با ولایت زنده ایم
ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ٢٩ دی ۱۳۸٩

صحیفه‏ سجادیه

از دعاهاى معتبر - بخصوص صحیفه‏ى سجادیه - با توجه به معانى و مفاهیمش حتماً استفاده کنید، ولو کم؛ اینها انسان را در همه‏ى میدانها قوى مى‏کند و در دل و روح و باطن خود احساس قدرت و قوّت مى‏کند.

اگر «اللّهم»ها و جمله‏هاى خطابى و انشایى صحیفه‏ى سجادیه را به جمله‏هاى خبرى تبدیل کنند، یکى از پُرمطلب‏ترین کتابهاى حدیث شیعه در زمینه‏ى بیان معارف الهى مى‏شود؛ چه در زمینه‏ى اعتقادى، چه در زمینه‏ى عبادى، چه حتّى در زمینه‏ى سیاسى و اجتماعى.

شما باید در این صحیفه‏ى سجادیه غور کنید. من گمان مى‏کنم که صحیفه‏ى سجادیه از لحاظ احتواء بر معارف عالیه‏ى اسلامى در همه‏ى بخشها، کمتر از نهج‏البلاغه نیست.

صحیفه‏ى سجادیه یک دوره معارف ناگفته‏ى اسلامى است. واقعاً گاهى معارفى که در دعاهاى ما وجود دارد، در هیچ روایتى نیست؛ اگر هم باشد، به این وضوح و با این تأثیر نیست.

نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ٢٦ دی ۱۳۸٩

روزى بهلول از در خانه ابوحنیفه مى گذشت . شنید با شاگردان خود مى گوید: امام صادق علیه السلام سه مطلب مى گوید که من آنرا نمى پسندم .
اول آنکه شیطان به آتش دوزخ عذاب خواهد شد، در حالى که خداوند شیطان را از آتش آفرید. چگونه ممکن است آتش بوسیله آتش بسوزد و عذاب شود.
دوم اینکه خدا را نمى توان دید. چگونه ممکن است چیزى موجود باشد و دیده نشود.
سوم : انسان فاعل فعل خویش است و حال آنکه نصوص بر خلاف آنست .
هنگامى که بهلول این سخنان را شنید، کلوخى برداشت و به سوى او پرتاب کرد.
شاگردانش بهلول را گرفتند و نزد خلیفه بردند.
بهلول گفت : از من چه شکایتى دارى ؟ من که کارى انجام نداده ام .
گفت : تو کلوخى بر پیشانى من زدى و سر مرا به درد آوردى .
بهلول : درد کجاست ؟ آن را به من نشان بده .
گفت : درد را نمى توان دید.
بهلول : اولاً تو خود گفتى آنچه را نتوان دید موجود نیست .
ثانیاً اینکه گفتى سرت بر اثر اصابت کلوخ درد آمده ، دروغ مى گوئى . زیرا تو معتقدى شیطان به آتش نمى سوزد. زیرا او از جنس آتش ‍ است . پس تو نیز که از جنس خاکى و از خاک آفریده شده اى ، نباید از خاک و کلوخ معذب شوى .
ثالثا تو گفتى انسان فاعل فعل خود نیست ، پس تو چه شکایتى از من دارى ؟ و چرا ادعاء قصاص مى کنى ؟

منبع:

مجالس المؤ منین / ج 2/ ص 14

انوار نعمانى / ص 216.

نویسنده: خلیل رنجبر - جمعه ٢٤ دی ۱۳۸٩

هوالناظر

با سلام خدمت ملت شریف و شهیدپرور ایران

بنده سید محمد خاتمی زاده 21 مهر 1322، سومین فرزند سید روح الله خاتمی و پنجمین رئیس جمهور ایران هستم که طی دو دوره بین سال‌های 1376 تا 1384 ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشتم. نمی‌دانم آن روز با شکوه را به خاطر دارید یا نه؛ روزی که با حمایت جوانان، زنان و روشنفکران در سطح کشور با کسب حدود هفتاد درصد آراء توانستم ردای خدمت را بر تن کنم؛ ردایی که به دست آوردنش به مراتب آسانتر از بخشیدنش بود.

فردای 2 خرداد 1376 وقتی سفارش دوختن ردایی جدید را می‌دادم فکر نمی‌کردم که روزی حتی بعد از واگذاری مسئولیت، باید پاسخگوی تمام حرکات و سکناتم باشم. حتی برای حضور در مراسم دامادی پسر یکی از دوستان!

وقتی خود را در پاستور دیدم احساس کردم به خیلی‌ها مدیون هستم. اما دقیقا نمی‌دانستم به چه کسانی و به چه مقدار. گاهی اوقات که افراد برای گرفتن امتیازی به ازای خدمتی که به من کرده بودند می‌آمدند، جمله استاد در گوشم طنین‌افکن می‌شد که "سعی کن شیفته خدمت باشی نه تشنه قدرت".

به یاد دارم روزی که شهید بهشتی مرا به امامت مرکز اسلامی هامبورگ می‌فرستاد چند لحظه‌ای به چشمانم خیره شد. شاید می‌خواست متذکر شود که " شیفته خدمت باش نه تشنه قدرت".

2 تیر 1384 را هرگز از یاد نخواهم برد؛ روزی که به سرعت به نفع فردایی سرنوشت‌ساز سپری می‌شد. فردایی که 4 سال تمام طول کشید تا به غروب برسد و تنها امید واهی من سپیده دم 23 خرداد 1388 بود.

22 خرداد 1388طولانی‌ترین روز عمر من بود. حتی طولانی تر از 2 خرداد 1376. به هر حال در سال 76 اگر انتخاب نمی‌شدم چیز خاصی را ازدست نمی‌دادم، اما اگر دهمین انتخابات ریاست جمهوری آن طور که فکر می‌کردم به پایان نمی‌رسید همه چیز خراب می‌شد. چون همه پلهای پشت سرم را تا آن لحظه خراب کرده بودم. همه اعتبار گذشته خود را برای فرد که نه، برای گروهی موسوم به جنبش سبز خرج کرده بودم. همه اعتبارم را. آری، همه اعتبارم . هر آنچه که از نام پدرم برایم باقی مانده بود؛ پدری که بنیانگذار جمهوری اسلامی در پیامی وی را "یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان" توصیف کرد. هرآنچه که استاد شهید بهشتی به اعتبارم افزوده بود. هرآنچه که مردم با انتخاب خود به آن اعتبار بخشیدند و هر آنچه که تا آن روز به دست آورده بودم.

می‌خواهم در آستانه سالروز ورود آن وجود مقدس در خاکی مبارک، اعترافاتی را در پیشگاه مردم شریف ایران داشته باشم. پیشاپیش امیدوارم همه عزیزانی که روزی به واسطه لباسی مقدس به من احترام می‌گذاشتند، لذت عفو را در قیاس با انتقام بچشند.

هرگز خودم را به خاطر خون دلهایی که به مقام معظم رهبری در دوران صدارتم دادم نمی‌بخشم. اصرار به رهبر انقلاب برای تصمیم‌گیری باب‌میل من در اتفاقات کوی دانشگاه و قانون مطبوعات و... را فراموش نمی‌کنم. هرگز خودم را به خاطر افکار و اعمالی که دشمنان انقلاب را شاد و امیدوار می‌کرد نمی‌بخشم. هرگز حمایت معنوی خودم را از افردی که در نشست برلین حضورفعال داشتند را فراموش نمی‌کنم.هرگز خودم را...

من نیز مانند شما مردم عزیز فراموش نخواهم کرد تلاشم را در دفاع از آقای ابطحی و حجاریان و تاجزاده؛ کسانی که تنها قسمتی از افکارشان افتضاحات فتنه 1388 را پدید آورد. شاید که نه، بایستی پیش از عملیاتی شدن افکار دوستانم که می‌دانستم چه فاجعه‌ای به بار خواهد داد اعلام برائت می‌کردم.

از ملت صبور ایران عاجزانه خواهشمندم مرا به خاطر کوتاهی در فاصله گرفتن از اشراری که عاشورای 1388 را رقم زدند ببخشند؛ سکوتی که به مراتب بیشتر از حمایت رسمی کمکشان بود، سکوتی که از فریادهای منافقین علیه انقلاب عزیز بلندتر بود. کاش سکوت علیعلیه‌السلام را می‌فهمیدم. کاش قبل از فریاد امت بیدار می‌فهمیدم که هر سکوتی ممدوح نیست.

این توبه‌نامه را نه از ترس محاکمه و نه از ترس راهی نداشتن برای برگشت که تنها برای حلالیت از داغدیدگان فتنه سال گذشته می‌نویسم. داغدیدگان نه فقط کسانی که جراحت دیده‌اند که زخم دل خوردگان را بیشتر شامل می‌شود.

 این بار واقعا تصمیم گرفتم که خودم باشم؛ پسر سید روح الله خاتمی، شاگرد شهید بهشتی، معتمد تمام ملت فهیم ایران. همان خاتمی که سال 75 به فرمان مقام معظم رهبری افتخار عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی نصیبش شد. می‌خواهم دوباره مردم به من اعتماد داشته باشند نه برای انتخاباتی مجدد که برای داشتن قلبی آرام. امیدوارم دوباره بتوانم اعتماد رهبر انقلاب را با رفتاری صادقانه به خود جلب کنم.

سید محمد خاتمی 20 دی 1389

منبع : وبلاگ تک‌ نوشته‌های ‌تک

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ٢۳ دی ۱۳۸٩

اسلام خواهى

امروز اسلام به صورت یک مکتب مترقى که قادر است تمامى نیازهاى بشر راتامین کند و مشکلات او را حل نماید، مورد توجه همه مسلمین جهان، بخصوص ملت مسلمان ایران، قرار گرفته است.

شما براى اسلام قیام کردید و پشتیبان شما اسلام است. و کسى که پشتیبان اوقرآن است، و اسلام است، پیروز است.

ملت ایران با جان و خون خود اسلام را زنده کرد.

مقصود ما این است که هر جاى این مملکت برویم اسلام را ببینیم.

تمام مقصد ما اسلام است.

ملت ایران و ما مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود، رژیم سلطنتى از بین برود، دست اجانب کوتاه بشود، اینها همه مقدمه بود، مقصداسلام است.

در سایه اسلام، ما مى توانیم مملکت خودمان را حفظ کنیم.

همه با هم قیام کردیم که اسلام را در اینجا زنده کنیم و - ان شاء الله - به سایر جاها هم صادر کنیم.

مملکت وقتى مملکت اسلامى است که تعالیم اسلام در آن باشد.

ما مسلمان هستیم، و مسلمان نمى تواند از اسلام بگذرد.

کشور اسلامى است و باید به موازین اسلامى عمل شود.

طاغوت را که از بین بردید باید به جاى آن یک مملکت اسلامى و یک مملکت الهى درست بشود; مقابل طاغوت، الله است، با رفتن طاغوت باید مملکت الله پیدا بشود.

امروز روزى است که اسلام باید تحقق پیدا کند.

ما براى آن نهضت کردیم که اسلام، و قوانین اسلام و قرآن، و قوانین قرآن درکشور ما حکومت کند.

اگر بخواهید از زیر قید گرفتاریهاى اجانب بیرون بیایید باید متشبث به اسلام شوید.

عمده مساله این است که ما فهمیده باشیم در قلبمان، که ما مى خواهیم جمهورى مان اسلامى باشد.

باید همان طورى که با زبان مى گوییم، قلب ما معتقد شده باشد به این که مامى خواهیم اسلام باشد.

ما چیزى نیستیم خودمان، هر چه هست اسلام است.

ما مى خواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت، احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند.

ما مى خواهیم یک مملکت اسلامى درست کنیم، ما نمى خواهیم یک مملکت غربى درست کنیم.

ما همه زنده ایم براى احیاى سنت پیغمبر اسلام و احیاى قرآن کریم، و باید دین خودمان را به اسلام ادا کنیم. تا همه احکام اسلام جریان پیدا نکند، ما در راهیم.

ما عدالت اسلامى را مى خواهیم در این مملکت برقرار کنیم.

ما براى اسلام قیام کردیم، همان طورى که در صدر اسلام پیغمبر اکرم ص براى اسلام قیام کرد، و آن قدرى که او در زحمت و رنج واقع شد ما نشدیم.

پشتوانه همه شما اسلام است، قرآن کریم است.

این نهضتها براى این است که احکام خدا جارى شود.

ما جمهورى اسلامى را مى خواهیم که احکام اسلام در آن جمهورى تحقق پیدا بکند.

جمهورى اسلامى معنایش این است که یک جمهورى باشد و قوانینش همان قوانین اسلام.

جمهورى اسلامى است، و باید همه چیزى ما اسلامى بشود.

امروز مملکت، مملکت اسلامى است و محتوا باید محتواى اسلامى باشد.

نهضت اسلامى است، و نهضت اسلامى محتوایش باید اسلامى باشد.

ما دنبال این هستیم که اسلام تحقق پیدا بکند، دنبال اسم نیستیم، که حالا که ما اسم جمهورى اسلامى پیدا کردیم کافى باشد است براى ما.

امیدوارم که خمینى از راه مستقیم اسلام، که مبارزه با قدرتهاى ستمگر است هیچ گاه منحرف نشود، و براى ثمر رساندن اهداف اسلام از پاى ننشیند.

ملت ما براى خدا شهادت مى خواهند.

خداوند حافظ ملتهاى اسلامخواه، در برابر تعدى قدرتهاى بزرگ است.

ملت ما که به خیابانها ریختند، به پشت بامها رفتند و شب و روز زحمت کشیدند، جوانهایشان را دادند، خونشان را دادند، براى اسلام بود; اگر اسلام نبود همچو کارى نمى کردند.

ملت رزمنده و شریف ایران خود را حاضر کرده است براى خدا همه چیز خودش رافدا کند.

ملتى که خود و همه چیز خود را براى اسلام مى خواهد پیروزمند است.

مقصد این است که کشور ما یک کشور اسلامى باشد ; کشور ما در تحت رهبرى قرآن، تحت رهبرى پیغمبر اکرم و سایر اولیاى عظام باشد بشود.

حق هر جا که هست باید دنبالش رفت و او را با آغوش باز پذیرفت.

نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ٢٢ دی ۱۳۸٩

میلاد با سعادت  هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) بر عاشقان ولایت مبارک باد.

نویسنده: خلیل رنجبر - سه‌شنبه ٢۱ دی ۱۳۸٩

امام کاظم (ع)

امام موسى‏بن‏جعفر(علیه‏السّلام) نیز همه‏ى زندگى خود را وقف این جهاد مقدس [تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(صلّى‏اللَّه‏علیه‏واله)] ساخته بود؛ درس و تعلیم و فقه و حدیث و تقیه و تربیتش در این جهت بود.

نویسنده: خلیل رنجبر - دوشنبه ٢٠ دی ۱۳۸٩

سران فتنه در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند

ایشان عوامل اصلی فتنه سال 88 را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: «کسانی را که مردم به آنها سران فتنه می‌گویند، در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود که البته آنها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می‌کردند که این کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.»

به گزارش گرداب به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، بصیرت و تشخیص صحیح شرایط، احساس تعهد و مسئولیت‌ و حضور به موقع در صحنه را سه عامل اصلی موفقیت در امتحانهای الهی و زمینه ساز پیشرفت مادی و معنوی برشمردند و تأکید کردند: «ملت ایران با عبور موفقیت آمیز از امتحانهای گوناگون الهی در طول 32 سال گذشته، امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر با عزم و اراده قوی و هوشیاری و یکپارچگی به راه خود برای رسیدن به قله‌های سعادت و کمال و حیات طیبه دنیا و آخرت ادامه خواهد داد.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار که در سالروز قیام تاریخی مردم قم در نوزدهم دی سال 56، برگزار شد، این حادثه بزرگ را نشانه پیشگامی مردم قم در بصیرت، احساس مسئولیت و حضور در صحنه دانستند و افزودند: «حرکت نوزدهم دی مردم قم در سال 56، یک سیلی محکم به رژیم طاغوت و جبهه استکبار بود که با هدایت امام خمینی(ره‌)، زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 شد.»

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱۸ دی ۱۳۸٩

این کارى که شما کردید بسیار ارزنده است و ان شاء اللَّه که بسیار شما موفق باشید. و مى‏دانید که همه، انقلاب ما را در خارج بر خلاف آنچه که هست منعکس کرده‏اند. بتدریج باید ما انقلاب خودمان را به خارج به نحوى که هست صادر کنیم. به آن نحوى که هست منعکس کنیم. قضیه تنها زنها نیستند که در ایران الآن وضعشان به‏طور آزادى بوده‏ است و شدند زن، یک موجود متعهد، شاید بهتر از مردان تعهد داشته باشند، لکن در خارج اینها را منعکس کرده‏اند که یک دسته مردم، چطور گفته‏اند یک دسته؟ از زمان رضاشاه این مسائل مطرح شد. قضیه کشف حجاب یک مطلبى نبود که اینها مى‏خواستند زنها را، مثلًا ده میلیون زن را بیاورند در جامعه وارد کنند. اینها یک دستوراتى بود که اینها مى‏گرفتند از خارج و براى اسارت ما اجرا مى‏کردند .قضیه‏ها، شاید شما هیچ کدامتان یادتان نباشد که آن وقت چه کردند، کوچک بودید.اما من تلخى این کشف حجابى که اینها کردند و اسمشان را بعداً «آزاد زنان و آزاد مردان» پسر رضاخان گذاشت، من تلخى‏اش باز در ذائقه‏ام هست. شما نمى‏دانید چه کردند با این زنهاى محترمه و چه کردند با همه قشرها. الزام مى‏کردند هم تجار را، هم کسبه جزء را، هم روحانیت را، هر جا زورشان مى‏رسید به اینکه مجلس بگیرید و زنهاتان را بیاورید در مجلس، بیاورید در مجلس عمومى، آن وقت اگر اینها تخلف مى‏کردند، کتک دنبالش بود، حرف دنبالش بود، همه چیزها و حرفها بود. و اینها مى‏خواستند زن را وسیله قرار بدهند از براى اینکه سرگرمى حاصل شود براى جوانها و در کارهاى اساسى اصلًا وارد نشود. طریقهاى مختلفى اینها داشتند براى اینکه این جوانهاى ما را، این دانشگاهیهاى ما را، همه این قشرها را نگذارند به فکر خودشان بیفتند و به فکر مملکتشان بیفتند. از آن طرف همین مسئله کشف حجاب با آن فضاحتى که اینها کردند و با آن رفتارى که با زنهاى محترمه کردند و با آن رفتارى که با روحانیون کردند در این مسائل که حتى به مرحوم آقاى کاشانى (1) آمدند تکلیف کردند که شما باید وارد بشوید در این مجلس، فرمودند که شما باید مجلس بگیرید، ایشان گفته بودند ... را که فرمودند: گفته بودند آن مأمورها، که از بالاها گفته‏اند. گفته بودند من هم همان را مى‏گویم، حتى به اینها هم آمده بودند پیشنهاد کرده بودند. دیگر در شهرستانها، در دهات و همه جا حتى در قم، یک فضاحتى در قم در آوردند که قابل ذکر نیست. و این هم براى این بود که این جوانها

را، جوانهاى غافل، زن و مرد را وارد کنند در میدان و سرگرمشان کنند به هم و از اساس مسائل اینها غافل باشند. همچو مراکز فحشایى که اینها درست کردند که از تهران تا آخر تجریش صدها مراکزى بود که مال عشرتکده و امثال ذلک بود، همه اینها دیدید که زنانه بود. لهذا، جوانهاى ما، ملت ما اصلًا دیگر توجه به مسائل اساسى که باید بکنند نداشت. نه مردش، نه زنش، نه مردها آزاد بودند و نه زنها آزاد بودند، اسمش را گذاشته بودند «آزاد مردان و آزاد زنان»! این اساسى بود که از اول رضاخان که انگلیسها- خدا لعنتشان کند- او را آوردند به ایران و او را وادار کردند به این مسائل و بعدش هم دنبالش شعراشان و نمى‏دانم نویسندگانشان و رسانه‏هاى گروهى‏شان را. همه اینها در خدمت این بود که این ملت را نهى کنند از آن چیزى که خودش دارد. آن را توجهش را به همین عشرتها و به همین بساط لهو و لعب بکنند. اینها را آزاد قرار دادند؛ این مراکز لهو و لعب را. اما در تمام تهران شاید یک مرکزى که بتواند تعلیمات دینى ... نه از نظر مردان و نه از نظر زنان که آزاد باشند در تعلیماتشان، معلوم نبود که باشد. در هر صورت اینها مسائلى است که ابرقدرتها با نقشه‏هاى بسیار دقیق که کارشناسانشان کردند، هم مجالس درست مى‏کنند از این چیزها .

.................................

(1)- آقاى سید ابوالقاسم کاشانى، روحانى مبارزى که در نهضت ملى شدن صنعت نفت با محمد مصدق همکارى داشت.

منبع: صحیفه امام، ج‏13، ص:190 - 191 - 192

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ۱٦ دی ۱۳۸٩

بسمه تعالی

 وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ. أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لاَّ یَشْعُرُونَ

سوره مبارکه بقره، آیات 11 و  12

 انتخابات دهم ریاست جمهوری "پتک جمهوریت"  بر سر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی بود و حماسه 40 میلیونی ایرانیان در این انتخابات بیش از پیش پیوند عمیق ملت و حاکمیت را آشکار نمود اما در این میان برخی اتفاقات تلخ آن چنان بر مذاق دشمنان این مرز و بوم شیرین بود که تا ماه ها بعد از آن با ترفندهای تبلیغاتی خاص خود سعی بر تحت الشعاع قرار دادن اصل موضوع را داشته و با بزرگنمایی حواشی خودساخته در این میان، به قصد انتقام از ایران و ایرانی وارد عرصه شدند.

اما بدون تردید در این میان باید به جای شناسایی معلول، به سراغ علت ها رفت.

دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات" در حالی مطرح شد که با گذشت قریب به 18 ماه از 22 خردادماه 88، همچنان سندی دال بر این ادعا ارائه نشده است و از سوی دیگر عدم همکاری کاندیداهای معترض با شورای نگهبان و حتی سر باز زدن از همکاری با شورای منتخب، بیش از پیش بر شعله های این آتش کور افزود تا جایی که به تبع حوادث بوجود آمده از این فضای احساسی، ده ها تن از هموطنانمان کشته شده و ماه ها کشور با تحمیل فشارهای غیر ضروری، از بسیاری از برنامه های بلند مدت خود بازماند.

از سوی دیگر برگزاری دادگاه های متهمان حوادث پس از انتخابات اگرچه حاکی از عزم جدی دستگاه قضا نسبت به برخورد با عوامل این فتنه بزرگ بود لکن اکتفا به برگزاری دادگاه های محاکمه عوامل دست چندم و بعضا عناصر فریب خورده جریان کودتای سبز، پیام ناخوشایندی برای ملت ایران داشت و آن هم عدم اراده دستگاه قضایی جهت برخورد با عوامل و مسببین این حوادث تلخ بود.

بنا بر قاعده "العدل اساس الملک" حداقل انتظاری که از دستگاه قضا می رود رعایت عدالت در برخورد با متهمان حوادث پس از انتخابات است نه آنکه محاکمه عناصر دست چندم و فریب خورده این فتنه، مبدل به حلقه مصونیت برای سران فتنه باشد.

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۱٥ دی ۱۳۸٩

شبکه ایران : کوچکترین پسر شاه مخلوع ایران هم دست به خودکشی زد.

"علیرضا پهلوی" روز گذشته در خانه خود در شهر بوستون آمریکا دست به خودکشی زد تا او هم به خواهرش "لیلا پهلوی" بپیوندد؛ خواهری که چند سال پیش و در انگلیس دست به خودکشی زده بود.

وب سایت رسمی خانواده مخلوع سلطنتی ضمن تایید این خودکشی، در اطلاعیه‌ای بامزه، علت خودکشی پسر شاه مخلوع را نگراتی از اوضاع نامناسب ایران نامیده است!

در این بیانیه نوشته شده است: «شادروان، همچون میلیون‌ها جوان ایرانی، از آنچه که به ناروا بر میهن عزیزش می‌گذشت، سخت آزرده و غمگین بود و نیز هیچگاه خاطرۀ دردناک مرگ پدر و خواهر عزیزش او را رها نکرد.»

البته هنوز جزئیات بیشتری از علت خودکشی علیرضا پهلوی منتشر نشده است؛ هر چند برخی فعالان سیاسی معتقدند ناامیدی از براندازی نظام ایران و دست یافتن به جایگاه سابق سلطنت، یکی از عوامل مهمی است که وابستگان محمدرضا پهلوی را دچار یاس و ناامیدی می‌کند که نهایتا منجر به خودکشی این افراد می‌شود.

گفتنی است پیش از این، لیلا پهلوی در ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۸۰ در هتلی در لندن با مصرف داروهای خواب آور دست به خودکشی زد. او در فرانسه دفن شده است.

نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۱٥ دی ۱۳۸٩

فعالیت‌های فرقه انحرافی موسوم به «عرفان حلقه» در مدارس تهران به ویژه مدارس راهنمایی دخترانه نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، طی سال‌های اخیر شاهد گسترش فرقه‌های انحرافی و خود ساخته‌ای بوده‌ایم که با توسل به معانی ماوراء طبیعت و فرامادی اقدام به جذب مخاطب و سپس فریب و سوء استفاده از آنها می‌کنند؛ فرقه شیطانی «عرفان حلقه» یکی از این فرقه‌هاست.

شنیده‌ها حاکی است فرقه منحرف و شیطانی «عرفان حلقه» که چند سالی است در کشور ما فعالیت‌ می‌کند، با نفوذ در میان دانش‌آموزان و مدارس به دنبال آن است تا جوان و نوجوان جامعه را در معرض افکار و آموزه‌های انحرافی خود قرار دهد.

فعالیت‌های این فرقه ضاله در مدارس راهنمایی یکی از مناطق تهران گسترش بیشتری داشته و گویا موفق شده برخی از دانش‌آموزان و حتی معلمان مدارس این منطقه را به سوی آموزه‌های دورغین و شیطانی خود فریب دهد.

این فرقه شیطانی به واسطه برخی جذابیت‌های خاص، دانش‌آموزان را به سوی خود جذب می‌کند و متأسفانه در مدارس راهنمایی دخترانه نفوذ بیشتری داشته است.

‌به گزارش توانا، سرکرده این گروه که از تحصیلات کلاسیک نیز برخودار نیست، شیطان را بنده خدا می‌داند و معتقد است قرآن وحی الهی نیست بلکه زائیده فکر بشری است.

به گفته برخی نجات‌یافتگان از گروه‌ عرفان حلقه، کلاس‌های عرفان حلقه به صورت مختلط برگزار می‌شود و محتوای آنها به تمسخر گرفتن دین اسلام و غلط دانستن نماز و روزه و سایر کتاب‌‌های دینی است؛ آنها حتی زیارت عاشورا را به دلیل تأکید بر لعن و برائت باطل و خرافه می‌دانند.

بی‌شک این خرافات و دروغ‌ها بهداشت معنوی را در جامعه تهدید می‌کند؛ اینکه به نام عرفان و رحمانیت خداوند، بندگان خدا را به نیروهای شیطانی بفروشند و اخلاق و انسانیت و ایمان را در آنها نابود کنند، تهدیدی جدی برای سلامت معنوی جامعه است.

نویسنده: خلیل رنجبر - دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸٩

در نهج‌البلاغه‌ چنین‌ آمده‌ است‌ «و عن‌ ذلک‌ ما حرس‌ الله‌ عباده‌ المؤمنین‌ بالصلوات‌ و الزکوات‌ و مجاهدة‌ الصیام‌ فی‌ الایام‌ المفروضات‌ تسکیناً لاطرافهم‌ و تخشیعاً لابصارهم‌ و هم‌ تذلیلاً لنفوسهم‌ و اذهابا للخیلاء عنهم‌» «خداوند بندگان‌ مؤمن‌ را با نمازها و زکاتها و روزه‌های‌ دشوار از کبر و خودبینی‌ محافظت‌ و حراست‌ می‌کند به‌ پیکر آنان‌ آرامش‌ می‌بخشد، به‌ دیدگان‌ آنان‌ فروتنی‌ می‌دهد، نفس‌ آنان‌ را رام‌ می‌سازد، دل‌های‌ آنان‌ را افتادگی‌ می‌آموزد و خودپسندی‌ را از آنان‌ دور می‌کند».

به‌ خاطر نقش‌ الگویی‌ که‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) در زندگی‌ اکثر اقشار جامعه‌ دارد و سخنانی‌ که‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) در این‌ زمینه‌ داشتند به‌ پاره‌ای‌ از سخنان‌ آن‌ حضرت‌ دربارة‌ نماز با توجه‌ به‌ نهج‌البلاغه‌ می‌پردازیم‌.

1 - نقش‌ اساسی‌ نماز و اهتمام‌ به‌ نماز

حضرت‌ علی‌(ع‌) ضمن‌ تأکید بر امر نماز، از عوامل‌ سقوط‌ دوزخیان‌ نخواندن‌ نماز برمی‌شمرد و می‌فرماید:

«تعاهدوا امر الصلاة‌ و حافظوا علیها و استکثروا منها و تقربوا بها فانها «کانت‌ علی‌ المؤمنین‌ کتاباً موقوتاً» الا تسمعون‌ الی‌ جواب‌ اهل‌ النار حین‌ سئلوا: «ما سئلکم‌ فی‌ سقر؟ قالوا: لم‌ نک‌ من‌ المصلین‌.» و انها لتحت‌ الذنوب‌ حت‌ الورق‌ و تطلقها. اطلاق‌ الربق‌ و شبهها رسول‌ الله‌ - صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم‌ - بالحمة‌ تکون‌ علی‌ باب‌ الرجل‌ فهو یغتسل‌ منها فی‌ الیوم‌ واللیلة‌ خمس‌ مرات‌ فما عسی‌ ان‌ یبقی‌ علیه‌ من‌ الدرن‌» 1

«مردم‌! نماز را برعهده‌ گیرید و آن‌ را حفظ‌ کنید، زیاد نماز بخوانید و با نماز خود را به‌ خدا نزدیک‌ کنید. نماز فریضة‌ واجبی‌ است‌ که‌ در وقت‌های‌ خاص‌ بر مؤمنان‌ واجب‌ گردیده‌ است‌. آیا به‌ پاسخ‌ دوزخیان‌ گوش‌ فرا نمی‌دهید آن‌ هنگام‌ که‌ از آن‌ها پرسیدند: چه‌ چیز شما را به‌ دوزخ‌ کشانده‌ است‌؟ گفتند: ما از نمازگزاران‌ نبودیم‌. همانا نماز! گناهان‌ را چونان‌ برگ‌های‌ پاییزی‌ فرو می‌ریزد و غل‌ و زنجیر گناهان‌ را از گردن‌ها می‌گشاید. پیامبر اسلام‌(ص‌) نماز را به‌ چشمه‌ آب‌ گرمی‌ که‌ بر درِ سرای‌ مردی‌ جریان‌ داشته‌ باشد تشبیه‌ کرد. اگر روزی‌ پنج‌ بار خود را در آن‌ شستشو دهد، هرگز چرک‌ و آلودگی‌ در بدن‌ او نماند.»

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - یکشنبه ۱٢ دی ۱۳۸٩

رسول اکرم (ص) : «هنگام ملاقات با سلام گفتن همدیگر را دیدار کنید.» (بحارالانوار ج76)
هر ملتی که فرهنگ اصیل و ریشه داری داشته باشد در برخوردهای اجتماعی خود حتماً شعار خاصی دارد . سلام کردن ، شعاری است که مخصوص دین اسلام و مسلمانان است و در آیات و روایات بسیاری ، به این سنت مهم سفارش شده است.
در سورة انعام آیه 54 آمده است :« هر گاه کسانی که به آیات ما ایمان دارند نزد تو آیند ، به آنها بگو سلام بر شما!»
در سیرة عملی پیامبر اکرم هم به این سنت پسندیده بر می خوریم و بارها شنیده ایم که پیامبر در سلام کردن به دیگران ، حتی کودکان پیشدستی می کرده اند و به امت خود سفارش می کرده اند که در برخورد با دیگران در سلام کردن پیشدستی کنند.
پس شایسته و پسندیده است که مسلمانان این شعار اسلامی را گرامی بدارند و هنگام دیدار با یکدیگر شعار اسلامی را گرامی بدارند و هنگام دیدار با یکدیگر با سلامی آرامبخش و شادی آفرین یکدیگر را خوشحال کنند وباعث تحکیم روابط اجتماعی خود شوند.
ممکن است بپرسید سلام کردن چه اهمیت یا فایده ای دارد؟
در جواب باید گفت هر عملی که در سنت پیامبر و سیرة ایشان آمده است آثار و فوایدی دارد ، از جمله سنت سلام کردن.
یکی از تأثیرات سلام کردن از بین بردن کبر و غرور در انسان است که باعث می شود فرد متواضع شود و تکبر را کنار بگذارد . با این کار ، فرد خود را همسطح با دیگران می بیند و برای خود شخصیت دروغین و کاذب نمی سازد و به راحتی با آنها انس می گیرد. سلام کردن باعث می شود دوستی و محبت در میان مردم برقرار شود.
سلام روح اخوت و برادری را در جامعه اسلامی تحکیم می کند و در روایات آمده است کسی که درسلام کردن پیشی بگیرد، پاداش بیشتری خواهد گرفت.
در کلام امام حسین (ع) آمده است که «سلام کردن هفتاد حسنه دارد، شصت و نه حسنة آن برای سلام کننده و یک حسنه برای پاسخ دهنده است.» (بحارالانوار ج 78)
بنابراین سلام کننده به رحمت خداوند نزدیک تر است و از عنایت خاصی برخوردار خواهد بود.
رسول اکرم (ص) می فرمایند : « سلام کردن و گفتار نیکو از عوامل آمرزش گناهان است.»
(بحارالانوارج 78)

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱۱ دی ۱۳۸٩

وزیر اطلاعات گفت: «حرکت خودجوش مردم در نهم دی ماه 88 بیانگر عمق بصیرت مردم و حرکت هماهنگ ملت علیه فتنه‌گران بود.»

وزیر اطلاعات گفت: «در منزل یکی از افراد رده اول سران فتنه جزوه تکان دهنده ای به دست آوردیم که نشان می داد طرح فتنه قبل از انتخابات تدوین شده است.»

به گزارش گرداب، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی چهارشنبه شب در سلسله نشست های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مدرسه فیضیه قم با بیان مطلب فوق تصریح کرد :«این که قضیه فتنه 88 را یک قضیه انتخاباتی بدانیم، جفای بزرگ در حق کشور و نظام است چرا که این فتنه سابقه ای بیست ساله دارد.»

 مصلحی، با بیان اینکه عملکرد و چهره ضد انقلاب و فرقه های مختلف در روز نهم دی 88 مشخص شد، تصریح کرد: «امروز فرقه ها و گروه های مختلفی برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته و صهیونیسم سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه کرده است.»

وی اضافه کرد: «وهابیت و بهائیت در راستای همین مسیر شکل گرفته و استکبار امروز برای کل دنیای بشر طراحی می کند.»

وزیر اطلاعات با اشاره به برنامه ها و هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای غربی ها علیه ولایت فقیه گفت: «استقبال زیبای مراجع عظام و مردم از رهبرمعظم انقلاب در قم برای دنیای استکبار و سران فتنه پیام های بسیاری داشت.»

وی ابراز داشت: «نهم دی ماه روز بصیرت ملت ایران بود و مردم شجاع ما، بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و امیدهایی که سران فتنه برای استکبارگران ایجاد کرده بودند را نقش برآب نمودند.»

وزیر اطلاعات با اشاره به مولفه های ایجاد فتنه گفت: «در شرایط فتنه افراد جامعه حق و باطل را با اشخاص می سنجند و به مواضع افراد مراجعه می کنند، خواص دچار لغزش می شوند و مرز بین دوست و دشمن برهم می ریزد.»

مصلحی با اشاره به اینکه مدیریت عالی مهار فتنه 88 بر عهده مقام معظم رهبری بود افزود: «یکی از نکات قابل توجه این است که در طول سال های پس از انقلاب با فتنه های سنگینی مواجه بوده ایم و برخی عقبه ای در همین قم و استان های مختلف داشتند که خوشبختانه همه این فتنه ها را مدیریت امام راحل و آیت الله خامنه ای دفع کردند.»

وزیر اطلاعات گفت: «جریان فتنه از ابتدای انقلاب تاکنون یک جریان واحد بوده است و آدم هایی که به عنوان سران فتنه مطرح می شوند در واقع تحت مدیریت دیگران قرار دارند، لذا باید مدیران آن ها را در داخل و خارج بشناسیم.»

وی ابرازداشت: «رهبر معظم انقلاب فتنه را با تدبیر و حکمت دفع کردند و دقیق ترین تحلیل را پس از انتخابات در بیانات ایشان می دیدیم.»

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ۱۱ دی ۱۳۸٩

پیرزنى به حضور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله رسید، علاقه من بود که اهل بهشت باشد.

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به او فرمود:

پیرزن به بهشت نمى رود.

او گریان از محضر پیامبر خارج شد.

بلال حبشى او را در حال گریه دید.

پرسید:

چرا گریه مى کنى ؟

گفت :

گریه ام به خاطر این است که پیغمبر فرمود:

پیرزن به بهشت نمى رود.

بلال وارد محضر پیامبر شد حال پیرزن را بیان نمود.

حضرت فرمود:

سیاه نیز به بهشت نمى رود.

بلال غمگین شد و هر دو نشستند و گریستند.

عباس عموى پیامبر آنها را در حال گریان دید.

پرسید:

چرا گریه مى کنید؟

آنان فرمایش پیامبر را نقل کردند.

عباس ماجرا را به پیامبر عرض کرد.

حضرت به عمویش که پیرمرد بود فرمود:

پیرمرد هم به بهشت نمى رود.

عباس هم سخت پریشان و ناراحت گشت .

سپس رسول اکرم هر سه نفر را به حضورش خواست ، آنها را خوشحال نمود و فرمود:

خداوند اهل بهشت را در سیماى جوان نورانى در حالى که تاجى به سر دارند وارد بهشت مى کند، نه به صورت پیر و سیاه چهره و بدقیافه .

منبع : بحارالانوار، ج 103، ص 84.

نویسنده: خلیل رنجبر - پنجشنبه ٩ دی ۱۳۸٩

بسی ناسزا ها بسیجی شنید

صبوری نمود و بصیرت گزید

به لطف خدا چون که دی ماه شد

دل خلق از آن فتنه آگاه شد

به روز نهم محشری شد بپا

تو گوئی زمین لرزد از این سپاه

خدایا به این خلق بی واهمه

عیان کن رخ مهدی فاطمه

نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸٩

شور حسینی و غیرت اعتقادی ملت ایران را در 9 دی سال 88 به خیابان های سراسر کشور کشاند تا با خلق حماسه ای عظیم از حمیت مذهبی، ملی و انقلابی بساط چند ماهه فتنه را جمع کنند. پس از این خروش آرامش بخش مقام معظم رهبری در بیانات عدیده شان بارها به این حرکت آگاهانه و به هنگام پرداختند. به دلیل اهمیت موضوع در نوشتار حاضر بخش هایی از فرمایشات ایشان درخصوص حماسه 9 دی سال 88 انتخاب و تقدیم خوانندگان محترم شده است.

* ماندگار در تاریخ

روز نهم دی امسال(سال 88) هم از همین قبیل است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است - روز نهم دی را هم متمایز می کنند.

مطمئن باشید که روز نهم دی امسال (سال 88) هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی - که شرایط غبارآلودگی فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود.

* دست اشاره الهی

هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(علیه السلام) را می بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی - که من بارها این را نقل کرده ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذ با بصیرت، آن مرد خدا.

در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هیچ وقت نمی گذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره الهی همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز می خواهد.

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸٩

نامه ای سید حسن خمینی در دوم اردیبهشت ماه سال 1374 برای به دست گرفتن تولیت مؤسسه‌ تنظیم‌ و نشر آثار امام‌ و حرم‌ مطهر آن‌ حضرت، خطاب به امام خامنه ای(روحی فداه) نگاشته است.

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

محضر مبارک‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر بزرگوار انقلاب‌ اسلامی‌ (دام‌ ظله‌ العالی‌)

با عرض‌ سلام‌ و تقدیر مراتب‌ تشکر خویش‌ و خانواده‌ داغدیده‌ امام‌ خمینی‌ سلام‌ الله‌ علیه‌ از حضور حضرتعالی‌ که‌ همواره‌ لطف‌ و محبتهایتان‌ تسلی‌ بخش‌ جانهای‌ خسته‌ ما بوده‌ است‌، همانگونه‌ که‌ مستحضرید اینجانب‌ بواسطه‌، وصیت‌ پدرم‌ حضرت‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حاج‌ سید احمد خمینی‌ (ره‌) به‌ عنوان‌ تولیت‌ مؤسسه‌ تنظیم‌ و نشر آثار امام‌ و حرم‌ مطهر حضرتش‌ منصوب‌ گشته‌ام‌ . ولیکن‌ از آنجا که‌ اعتبار همه‌ امور را بنا به‌ فتوای‌ امام‌ راحل‌ به‌ مقام‌ شامخ‌ ولایت‌ می‌دانم‌ و همواره‌ بر این‌ اعتقادم‌ که‌ این‌ نظام‌ مقدس‌ تنها در پرتو ولایت‌ مطلقه‌ فقیه‌ و گام‌ نهادن‌ در مسیر اندیشه‌های‌ تابناک‌ خمینی‌ کبیر می‌تواند از مرزهای‌ موجود فراتر رفته‌ و به‌ لطف‌ الهی‌ نجات‌ بخش‌ انسانیت‌ از ورطه‌ هلاکت‌ و ظلمت‌ باشد، لذا از محضر مبارک‌ حضرتعالی‌ تقاضا می‌کنم‌ در صورت‌ صلاحدید وصیت‌ آن‌ عزیز سفرکرده‌ را تنفیذ فرمائید.

فرزند کوچک‌ شما- سید حسن‌ خمینی"

نویسنده: خلیل رنجبر - دوشنبه ٦ دی ۱۳۸٩

غافل کردن از مقدرات

امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : از جمله چیزهایی که مغزهای باز جوان ها را مخدر و تخدیر می کند موسیقی است.موسیقی اسباب این می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد تبدیل می شود به یک مغز غیر آن کسی که جدی باشد انسان را از جدیت بیرون می کند و متوجه جهات دیگر می کند .تمام این وسایلی که در هر مملکتی رواج دارد همه برای این است که ملت خود را از مقدرات خودشان غافل کنند.

بیرون آوردن از جدیت

امام خمینی (ره)در مورد موسیقی می فرمایند : موسیقی از اموری است که البته هر کسی بر حسب طبع خوشش می آید لکن از اموری است که انسان را از جدیت بیرون می برد و به یک مطلب هزل می کشد . دیگر یک جوان که عادت کرده روزی چند ساعت با موسیقی سروکار داشته باشد و اکثر اوقاتش را صرف بکند و پای موسیقی بنشیند و اینها از مسائل زندگی و از مسائل جدی به طور کلی غافل می شود عادت می کند همانطور که به مواد مخدر عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند فکر انسان را موسیقی طوری بار می آورد که دیگر انسان نتواند در غیر همان محیط مربوط به شهوت و موسیقی فکر بکند

در مورد تلویزیون

امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : نباید دستگاه تلویزیون طوری باشد که 10 ساعت موسیقی بخواند و جوان هایی که نیرومند هستند از نیرومندی آنها کاسته شود و به یک حال خمار و خلسه آور تبدیل شوند مثل همان تریاک موسیقی با تریاک فرقی ندارد.

حذف موسیقی

 امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد موسیقی را حذف کنید نترسید که از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید.باشد ما کهنه پرستیم همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بیندازند .این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند بگذارید از جای دیگر بگیرند.شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم برمی گردند به اینجا . این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد در رادیو آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند حالا اگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم!ما باید خیانت کنیم!موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید . آنهایی را که می بینید می گویند اگر تلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که اینها عادت کرده اند.

صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201

جوان و موسیقی صفحه 43 الی 45

مریض شدن مغز

امام خمینی (ره)در مورد موسیقی می فرمایند : یک مغزی اگر دنبال این رفت که موسیقی گوش کند این مغز مریض می شود این نمی تواند فکر بکند که کشورش به چه حال دارد می گذرد دیگر دنبال این نیست مثل آدم هروئینی می ماند.

صحیفه نور جلد 9 صفحه 155

جوان و موسیقی صفحه 46

نویسنده: خلیل رنجبر - شنبه ٤ دی ۱۳۸٩

نماز

شما را سفارش می کنم به اینکه نمازهایتان را در بهترین و با فضیلت ترین اوقات آنها به جا بیاورید و آن نمازها با نوافل، 51 رکعت است؛ پس اگر نتوانستید، 44 رکعت بخوانید و اگر مشغله های دنیوی نگذاشت آنها را به جا آورید، حداقل نماز توابین را بخوانید [ نماز اهل انابه و توبه هشت رکعت هنگام زوال است ].
مرحوم علامه طباطبایی و آیت الله بهجت از ایشان نقل می کنند که می فرمودند: « اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند. »

مرحوم آقای سید هاشم رضوی هندی می فرمایند: روزی یکی را به محضر آقای قاضی آوردند که مثلا آقا دستش را بگیرد و راهنمایی اش کند. مرحوم آقای قاضی فرموده بودند: « به این آقا بگویید که نماز را در اول وقت بخواند. »بعد معلوم شد که آن آقا وسواس در عبادات داشته و نماز را تا آخر وقت به تأخیر می انداخته است.
اما وصیت های دیگر، عمده آنها نماز است. می فرمودند نماز را بازاری نکنید اول وقت به جا بیاورید با خضوع و خشوع. اگر نماز را تحفظ کردید همه چیزتان محفوظ میماند و تسبیح صدیقه کبری سلام الله علیها که از ذکر کبیر به شمار می آید و آیت الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود.

دعا در قنوت نماز

آقای قاضی به شاگردان خود دستور می دادند این دعا را در قنوت نماز هایشان بخوانند: « اللهم ارزقنی حبّک و حبّ ما تحبه، و حبّ من یحبّک، والعمل الذی یبلغنی إلی حبّک واجعل حبّک احبّ الاشیاء إلی. »

قرآن

آیت الله نجابت می فرمودند: آیت الله میرزا علی قاضی به مرحوم آیت الله شیخ علی محمد بروجردی (از شاگردان برجسته آقای قاضی) فرموده بودند که: « هیچ گاه از قرآن جدا مشو و ایشان تا آخر عمر بر این سفارش آقای قاضی وفادار و پایبند بود. هر وقت از کارهای ضروری و روزمره فارغ می شد، قرآن می خواند و با قرآن بود. »

آقای سید محمد حسن قاضی می فرمایند: « چند سفارش ایشان عبارت است از: اول روخوانی قرآن. می فرمودند قرآن را خوب و صحیح بخوانید. توصیه دیگر ایشان راجع به دوره تاریخ اسلام بود. می فرمودند یک دوره تاریخ اسلام را از ولادت حضرت پیغمبر(ص) تا 255 هـ.ق یا 260 هـ.ق بخوانید. و بعد از عمل به این ها می فرمودند برو نمازشب بخوان! »

آیت الله قاضی در نامه ای به آیت الله  طباطبایی می فرمودند: « دستورالعمل، قرآن کریم است؛ فیه دواء کل دواء و شفاء کل عله و دوا کل غله علماً و عملاً و حالاً. آن قره العیون مخلصین را همیشه جلوی چشم داشته باشید و با آن هادی طریق مقیم و صراط مستقیم سیر نمایید و از جمله سیرهای شریف آن قرائت است به حسن صورت و آداب دیگر، خصوص در بطون لیالی...»

و نیز:« بر شما باد به قرائت قرآن کریم در شب با صدای زیبا و غم انگیز، پس آن نوشیدنی و شراب مؤمنان است. تلاوت قرآن کمتر از یک جزء نباشد. »

نویسنده: خلیل رنجبر - جمعه ۳ دی ۱۳۸٩

1 – پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند، نمازجمعه را بر شما واجب کرد. هرکس آن را در حیات من یا پس از وفات من، از روی سبک شمردن، و یا انکار رها سازد، خداوند، او را پریشنا می کند، و به کارش برکت نمی دهد. بدانید! نمازش پذیرفته نمی شود. بدانید! بدانید! زکاتش را قبول نمی کنند. بدانید! حجش ، قبول نیست، بدانید! کارهای نیک او قبول نخواهد شد تا آنکه توبه کند و دیگر نمازجمعه را رها نکند، سبک نشمارد، و منکر نشود. (وسایل الشیعه، ج 5 ص 7)

2 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که ندای اذان نماز جمعه را بشنود، نماز جمعه بر او واجب خواهد شد. (کنزالعمال، ج 7 ص 723)

3 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: چهار نفر، عمل (زندگی) را از نو آغاز می کنند: 1 – بیمار هنگامی که بهبود یابد 2 – مشرک هنگامی که اسلام می آورد. 3 – حج گذارنده، هنگامی که از مناسک آسوده شود. 4 – آنکه بعد از گذراندن نمازجمعه باز می گردد. (بحارالانوار ج 86 ص 197)

4 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خطاب به مومنی که به ایشان عرض کرد بارها عزم رفتن به حج نموده ام ولی توفیق عایدم نشده است، فرمود: بر تو باد که پیوسته در نماز جمعه حضور یابی که آن حج مستمندان است. (وسایل الشیعه، ج 5 ص 5)

5 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که در روز جمعه ناخن هایش را گرفته و صورت خود را اصلاح نماید، دندان هایش را مسواک زده . برای رفتن به نمازجمعه غسل کند، هفتاد هزار فرشته او را بدرقه کرده و برایش طلب استغفار نموده و شفاعتش می کنند. (مستدرک الوسایل، ج 6 ص 4)

6 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس از روی ایمان و به خاطر رضای خدا ، به نماز جمعه رود، برنامه عملش را از سر گرفته است. (وسایل الشیعه، ج 5 ص 4)

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نویسنده: خلیل رنجبر - چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸٩

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدار میکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیت نامه سردار شهید حمید پاکی خطیبی.

مسئولیت: جانشین گردان امام حسین (ع) در لشکر 31 عاشورا

ولادت : 1341/ تبریز

شهادت : 1362/  عملیات خیبر

مادر مهربانم خدا را شکر کن و شکر این نعمت را بجا آور تا خود مشت محکمی بر دهان دشمن باشد.

مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


دعاي فرج

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

Google


در كل اينترنت
در اين سايت