازی خواهیم پرداخت.

 

منبع: سایت آوینی به نقل از کیهان

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 - الهه کولایی. افسانه انقلاب های رنگی. تهران: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران، 1384

   + خلیل رنجبر - ۳:۱٦ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢٧ بهمن ۱۳۸٩

بیانیه‌نمایندگان مجلس در اعتراض به اغتشاش فتنه‌گران در 25 بهمن؛

223 نماینده مجلس خواستار اشد مجازات برای موسوی و کروبی شدند

خبرگزاری فارس: 223 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به اغتشاش فتنه‌گران در روز گذشته، مسئولیت خسارات و بهره‌برداری دشمنان از این حرکت و نیز شهادت یک دانشجوی بسیجی توسط منافقین را متوجه موسوی و کروبی دانستند و خواستار اشد مجازات برای آنها شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی امروز سه‌شنبه بیانیه 223 نفر از نمایندگان مجلس را در‌خصوص مسائل اخیر در صحن علنی مجلس قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ ایران، در حالی که پژواک فریاد ضد‌استعماری و ضد‌استبدادی امام خمینی(ره) و بازتاب قیام و انقلاب اسلامی ملت ایران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضای جهان اسلام پیچیده و بیداری اسلامی، ارکان سلطه آمریکا و اسرائیل را در منطقه به‌لرزه افکنده است، آقای کروبی و موسوی با دعوت به تظاهرات به بهانه حمایت از مردم مصر و در حقیقت برای خدمت به آمریکا و اسرائیل بار دیگر فتنه‌ای به‌راه انداختند و آب به آسیاب دشمنان اسلام و مسلمانان ریختند و برای رسانه‌های غربی آمریکایی خوراک تبلیغاتی تهیه کردند.

در‌حالی‌که همگان قیام‌ها و انقلاب‌های امروز ملت‌های مسلمان منطقه را در برابر حکام خودفروخته مستبد، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می‌دانند و در حالی که آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آنها با صراحت و با نگرانی مکررا اعلام می‌کنند که می‌ترسند تونس و مصر و دیگر کشورهای اسلامی، حکومتی نظیر جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسد، این آقایان که در ماه‌های قبل از انتخابات سال 88 مدعی پیروی و اطاعت از امام (راحل) بودند، امروز کاری می‌کنند که باعث خوشحالی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود و مورد تأیید و تشویق آنها قرار می‌گیرد.

از آقایان کروبی و موسوی باید پرسید: آیا حضور ده‌ها میلیون نفری مردم مسلمان ایران در راهپیمایی اقیانوس‌گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمایت این مردم انقلابی از مردم مصر و تونس کافی نبود که شما خواستید با دعوت به تظاهراتی دیگر در 25 بهمن، میدان را برای توطئه منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و دیگر مزدوران و ضد‌انقلاب‌ها آماده کنید و از این تجمع پراکنده حداکثر چند‌‌هزار نفری جز خدمت به دشمنان چه طرحی داشتید؟

آقایان کروبی و موسوی مگر شما در روز قدس سال 88 دعوت به تظاهرات و راهپیمایی نکردید؟ مگر نوکران و فریب‌خوردگان آمریکا و اسرائیل در آن‌روز در حمایت از شما "نه غزه نه لبنان " سر ندادند؟ پس چه شده است که امروز به یاد مردم مصر افتاده‌اید ‌که بزرگترین منشأ اعتراض آنها به حکومت نامبارک حسنی مبارک کامل کردن محاصره غزه و بستن گذرگاه رفح و حمایت همه‌جانبه از اسرائیل و اطاعت کامل از آمریکا بوده است.

آیا از این بازی مبتذل و ننگ‌آور خود شرم نمی‌کنید و تصور می‌کنید که هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابی ایران آبرویی دارید؟ آیا راهپیمایی مردم در 9 دی ماه سال 88 کافی نبود تا شما بدانید که جز حبابی بر سر دریای طوفانی مردم نیستید؟

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت مستقیم حادثه شهادت یک دانشجوی بسیجی را در روز 25 بهمن ماه 89 در تهران و نیز سایر خسارات وارده و بهره‌برداری دشمنان را از این حرکت ضد‌مردمی و ‌ضد‌اسلامی و ضد‌انقلابی، متوجه آقایان موسوی و کروبی می‌دانیم و معتقدیم کاسه صبر ملت از مدارا در برابر این آقایان لبریز شده و همگان خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اینان هستند.

پیام ما نمایندگان مجلس که همان پیام ملت ایران است، به مردم آزاده مصر و سایر ملت‌های مسلمان و بیدار منطقه این است که این حرکت‌های مذبوحانه را از قبیل همان توطئه‌های آمریکا و اسرائیل بدانند و اطمینان داشته باشند که ملت بزرگ و انقلابی و مسلمان شهیدپرور ایران که پرچمدار و پیش‌آهنگ مبارزه با آمریکا و اسرائیل است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی که سخنان شجاعانه و صریح ایشان را در نماز جمعه 15 بهمن ماه 1389 در تهران شنیده‌اند، گام برمی‌دارند و هرگز در حمایت از انقلاب‌‌های شما کوتاهی نخواهند کرد و به مزدوران آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهند داد مسیر انقلاب‌های شما را با توطئه‌های خود منحرف سازند.

درود خدا بر مردم به‌پا خاسته تونس و مصر و درود خدا بر شهدای انقلاب این دو کشور و ننگ و نفرت بر آمریکا و اسرائیل و مزدورانی که با فتنه‌گری در خدمت آنان قرار دارند.

ما نمایندگان مجلس از همه کسانی که در عالم سیاست، خود را انقلابی و مسلمان و مردمی می‌دانند و تاکنون موضع صریح در برابر آقایان کروبی و موسوی نگرفته‌اند و رفتار بیگانه‌پسند آنها را محکوم نکرده‌اند، می‌خواهیم با صراحت از اینها اعلام بیزاری کنند و بدانند اگر در این کار کوتاهی کنند نزد مردم جایگاه و اعتباری نخواهند داشت.

ما نمایندگان مجلس از کمیته مشترک می‌خواهیم که هر چه سریعتر دست پیدا و پنهان منافقان و سلطنت‌طلبان و مزدوران آمریکا و اسرائیل را در توطئه ناکام اخیر بر‌ملا ساخته و به ملت ایران معرفی کنند.

همچنین فراکسیون زنان مجلس نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر روز گذشته، از رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تشکر کردند.

نمایندگان مجلس، هنگام قرائت این بیانیه در صحن علنی مجلس هیئت رئیسه را با فریاد "الله‌اکبر " و "مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی " و شعار "هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت " همراهی کردند.

 

   + خلیل رنجبر - ٢:٤٢ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٢٦ بهمن ۱۳۸٩

ای ایران

ای آب نیلگون و گهر بار کشورم

ای آخرین پنا هم و مأ وا و سنگرم

امواج تو تلاطم عشق است دردلم

ای عشق پر تلاطم و موج شناورم

ما خون خویش در دل جام تو کرده ایم

تا شهد عشق جمله بریزی به ساغرم

................

صد جان فدای شوکت نام تو گشته است

ای جان فدای همت یار دلاورم

آواز عاشقانه بخوان ای خلیج عشق

این جمله بود ذکر شهیدان لشکرم

آنان که خون خویش به کام تو کرده اند

حکم خلیج فارس به نام تو کرده اند

از آن زمان که نقشه ایران کشیده شد

نام و نشان کشور شیران کشیده شد

...............

هر قطعه را فضایی و نامی نهاده اند

نقش توهم خلیج دلیران کشیده شد

شکل ترا به گونه ی یک تاج بسته اند

تاج وطن زحکمت پیران کشیده شد

این قطعه هم بنام وطن شد خلیج فارس

   + خلیل رنجبر - ۳:۱٠ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٥ بهمن ۱۳۸٩

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند

سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند

از همان لحظه که از چشم یقین افتادند

چشم های نگران آینه ی تردیدند

نشد از سایه ی خود هم بگریزند دمی

هر چه بیهوده به گرد خودشان چرخیدند

چون به جز سایه ندیدند کسی در پی خود

همه از دیدن تنهایی خود ترسیدند

غرق دریای تو بودند ولی ماهی وار

باز هم نام و نشان تو زهم پرسیدند

در پی دوست همه جای جهان را گشتند

کس ندیدند در آیینه به خود خندیدند

سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است

فصل ها را همه با فاصله ات سنجیدند

تو بیایی همه ساعت ها و ثانیه ها

از همین روز، همین لحظه، همین دم عیدند

   + خلیل رنجبر - ٢:٤٩ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢٤ بهمن ۱۳۸٩

ماهیت نبرد ما با « اسرائیل »

نویسنده: دکتر یوسف قرضاوی
مترجم : محسن نیکخواه
دین اسلام اجازه نمی‌دهد که مسلمانان حتی در مقابل یک وجب از خاک اسلام کوتاهی کنند چه برسد به این که آنسرزمین، اولین قبله و سومین مسجد بزرگ دین اسلام باشد که در این صورت جهاد در راهآزاد سازیش واجب‌تر و بزرگ‌تر و نزد خداوند از ارزش والاتری برخورداراست.
قصد دارم نکته مهمی را توضیح دهم که اکثراً در ذهن بسیاری از مردم ـ به خصوص مسلمانان ـ دارای ابهام و پیچیدگی است. اسرائیل هم از این موضوع برای جلب افکار عمومی جهانیان ـ به ویژه افکار عمومی غرب ـ استفاده می‌کند.
بیان این امر چون با علل درگیری ما با یهودی‌ها و با ماهیت واقعی آن نبرد پیوند اساسی دارد، ضروری است. باید روشن شود که چه اسبابی باعث شعله‌ور شدن آتش نبرد میان ما و یهودی‌ها در فلسطین ـ قبل از روی کار آمدن دولت اسرائیل در سال 1948 و بعد از آن ـ شده است.

آیا نبرد با اسرائیلی‌ها به علت سامی بودن آنان است؟

آیا نبرد خوینن میان ما مسلمانان، و اسرائیل به این سبب است که اسرائیل یک دولت سامی است؟
در جواب باید گفت: این امر به حدی از اندیشه‌ی مسلمانان دور است که حتی بعید به نظر می‌رسد به ذهنشان هم خطور کند. آن هم به دو علت:
1ـ ا عرب‌ها نیز سامی هستیم و نسبت خویشاوندی ما با اسرائیلی‌ها نسبت پسر عمویی است. چون آنها فرزندان یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم (علیه السلام) هستند و ما هم فرزندان اسماعیل بن ابراهیم (علیهما السلام) هستیم.
و اسرائیل نمی‌تواند در این زمینه علیه ما ادعایی داشته باشد و هم چنین نمی‌تواند ما را به عنوان کالایی در غرب استفاده کرده و آن را چون شمشیری به روی تمام کسانی که با سیاستش مخالفت کند و از رفتارهای ستیزه‌جویانه و دور از اخلاقش انتقاد کند؛ بکشد.
برخلاف اعتقاد یهودی‌ها در این زمینه قرآن همه را فرزندان ابراهیم به حساب آورده است:
«هو اجتباکم و ما جعل علیکم فی الدین من حرج ملة أبیکم إبراهیم: اوست که شما را [برای خود] برگزیده و در دین برای شما سختی قرار نداده است. آئین پدرتان ابراهیم [نیز چنین بوده است]» [حج/ 78]
2ـ مسلمانان با توجه به ساختار عقیدتی و فکریشان جهانی و انسانی می‌اندیشند و با هیچ نسل و نژادی از بشریت دشمنی و ستیزه‌ای ندارند. دینشان به آنها آموخته است که بندگی خداوند و فرزندی آدم، انسان‌ها را گرد هم آورده است:
«یا أیها الناس إنا خلقناکم من ذکر و أنثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا إن أکرمکم عندالله أتقاکم إن الله علیکم خبیر: ای مردم ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست، خدا، دانای آگاه است» [حجرات/ 13]
پیامبر گرامی آنها هم فرموده است: «یا أیها الناس إن ربکم واحد و إن اباکم واحد کلکم لآدم و آدم من تراب: ای مردم پروردگار شما یکی و پدر شما هم یکی است همه‌ی شما از نسل آدم هستید و آدم هم از خاک است»[2].
علاوه بر آن چه گفتیم باید اضافه کنیم که یهودی‌ها امروزه دیگر سامی محسوب نمی‌شوند چون نژادهای مختلفی از سایر مردمان کره‌ی زمین با آنها درآمیخته‌اند. همچنان که این امر از یهودی‌های «مملکت خزر» هم آشکار است. البته این یک امر کاملاً طبیعی است چون یهودیت دین است نه نژاد.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱۱:۱٤ ‎ق.ظ ; شنبه ٢۳ بهمن ۱۳۸٩

سی و دومین فجر انقلاب مبارک باد

جان‌های جهانیان به لب آمده است

جان در پی حق، داوطلب آمده است

جمهوری اسلامی ما در این قرن

فجری است که در ظلمت شب آمده است

   + خلیل رنجبر - ٩:۳۸ ‎ق.ظ ; جمعه ٢٢ بهمن ۱۳۸٩

مصاحبه جالب عضو ارشد اخوان المسلمین با بی بی سی فارسی

شکست پروژه اختلاف افکنی بین اخوان و ایران روی آنتن بی بی سی/ اخوان: از امام خامنه‌ای متشکریم

خبر سازی شبکه فارسی تلویزیون دولتی انگلیس برای تحت الشعاع قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انقلاب مصر و تلاش برای تیره کردن روابط جنبش اسلامگرای اخوان المسلمین با انقلاب اسلامی که با خبرسازی و استناد به متن یک پارگرافی یکی از سایت‏های حامی اخوان المسلمین توسط این شبکه آغاز شده بود، شب گذشته با مصاحبه یکی از سران اخوان المسلمین با این شبکه فارسی وارد فضای جدیدی شد، و برخلاف انتظار این شبکه انگلیسی، عضو ارشد اخوان المسلمین و رئیس شاخه اروپایی این تشکل با بکار بردن لفظ امام خامنه‏ای، نه تنها از بیانات رهبر انقلاب تشکر کرد، بلکه ابراز امیدواری کرد دولت آینده مصر دولت اسلامی باشد.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه ساعتی پس از انتشار بیانات رهبرانقلاب پیرامون انقلاب مصر، شبکه فارسی بی بی سی با استناد به متنی یک پارگرافی در یکی از سایت‏های حامی اخوان المسلمین، که تحولات کنونی مصر را "انقلاب مردم مصر" و نه "انقلاب اسلامی" خوانده بود،  تلاش کرد تا از واکنش منفی اخوان المسلمین به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خبر داده و پروژه تفرقه افکنانه خود میان ایران و اخوان المسلمین را استارت بزند، شب گذشته دکتر الهلباوی، عضو ارشد این جنبش ،سخنگوی سابق اخوان المسلمین در اروپا و از موسسین شورای اسلامی (مسلمانان) بریتانیا  در مصاحبه خود با این شبکه تلویزیونی، طراحی این شبکه برای دامن زدن به اختلاف ایران و مصر را ناکم گذاشته و از حمایت رهبر انقلاب نسبت به انقلاب مصر تشکر کرده و اشاره کرد: ": من از «امام خامنه ای» و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند متشکرم". وی در ادامه به وزیر خارجه مصر نیز حمله کرده و گفت که وزیر خارجه مصرنیز باید از حمایت‏های رهبر انقلاب اسلامی قدردانی می‏کرده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به وضعیت حکومت مصر و نوع آن در آینده این موضوع را منوط به رای مردم دانسته وابراز امیدواری که مردم "حکومت اسلامی" را انتخاب کنند.

دکتر الهلباوی در مواجه با سوال دیگر خبرنگار بی بی سی که تلاش داشت موضوع مصر را با فتنه 88 گره بزند، ضمن حمایت صریح از دکتر احمدی ن‍ژاد ابراز کرد: " من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتم."

به نظر می‏رسد پرو‍ژه دروغ‏سازی شبکه خبری بی بی سی که طبق افشاگری رجانیوز با همکاری سازمان منافقین و از طریق یکی از سایت‏های حامی اخوان کلید خورده بود، با سخنان صریح یکی از اعضای ارشد این جنبش روی آنتن بی  بی سی فارسی، با شکست جدی مواجه شده است. پروژه ای که سبب شد سران فتنه نیز به توهم اثرگذاری رسیده و تلاش‏هایی برای سواستفاده از انقلاب اسلامی مردم مصر را پیگری کنند.

در ادامه رجانیوز متن این مصاحبه و فایل تصویری آنرا منتشر می‏کند.

مجری پیرامون انتشار خبر مذاکره اخوان المسلمین با نخست وزیر جدید مصر از دکتر الهلباوی می پرسد.

دکتر الهلباوی: من اسم آنراا  مذاکره نمی گذارم، این نوعی از گفتگو است و تا زمانی که حسنی مبارک از قدرت کنار نرفته به نتیجه مثبتی نخواهد رسید. خواسته مردم مسلمان، از جمله اخوان المسلمین این است که مبارک از قدرت کنار برود. مشکل فقط قانون اساسی نیست بلکه قبل از این که حزب ما نتایج را بپذیرد، مشکلات بسیاری هست که باید حل شود.

مجری: آیا می شود اسم اتفاقی که الآن در مصر افتاده است را انقلاب اسلامی گذاشت؟

دکتر الهلباوی: نه این یک انقلاب اسلامی نیست، چون اخوان المسلمین رهبری این تظاهرات را به عهده ندارد و شعار این انقلاب اسلامی نیست؛ بعد از خروج حسنی مبارک انتخاباتی برگزار خواهد شد که نتیجه آن یک مجلس دموکراتیک و یا شورا خواهد بود در آن زمان مردم تصمیم خواهند گرفت که حکومت آینده چه باشد؛ مردم قوانین اسلامی یا هر قانون دیگری که بخواهند انتخاب می کنند.

مجری: بعضی از کشورهای غربی و همینطور اسرائیل خیلی از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین نگرانند؛ فکر می کنید چرا این طور است؟

دکتر الهلباوی: این رواج اسلام هراسی است که ریشه اش درک نادرست غرب از اسلام است؛ البته باید به یاد داشت مسیحیت هم از نیویورک، لندن یا برلین به کشور های غربی نیامده است؛ زادگاه مسیحیت خاورمیانه است؛ اگر ذهن غربی ها به اندازه کافی باز باشد باید با اسلام هم مثل مسیحیت رفتار کنند. غرب البته اختراعات زیادی داشته است و علوم و فناوری های مختلفی به جهان داده است ولی در عوض مذهب و ارزش های معنوی را از خاورمیانه گرفته است.

مجری: رهبر جمهوری اسلامی، در نماز جمعه ی این هفته درباره اتفاقات مصر اظهار نظر کرده است و گفته است یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است؛ واکنش اخوان المسلمین به صحبت های او چیست؟ (، فرناز قاضی زاده مجری بی بی سی ، با بی اخلاقی، ترجمه ای اشتباه و دروغ را از خطبه رهبری بیان می کند.رهبر انقلاب این اتفاقات را بیداری اسلامی خوانده بود که کاملا معنی متفاوتی دارد.)

دکتر الهلباوی: من از امام خامنه‏ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند متشکرم؛ شرایط مصر کاملا با ایران فرق می کند؛ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند؛ احزابی مانند اسلامگراها، ملی گراها و چپگراها؛ بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند؛ مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند و بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهد کرد؛ اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم اینطور شود، خوب این خواسته ملت است؛ اگر نوع دیگری از دولت را انتخاب کنند نمی توان اسلام را به زور به آنها تحمل کرد؛ اراده مردم نوع حکومت آینده مصر را تعیین می کند.

 

مجری: وزیر خارجه مصر گفته بود که ایران خودش با مخالفان دولت بسیار بد برخورد می کند برای همین رهبر ایران نمی تواند درباره مسائل داخلی مصر به این شکل اظهار نظر کند. نظر شما درباره این گفته چیه؟

دکتر الهلباوی: اول از همه آقای ابولغیظ باید از وزارت کنار برود؛ دوم اینکه او از روابط مسلمانان با هم شناخت درستی ندارد؛ و در حرف هایش باید از حرف های رهبران ایران در حمایت از انقلاب مصر قدردانی کند. با تاسف باید بگویم وزیر خارجه مصر با حملات غرب علیه ایران همراه شده است که این قابل قبول نیست.

مجری: می دانید که مخالفان دولت ایران دوسال پیش در مورد انتخابات اختلاف نظرهای جدی با حکومت پیدا کردند؛ و می گفتند تقلب شده است؛ نظر شما درباره آن اتفاقات چیست؟

دکتر الهلباوی: من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتم؛ احمدی نژاد عقیده ش را بیان می کند؛ به درست یا غلط بودن آن کاری ندارم. اگر کشورهایی مثل آمریکا و بریتانیا حق پیشرفت دارند چرا نباید کشوری مثل ایران حق پیشرفت داشته باشد؟ کشورهایی مثل چین و هند از فناوری هسته ای برخوردارند، چرا کشورهای مسلمان چنین حقی نداشته باشند؟

   + خلیل رنجبر - ٤:٢٦ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۱ بهمن ۱۳۸٩

رویدادهای دهه فجر

رویدادهای 12 بهمن 1357

1 - حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.
2- امام خمینی پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند. این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فوردگاه تهران، نگران ساخته بود.
3- با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلین با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشک‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند.
4- حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم. ایشان ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند. ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.
5- حضرت امام در اولین سخنرانی خود در میان انبوه مستقبلین مشتاق در بهشت زهرا، گفتند: من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی‌ای در دوشم پیدا می‌شود که نمی‌توانم تاب بیاورم. محمدرضا پهلوی فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد و قبرستان‌های ما را آباد. ایشان اضافه کردند: من دولت تعیین می‌کنم، من توی دهن دولت می‌زنم ... من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم. من به ارتش یک نصیحت می‌کنم و یک تشکر ..... [ما] می‌خواهیم ارتش مستقل باشد. آقای ارتشبد شما نمی‌خواهید؟ آقای سرلشکر شما نمی‌خواهید مستقل باشید؟ و اما تشکر می‌کنم از قشرهایی که متصل شدند به ملت.
6- با وجود سرمای زمستان، دیشب هزاران مشتاق زیارت حضرت امام، در مسیر حرکت ایشان خوابیدند.
7- شهرهای کشور در شادی ورود امام، غرق نور و گل و فریاد بود.
8- از هنگام هجرت حضرت امام از نجف اشرف به پاریس، تراکم سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و پیام‌های ایشان در این مدت کوتاه یعنی (118 روز اقامت در نوفل لوشاتو) ، قابل توجیه و تأمل است. به طور یکه ایشان در برخی از روزها به سؤالات چندین رسانه خبری و تبلیغاتی پاسخ داده‌اند. مثلا در تاریخ نوزدهم دی سال جاری، ایشان در ده مصاحبه جداگانه شرکت کردند و کثرت مصاحبه‌ها، حکایت از علاقه خبرنگاران و اشتیاق امام برای رساندن پیام خود به دنیاست. آمار این مجموعه عظیم از این قرار است:
سخنرانی‌ها 59 عدد
مصاحبه‌ها 108 عدد
پیام‌ها 36 عدد
نامه‌ها و تلگراف‌ها و فرمان‌ها 6 عدد
جمع 209 عدد
9- در حالی که مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به این سازمان از ادامه پخش آن ممانعت کردند.
10- عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون به علت هجوم مأمورین نظامی، از عصبانیت تلویزیون‌های خود را به خیابان پرت کردند.
11- امام خمینی در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای کمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تأکید نمودند.
12- روحانیون متحصن در دانشگاه، با انتشار آخرین اعلامیه خود، به تحصن پایان دادند.
13- در پی درخواست مجدد بختیار برای ملاقات با حضرت امام خمینی، ایشان گفتند: ملاقات با بختیار را در صورت استعفای وی می‌پذیرم.
14- شاپور بختیار در آستانه ورود امام خمینی پیامی انتشار داد. وی در پیام خود مردم را نسبت به ادامه اعتراضات و تظاهرات، خصوصا در روز ورود حضرت امام، تهدید کرد.
15- دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت ایران در آمریکا تظاهرات کردند.
16- آمریکا مقداری از دستگاه‌های الکترونیکی محرمانه خود را از ایران خارج کرد.
نیروی هوایی سیستم‌های محرمانه جنگنده‌های اف چهارده را مخفی کرد. گفتنی است که یکی از وظایف هایزر در ایران، انجام همین مأموریت بوده است.
17- بانک‌های سوئیس گفتند که پول‌های ایران را پس نمی‌دهند.
18- مطبوعات و یونایتد پرس: قراردادهای خرید اسلحه ایران از انگلیس لغو شد. مقامات لندن گفتند به علت لغو این خریدها، انگلیس معادل چهار میلیارد دلار بابت عدم فروش و بیکار شدن بیست هزار نفر، زیان خواهد دید.
19- در لیبی به حمایت از انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران، یک راهپیمایی ترتیب یافت.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٤:٠٥ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۱ بهمن ۱۳۸٩

شعارهای دوران انقلاب اسلامی

اکثر شعارهای مردم ستمدیده از طاغوت، " مرگ بر شاه" و  " تا شاه کفن نشود، این وطن وطن نشود " بود آنان با شعارهای متعددی نفرت از طاغوت را به نمایش می گذاشتند:

" مرگ بر این سلطنت پهلوی"

" توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد" "شاه بجز خودکشی راه دگر ندارد"

" ایستادن در صف نفت حالا دیگه حرام است" " لباس گرم بپوش که کار شاه تمام است"

" مردم! رفتن شاه یه حقه سیاسی است!" " گول نخورید نهضت ما اساسی است"

" نظام شاهنشاهی نابود باید گردد"

" زندگی مصرفی معادل بردگی است"

 " نظام شاهنشاهی مظهر هر فسادیست"

" شاه باید برگردد"    " اعدام باید گردد"

" مرگ بر این سلطنت پر فریب"

" مردم ما بیدارند، از سلطنت بیزارند"

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱:٤٠ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۱ بهمن ۱۳۸٩

متن کامل سخنرانی امام خمینی (ره ) در بهشت زهرا

بسم الله الرحمن الرحیم

ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم، مصیبت های بسیار بزرگ و بعضی پیروزها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت های زن های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل های پدر از دست داده.

من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد، سنگینی در دوشم پیدا می شود که نمی توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید.

من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می کنم. من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٦:۱۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢٠ بهمن ۱۳۸٩

نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامى

من به همه ملت، به همه قواى انتظامى، اطمینان مى‏دهم که امر دولت اسلامى، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبى بر این مملکت نخواهد وارد شد. گویندگان و نویسندگان نترسند از حکومت اسلامى، و نترسند از ولایت فقیه. ولایت فقیه آنطور که اسلام مقرر فرموده است و ائمه ما نصب فرموده‏اند به کسى صدمه وارد نمى کند؛ دیکتاتورى به وجود نمى‏آورد، کارى که برخلاف مصالح مملکت است انجام نمى دهد، کارهایى که بخواهد دولت یا رئیس جمهور یا کس دیگرى برخلاف مسیر ملت و برخلاف مصالح کشور انجام دهد، فقیه کنترل مى‏کند، جلوگیرى مى‏کند .

صحیفه امام خمینی، ج‏10، ص: 58

   + خلیل رنجبر - ٩:۱٦ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢٠ بهمن ۱۳۸٩

اصل ولایت فقیه در احادیث و روایات

تعداد روایاتى که براى اثبات ولایت فقیه، مورد استدلال قرار گرفته اند و مباحث مربوط به آنها، به اندازه اى است که نیازمند تدوین کتاب و یا مقاله اى گسترده است[1] و در این مجال، امکان پرداختن به این مبحث وسیع وجود ندارد. تنها براى آشنایى کلّى با برخى از آنها، نخست تعدادى را به صورت مختصر نقل کرده، آنگاه در حدّ امکان به نتیجه اى کلّى که از آنها مى توان گرفت، اشاره خواهد شد:

1. در روایات زیادى، از جمله روایت صحیحه ى ابوالبخترى از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:

العلماءُ ورثهُ الانبیاء;[2] علما وارثان انبیا و پیامبران الهى هستند.

2. در روایت معتبرى، سکونى از امام صادق(علیه السلام)و ایشان از پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)روایت مى کنند:

الفُقَهاءُ اُمناءُ الرُّسُلِ مالَم یَدْخُلُوا فى الدُّنْیا;[3] فقیهان تا زمانى که دنیا زده نشده اند، امین و مورد اعتماد پیامبران هستند.

3. شیخ صدوق، با سندهاى متعدّد، از امیرمؤمنان على(علیه السلام)، از پیامبراکرم (صلى الله علیه وآله)نقل مى کند که:

سه بار فرمودند: اللّهم ارحَم خُلفایى; خدایا جانشینان مرا مورد رحمت خود قرار ده. پرسیدند که: یا رسول اللّه، جانشینان شما چه کسانى هستند؟ در پاسخ فرمودند: اَلَّذینَ یَأتُونَ بَعدى وَ یَروُونَ حَدیثى وَ سُنَّتى کسانى که بعد از من مى آیند، حدیث مرا روایت مى کنند و سنّت مرا به مردم مى رسانند[4].

4. شیخ کلینى، با سند خود، از امام هفتم(علیه السلام)نقل کرده است که در قسمتى از سخنان خود درباره ى منزلت دانشمندان دینى فرمودند:

الفُقَهاءُ حُصُونُ الاِسلامِ کَحِصْنِ سُورِ المَدینَهِ لَها;[5] فقیهان دژهاى مستحکم اسلام هستند همچون دژهاى شهر که حفاظت از آن را بر عهده دارند.

5. از امام صادق(علیه السلام)نقل شده است:

المُلُوکُ حُکّامٌ عَلَى النّاسِ وَالعُلَماءُ حُکّامٌ عَلى المُلُوکِ; پادشاهان حاکم بر مردم اند و علما بر پادشاهان حاکم اند[6].

6. شیخ صدوق، توقیع شریفى[7] را از امام زمان (عج) نقل مى کند; در آن توقیع، حضرت چنین نگاشته اند:

واَمّا الحَوادِثُ الواقِعَهُ فَارُجِعُوا فیها اِلى رُواهِ اَحادیثِنا فَأِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِم...[8] و امّا حوادث جدیدى که اتفاق مى افتد، درباره ى آنها به راویان حدیث ما رجوع کنید; زیرا آنها حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنها هستیم.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:٤٥ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱٩ بهمن ۱۳۸٩

پیش‌بینی امام خمینی(ره) درباره حسنی‌مبارک

در بخشی از سخنان ایشان درباره انقلاب آینده مردم مصر آمده است:

«من امیدوارم که ملت هاى دیگر هم توجه بکنند و اقتدا بکنند به این ملت ایران. ملت مصر اعتنا نکند به این حکومت جائرى که اعلام مى‏کند که ما هرکس اسم از اسلام ببرد سرکوب مى‏کنیم. بدانند که اسلام در مصر در خطر است و واجب است بر زن و مرد مصرى که قیام کنند و این حکومت فاسد را، که از اول اعلام جنگ با اسلام داده است، سرکوب کنند.» (1)

این رئیس جمهور تحمیلى ثانى،[حُسنى مبارک که پس از ترور سادات، به جاى او به ریاست جمهورى مصر رسید. ] که خیال دارد در مصر مثل آن [انور سادات‏] حکومت کند و دربست خودش را در اختیار امریکا گذاشته است، قبل از اینکه به ریاست برسد، اعلام همبستگى خودش را با اسرائیل و امریکا کرده است. ندیده است که همان طورى که سلف طالحش (ناپسند، خطاکار) به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد،همین عمل را با او هم خواهند کرد .

دعوت از ملت مصر و عراق براى قیام.

ملت مصر باید این مطلب را بداند که اگر قیام کند برخلاف این توطئه‏ها، همان طورى که ایران قیام کرد، آنجا هم خواهد پیروز شد. ملت مصر از حکومت نظامى نترسد و به او اعتنا نکند و همان‏طور که ایران حکومت نظامى را شکست و به خیابانها ریخت، آنها هم بشکنند و به خیابانها بریزند و این تفاله‏هاى امریکا را بیرون بریزند. ملت مصر ننشینند تا این قدرت از بین رفته دوباره دست و پاى خودش را جمع کند و نفوذ خودش را بر ملت تحمیل کند. امروز روزى است که ملت مصر باید قیام کند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. باید قدرت را نشان دهد و اعتناى به این حکومت نظامىِ برخلاف همه موازین نکند و بشکند این حکومت نظامى را و به خیابانها بریزد و این دولتى [را] که مى‏خواهد با سرنیزه با اسلام مخالفت کند و به صراحت مى‏گوید که هرکس که به اسلام وفادار باشد او را سرکوب مى‏کنیم، [از بین ببرد.] این تکلیفى است براى ملت مصر، براى علمایى که وابسته به حکومت نیستند. این تکلیفى است براى علما. علماى مصر بپا خیزند و براى خاطر خدا، از اسلام دفاع کنند. چه عذرى است براى علماى مصر که اعلام ضدیت با اسلام را- این حکومت قبل از آمدنش به سرکار اعلام کرده است که هرچه با اسلام ربط داشته باشد ما او را سرکوب مى‏کنیم- چه عذرى است براى علماى اسلام در مصر که نشسته‏اند و گوش مى‏کنند تا اینکه اینها دوباره غلبه کنند؟! امروز شما پیروزید. ملت مصر امروز قدرت دستش است. ارتش معلوم نیست که با دولت باشد، مگر آنهایى که جیره خوار امریکا هستند. ارتش مصر توجه کند به اینکه اگر بخواهد پشتیبانى کند از این حکومتى که اعلام کرده است که من تابع امریکا هستم و اسرائیل و من هرکس دم از اسلام بزند او را خفه مى‏کنم، این ننگ را به خودش، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد از این، باز اسرائیل بیاید و به شما حکومت کند، و اسرائیل و امریکا مقدرات شما را در دست بگیرند. ارتش عراق چه بهره‏اى برد از این کار؟.

خطاى صدام که به واسطه خدمتگزارى به امریکا و خدمتگزارى به اسرائیل، که از ایران صدمه دیده بودند، به ایران حمله کرد، ارتش عراق چه بهره‏اى از این برد؛ جز اینکه هزاران نفر از افرادش در اینجا کشته شدند؟ ارتش عراق که مى‏بیند ملت عراق با این حزب فاسد، با این حزب کافر مخالف است، او هم مخالفت کند و دیگر اجازه ندهد بیش از این جوانانشان کشته بشود. ما و ارتش ما نمى‏خواهیم که جوانان مسلمین که با فشار به ایران مى‏آیند براى اینکه عمل کنند بر طبق افکار فاسد صدام، کشته بشوند. ما همه ملت اسلام و جوانان اسلام را دوست داریم و مى‏خواهیم که به راه حق و به راه اسلام و به راه ملتهاى خود سیر کنند. ارتش عراق چرا نشسته و صدام دارد مملکت عراق را تباه مى‏کند و ارتش عراق را تباه مى‏کند و اسلام را زیر پا مى‏گذارد؟ ارتش عراق، ملت عراق، بپا خیزید و این تفاله‏ها را بیرون ریزید! همه ملتهاى اسلام باید قیام کنند و راه حق را به پیش بگیرند. همه دولتها باید برگردند و خاضع بشوند در مقابل ملت. البته از صدام گذشته است؛ مثل اینکه از سادات هم گذشته بود .

و من امیدوارم که ملتهاى دیگر هم توجه بکنند و اقتدا بکنند به این ملت ایران. ملت مصر اعتنا نکند به این حکومت جائرى که اعلام مى‏کند که ما هرکس اسم از اسلام ببرد سرکوب مى‏کنیم. بدانند که اسلام در مصر در خطر است و واجب است بر زن و مرد مصرى که قیام کنند و این حکومت فاسد را، که از اول اعلام جنگ با اسلام داده است، سرکوب کنند. (2)

منبع:

1 - صحیفه امام جلد ‏۱۵، صفحه ۳۱۸

2 - صحیفه امام، جلد ‏۱۵، صفحه ۲۸۵ و 286

   + خلیل رنجبر - ۱:٤٤ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸٩

کینه‌توزی

امام حسن عسکرى (علیه السلام) می فرمایند:

أقَلُّ النّاسِ راحَةً الحَقُودُ.

کم آسایش ترین مردم، کینه توز است.

تحف العقول، ص 488

   + خلیل رنجبر - ۱:٤۳ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱٧ بهمن ۱۳۸٩

نظریه انقلاب اسلامى از دیدگاه امام خمینى(ره)

مقدمه:

انقلاب اسلامى ایران بى‏شک پدیده‏اى نوظهور در قرن حاضر مى‏باشد. انقلابى غایت‏گرا (teleoerical) ، آرمانگرا ( utopianist) ، اسلامگرا (pan - islamist) و عالمگیر (universal) و جهان‏شمول (casmapoklifianist) که از و بى‏نظیر (Unique) در جهان اسلام چون امام خمینى (ره) هدایت گردید و تحولى شگرف در عرصه روابط بین‏الملل و در معادلات سیاسى دولتهاى جهان پدید آورد. این رهبر تاریخ ساز انقلابى را بنیان نهاد که بسان تیغى دو لبه همزمان علیه کمونیسم و کاپیتالیسم به کار گرفته شد. ایشان با هدف مقابله با سلطه ابرقدرتهاى شرق و غرب، ملل اسلامى را به رویکردى مجدد به ارزشهاى اسلامى فرا خواندند و با قائل شدن رابطه‏اى مستقیم میان انقلاب و ایدئولوژى، انقلاب را شرطى لازم و ضرورى براى تحقق آرمانهاى الهى و وسیله‏اى براى نیل به مقاصد مکتبى و ایصال جامعه بشرى به تعالى انسانى تلقى کردند، که در این راه در پیاده کردن نظریه خویش اهتمام نمودند. در این رهگذر، ایشان علاوه بر اهتمام به حاکمیت آرمانها و ارزشهاى مذهبى، از هیچ کوششى براى تحقق جنبه‏هاى آزادیخواهانه و استقلال طلبانه نهضت فروگذار ننمودند و بدین ترتیب انقلاب به عنوان وسیله‏اى براى تحقق جمهورى اسلامى مطمح نظر ایشان قرار گرفت.

حال با عنایت‏به اینکه ایشان ایدئولوگ و معمار انقلاب اسلامى ایران بشمار مى‏آیند، شایسته است این حرکت عظیم اسلامى از زمان پدید آوردن آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نظریات این‏اندیشمند اسلامى در بحثى مستوفى را در دو بعد نظرى و عملى به خود اختصاص دهد. بیانات، اعلامیه‏ها و سخنان امام خمینى نه تنها منبع و ماخذ براى جامعه دانش پژوهان ایران که منشاء الهام و ره‏توشه براى کسانى است که فکر رهاسازى ملتهاى دربند را در سر دارند. این مجموعه دریچه‏اى به سوى درک‏اندیشه‏هاى سیاسى و شناخت افکار والاى امام خمینى و رهنمودهاى مدبرانه ایشان فرا روى مصلحان اجتماعى مى‏گشاید که در صدد احیاء مجدد عظمت از دست رفته اسلام در کشورهاى خود مى‏باشند. در بعد نظرى، حضرت امام به تبیین ارکان نهضت اسلامى از قبیل‏انگیزه و هدف، هدایت، خط مشى و راه مبارزه و نتیجه و پیام قیام پرداخته‏اند که بیانات گهربار ایشان مى‏تواند روشنایى‏بخش راه پرمخاطره تحقق اسلام ناب محمدى در اقصى نقاط گیتى قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٥:٤٦ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٦ بهمن ۱۳۸٩

شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تسلیت باد.

شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) بر امام زمان و پیروان راهش تسلیت باد.

   + خلیل رنجبر - ٤:۱٤ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱٤ بهمن ۱۳۸٩

دهه فجر مبارک

12 بهمن ماه سال 1357 سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بر فجر آفرینان مبارک باد.

   + خلیل رنجبر - ۱٢:٥٦ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱٢ بهمن ۱۳۸٩

رویای نیمه شب سبزها درباره انقلاب مردم مصر و تونس

این نوشته نه به معنای جدی گرفتن تحلیل های این روزهای سبزهاست، که به خاطر این است که بدانیم با چه جماعت متوهمی طرف هستیم!

تشبیه جنبش سبز به انقلاب مردم تونس و مصر به اندازه تشبیه جنبش سبز به انقلاب اسلامی مردم ایران مضحک و خنده‌دار است. ذوق زدگی سبزها هم از انقلاب مردم عرب آنقدر مسخره است که آدم را یاد شعارها و تحلیل‌های سال گذشته آنها می‌اندازد.

اگر یادتان باشد یک سال پیش هم که در انتخابات ریاست جمهوری و در یک فرایند کاملا قانونی و مردمی شکست خوردند، با اغتشاش و آشوب به خیابان‌ها آمدند و برای توجیه آشوب‌های خود، صحنه‌های مبارزاتی مردم ایران را در انقلاب اسلامی سال ۵۷ به رخ ما ‌می‌کشیدند!

سبزهای متوهم تصور می‌کردند که  انقلاب اسلامی، با همان شعارهای انقلابی سرنگون می‌شود! خیال می‌کردند چون انقلاب با شعار «الله اکبر» به پیروزی رسیده، پس با همان «الله اکبر» هم فرو می‌ریزد! گمان می‌کردند چون شعار مردم مظلوم و محروم ایران «مرگ بر شاه دیکتاتور» بود، پس جمهوری اسلامی هم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» فرو می‌پاشد!

یادم هست همان روزهای آشوب و اغتشاش، برخی کاربران بالاترین که بدجوری خواب و خیال پیروزی انقلابشان را می‌دیدند، برای تقویت روحیه خود و دوستانشان می‌نوشتند «بچه‌ها نا امید نشوید. انقلاب سال ۵۷ هم از خیابان‌های شمال تهران آغاز شده بود!»

می‌خواستند جنبش موهوم سبز را به انقلاب اسلامی تشبیه کنند اما در نهایت به کاریکاتور انقلاب تبدیل شدند و امروز که از تشبیه خود به انقلاب اسلامی مردم ایران به جایی نرسیده‌اند، باز هم برای تقویت روحیه، خودشان را به انقلاب مردم تونس و مصر شبیه می‌کنند!

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:٥٤ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸٩

ای عاشقان سیدالشهدا یادتان بخیر

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه بسیجی شهید رضا فیروزی.

مسئولیت : پیک فرمانده گردان علی اکبر (ع) لشکر31 عاشورا

ولادت : 1343/ تهران

شهادت : 1363/ عملیات بدر

نماز را سبک نشمارید، قرآن بخوانید تا قلبهایتان روشن و منور شود... از شما می خواهم یک کمی هم شده برای اسلام فکر کنید فکر رفاه و آسایش نباشید.

   + خلیل رنجبر - ۳:۳٧ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸٩

دهه فجر در کلام امام خمینی (ره)

این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است .

انقلاب اصیل ماجلوه ای از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص ) است .

خون شهیدان ، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است .

رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود .

پیروزی انقلاب مرهون فداکاریهای دلاورانه ملت ، خصوصاً شهیدان است .

انقلاب ما متکی به معنویات و خداست .

این انقلاب با تائیدات غیبی الهی پیروز گردید .

چشم دنیا به انقلاب ما معطوف است .

ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است .

هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است .

این نعمت بزرگ الهی ( انقلاب اسلامی ) را ارزان از دست ندهید .

22 بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرارگیرد .

فجر انقلاب ، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است .

نهضت ایران ، نهضتی بود که خدای تبارک و تعالی در آن نقش داشت .

   + خلیل رنجبر - ۸:۳٦ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٧ بهمن ۱۳۸٩

دهه فجر در کلام مقام معظم رهبری

دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است .

زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است .

دهه فجر آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد .

انقلاب اسلامی با اتکاء به قدرت مردم ، آسیب ناپذیر است .

این انقلاب ، بی نام خمینی (ره ) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست .

وحدت ، کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب ما بوده است .

حفظ حیثیت و آبروی انقلاب اسلامی و نظام ، امروز بر همه واجب است .

خط انقلاب ، خط عظمت اسلام و مسلمین و دفاع از مظلومین و مستضعفین است .

دهه فجر ، دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است .

دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد .

دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است .

انقلاب و نهضت امام (ره ) برای حاکمیت اسلام بود .

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز حاکمیت ارزشهای معنوی بوده است .

وحدت کلمه و حضور خود را در صحنه حفظ کنید و یاد امام و انقلاب را زنده نگه دارید .

22 بهمن روز تجدید عهد با انقلاب ،‌امام و اسلام است .

دهه فجردر تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمارمی رود.

   + خلیل رنجبر - ٤:٢٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٦ بهمن ۱۳۸٩

منتظری در کلام امام خمینی (ره)

* با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند ...

* از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید ...

* در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند ...

* از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد ...

* برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند ...

* اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم ...

* تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد ...

   + خلیل رنجبر - ٤:٢٦ ‎ب.ظ ; شنبه ٢ بهمن ۱۳۸٩