با ولایت زنده ایم


ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)

ضرب المثل های قرآنی

اول رفیق، دوم طریق
وَ إِذْ قالَ مُوسى لِفَتاهُ لا أَبْرَحُ حَتّى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَینِ أَوْ أَمْضِی حُقُبًا کهف/60؛
و چنین بود که موسی به شاگردش ( دوستش) گفت: دست از سیر و طلب بر ندارم تا به مجمع البحرین برسم، یا آنکه روزگارانی دراز راه بپیمایم.(خرّم)
وَ اجْعَلْ لی وَزیرًا مِنْ أَهْلی طه/29؛
و برای من دستیاری از کسانم قرار ده (فولادوند)
... فَأَرْسِلْ إِلى هارُونَ شعراء/13؛
رادرم) هارون را نیز رسالت ده (تا مرا یاری کند)! (مکارم)
از کوزه همان برون تراود که در اوست
... وَ لا یلِدُوا إِلاّ فاجِرًا کَفّارًا نوح/27؛
و جز نسلی فاجر و کفّار به وجود نمی‌آورند. (مکارم)
.. قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ.. آل‏عمران/118
دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده، و آنچه در دلهایشان پنهان می‌دارند، از آن مهم‌تر است.(مکارم)
... کُلُّ یعْمَلُ عَلى شاکِلَتِهِ ... إسراء/84
هر کس طبق روش و (خلق و خوی) خود عمل می‌کند. (مکارم)

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۱۳ ‎ق.ظ ; شنبه ۳٠ آبان ۱۳۸۸

شعری از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی

 ما خیل بندگانیم ما را تو می‌شناسی
هر چند بی‌زبانیم، ما را تو می‌شناسی

ویرانه‌ئیم و در دل گنجی ز راز داریم
با آنکه بی‌نشانیم، ما را تو می‌شناسی

با هر کسی نگوئیم راز خموشی خویش
بیگانه با کسانیم ما را تو می‌شناسی 

آئینه‌ایم و هر چند لب بسته‌ایم از خلق
بس رازها که دانیم ما را تو می‌شناسی

از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را
فارغ از این و آنیم ما را تو می‌شناسی

از ظن خویش هر کس، از ما فسانه‌ها گفت
چون نای بی‌زبانیم ما را تو می‌شناسی

در ما صفای طفلی، نفسرد از هیاهو
گلزار بی‌خزانیم ما را تو می‌شناسی

آئینه‌سان برابر گوئیم هر چه گوئیم
یکرو و یک زبانیم ما را تو می‌شناسی

خطّ نگه نویسد حال درون ما را
در چشم خود نهانیم ما را تو می‌شناسی

لب بسته چون حکیمان، سر خوش چو کودکانیم
هم پیر و هم جوانیم ما را تو می‌شناسی

با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم
ما دُرد غم کشانیم ما را تو می‌شناسی

از وادی خموشی راهی به نیکروزی است
ما روز به، از آنیم ما را تو می‌شناسی

کس راز غیر، از ما نشنید بس «امینیم»

بهر کسان امانیم ما را تو می‌شناسی

   + خلیل رنجبر - ۱:۳٧ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٩ آبان ۱۳۸۸

خیرمقدم

خیرمقدم

حضور مبارک رئیس جمهور بسیجی جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد را در خطه عاشورائیان گرامی میداریم

   + خلیل رنجبر - ٤:٤۳ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳۸۸

پیوند آسمانی

آنکه همتای علی شد کوثر است

شادمان از وصلتش پیغمبر است

می رسد از سوی جنت تهنیت

چون که جشن ازدواج حیدر است

آسمانی ترین پیوند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مبارک باد

   + خلیل رنجبر - ٤:۱۳ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳۸۸

شهادت جوادالائمه (ع)

سلام بر تو ای نهمین فروغ امامت

سلام بر تو ای وارث شهادت

سلام بر تو ای قبله نیازمندان

شهادت جوادالائمه ، امام محمد تقی (ع) بر شیعیان تسلیت باد.

   + خلیل رنجبر - ٩:۱٦ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳۸۸

حکایتی از نهمین پیشوا

پاسخگویی سریع

اربلی رحمة الله در کتاب « کشف الغمّة» از محمّد بن طلحه نقل کرده است:

مأمون یک سال بعد از شهادت حضرت رضا علیه السلام به بغداد آمد، روزی به قصد شکار از شهر خارج شد و در مسیر راه از کوچه ای عبورش افتاد که بچه ها در آنجا بازی می کردند و حضرت جواد علیه السلام با آنها ایستاده بود و در آن هنگام یازده سال بیشتر از عمر شریفش نگذشته بود. بچّه ها با مشاهده ی مأمون همگی پراکنده شده و فرار کردند، ولی حضرت جواد علیه السلام از جای خود حرکت نکرد. مأمون نزدیک آمد و نگاهی به آن حضرت نمود و گفت: ای پسر چرا به همراه بچّه ها فرار نکردی؟

امام علیه السلام فوراً جواب داد: راه تنگ نبود تا با رفتن خود آن را وسیع گردانم، و گناهی مرتکب نشده ام تا از عقوبت آن بترسم، و گمانم به تو نیکو است که کسی را بدون گناه ضرر نمی رسانی. مأمون از آن سخنان شیوا و محکم او بسیار تعجّب کرد و پرسید: اسم تو چیست؟

فرمود: نام من محمّد است. عرض کرد که فرزند چه کسی هستی؟ فرمود: من فرزند علی بن موسی الرضا هستم.

مأمون بر پدر آن حضرت درود و رحمت فرستاد، و به سوی مقصد خود روانه شد، چون از آبادی دور شد بازِ شکاری را به دنبال درّاجی ( پرنده ای است شبیه کبک ) فرستاد، باز از دیدگان او برای مدتی ناپدید گشت، و وقتی برگشت در منقارش ماهی کوچکی بود که هنوز آثار حیات در وجودش مشاهده می شد، خلیفه از دیدن آن بسیار تعجب کرد، سپس آن را در دستش گرفت و از همان راهی که آمده بود برگشت.

چون به آن محل که حضرت جواد علیه السلام را ملاقات کرده بود رسید بچّه ها را دید که مثل سابق آنجا را ترک گفته و فرار نمودند ولی این بار هم آن حضرت از جای خود حرکت نکرد و همانجا ایستاد، خلیفه نزدیک آمد و سؤال کرد: در دست من چیست؟ فرمود:

« خداوند تبارک و تعالی به مشیت خود در دریای قدرتش ماهی های کوچکی را می آفریند، و باز شکاری پادشاهان آن را صید می کنند و پادشاهان آن را در میان دست پنهان می کنند تا فرزندان اهل بیت نبوّت را با این وسیله امتحان کنند.»

چون مأمون این کلمات را از آن حضرت شنید تعجب کرد، و ضمن نگاه عمیقی که به او کرد گفت: براستی که فرزند امام رضا علیه السلام هستی، و احسان خود را به آن حضرت دو چندان کرد.

...............................................................

 کشف الغمّه: ج 2 ، ص 344.

   + خلیل رنجبر - ۱٠:٢٦ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٢٦ آبان ۱۳۸۸

نگاهی به زندگانی امام جواد (ع)

آگاهیهای تاریخی درباره زندگی امام جواد علیه السلام چندان گسترده نیست؛ زیرا افزون بر آن که محدودیتهای سیاسی همواره مانع از انتشار اخبار مربوط به امامان معصوم علیه السلام می گردید، تقیه و شیوه های پنهانی مبارزه که برای " حفظ امام و شیعیان از فشار حاکمیت" بود، عامل مؤثری در عدم نقل اخبار در منابع تاریخی است. افزون بر آن، زندگی امام جواد علیه السلام چندان طولانی نبوده است که اخبار فراوانی هم از آن در دسترس ما قرار گیرد.

و نیز گفتنی است، زمانی که امام رضا علیه السلام به خراسان برده شد، هیچ یک از اعضای خانواده خود را به همراه نبرد و در آنجا تنها زندگی می کرد. و از اخبار مربوط به شهادت امام رضا علیه السلام چنین بر می آید که امام جواد علیه السلام آن هنگام در مدینه اقامت داشت و تنها برای غسل پدر و اقامه نماز به آن حضرت در طوس حضور یافت.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:٢۳ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٢٥ آبان ۱۳۸۸

چهل حدیث از حضرت امام جواد علیه السلام

1.تو را به پنج چیز سفارش می کنم :

اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن
اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن
اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو
اگر مدحت کنند شاد مشو 
و اگر نکوهشت کنند، بیتابی مکن.

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (167)

2.سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (170)

3.چیزی  با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد .

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۱٧ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳۸۸

مقام معظم رهبری را بهتر بشناسیم

ساده زیستی

وظیفه خود می دانم این مهم را به مردم مسلمان و انقلابی ایران بگویم که من از وضع منزل حضرت آیت الله خامنه ای مطلع هستم.

در خانه مقام معظم رهبری هرگز بیش از یک نوع غذا بر سر سفره نیست. خانواده ایشان روی موکت زندگی می کنند. روزی به منزل ایشان رفتم، یک فرش مندرس و پوسیده زیر پاهایم پهن بود که من از زبری و خشنی آن فرش- که ظاهراً جهیزیه همسر ایشان بود- اذیت می شدم از آنجا بر خاستم و به موکت پناه بردم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی(ره)

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٤:۱٠ ‎ب.ظ ; شنبه ٢۳ آبان ۱۳۸۸

خدا کند که بیایی

الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی
تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی

شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید
سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی

دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید
الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها
تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی

ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن
تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی

نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی
یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی

تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی
تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی
 
دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته
تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی
 
به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری
به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی

ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری
دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی

   + خلیل رنجبر - ۱٠:٤٧ ‎ق.ظ ; جمعه ٢٢ آبان ۱۳۸۸

فتنه خوارج و جنگ نهروان

خوارج و عزم جنگ با على علیه السلام
در اثناى زمانى که امیرالمؤ منین على علیه السلام در کوفه منتظر انقضاى مدت قرارداد حکمیت بود، تا مجددا به جنگ با معاویه اقدام کند؛ طایفه اى عباد و نساک از خواص اصحاب امیرالمؤ منین على علیه السلام به تعداد چهار هزار نفر با هم متفق و متحد شده از کوفه بیرون رفتند و حزب تشکیل دادند.
آنان با شعار لا حکم الا لله و لا طاعة لمن عصى به مخالفت با امیرالمؤ منین على علیه السلام برخاستند.
اى طایفه با تبلیغات فراوان توانستند که هشت هزار نفر دیگر را همفکر خود کنند و لشکر دوازده هزار نفرى فراهم آورند، در موضع حروراء)
1) اردو زدند و فردى به نام عبدالله بن کواء را امیر خود قرار ساختند.
امیرالمؤ منین على علیه السلام عبدالله بن عباس را به سوى آنان فرستاد تا بپرسد چه مى گویند و چه مى خواهند! براى کدام مقصود اجتماع کردند!
عبدالله بن عباس نزد آنان رفت ، چون او را دیدند با آواز بلند گفتند: واى بر تو اى ابن عباس ! آیا تو هم مثل امیرت على بن ابى طالب علیه السلام کافر شدى ؟

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٢:٢٢ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢۱ آبان ۱۳۸۸

ای عاشقان سیدالشهدا یادتان بخیر

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارو میکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از فرمایشات  سردار شهید حمید باکری  .

مسئولیت : جانشین دلاور لشکر 31عاشورا

دعا کنید که خداوند شهادت نصیب مـا کند .در غیر این صورت زمانی فرا میرسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز سه دسته میشوند:

اول دسته ای به مخالفت با گذشته خود برمی خیزندو از گذشته خود پشیمان می شوند.

دوم دسته ای راه بی تفاوتی برمی گزینند و در زندگی مادی خود غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند.

دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند .که از شدت مصائب و غصه ها دق خواهند کرد.

پس از خداوند  بخواهید که با وصال شهادت  ازعواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید ، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد .وجزء دسته سوم ماندن بسیار سخت و دشوار خواهد بود .

   + خلیل رنجبر - ۱۱:۱٠ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢٠ آبان ۱۳۸۸

منافق کیست ؟

منافق، در برابر رهبری می‌ایستد و در جامعه شکاف ایجاد می‌کند.
یکی از خطراتی که همواره اسلام را در طول دوران 23 ساله پیامبر اعظم(ص) مورد تهدید قرار می‌داد, مساله نفاق بود. منافقین با قدرت یافتن اسلام, بر قدرت خویش افزودند و با شکل‌گیری اولین حکومت اسلامی در مدینه النبی, به عنوان مهمترین تهدید داخلی در برابر اسلام قد علم کردند. مروری بر آخرین سوره‌های نازل شده بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نشان از حجم بالای آیاتی دارد که به معرفی و تبیین ابعاد مختلف این خط انحرافی اختصاص یافته است.
انقلاب اسلامی نیز امروز بطور جدی از ناحیه "خط نفاق" دچار تهدید شده است, و قضایای اتفاق افتاده بعد از انتخابات 22 خرداد, نشان از اقدامات جدی این خط نفاق در جامعه دارد.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٢:۱٦ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱٩ آبان ۱۳۸۸

ده اندرز از امام صادق

 

1 -  اگر خداوند عهده دار روزى تو است ،پس چرا غم روزى خود مى خورى ؟
2 -  اگر روزى هر کس معین است ،پس چرا اینقدر حرص مى زنى ؟
3 - اگر حساب حق است ،براى چه این همه مال مى اندوزى ؟                                   

 ۴-  اگر پاداش خدا حق است ، چرا تااین اندازه بخل مى ورزى ؟
5 - اگر کیفر از آتش دوزخ است ، چرا این همه مرتکب گناه مى شوى ؟
6 - اگر مرگ حق است ، چرا اینقدر شاد مان هستى ؟
7 -  اگر همه چیز در محضر خدا است ، براى چه مکر و حیله مى کنى ؟
8 -  اگر گذشتن بر پل صراط حق است ، پس به چه چیز مى بالى و چرا به خود مغرورگشته اى ؟
9 - اگر همه چیز به قضا و قدر الهى است ، پس چرا اینقدر اندوهگین مى باشى ؟
10 -  اگر دنیا فانى است ، پس دلبستگى به آن براى چیست ؟

خصال / ص 526

   + خلیل رنجبر - ۱٢:۳٠ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸

فتنه و بدعت نظری در مفاهیم

حسن رحیم پور ازغدی
درباره فتنه و فتنه انگیزی و علل و عوامل بروز این فاجعه اجتماعی نظریات متعددی وجود دارد. که در مطلب حاضر نگارنده در بحث کوتاهی به ابعاد مختلف آن اشاره کرده است. اینک مطلب را با هم از نظر می گذرانیم:
¤ وقتی راه را از چاه نشناسید بازی می خورید
برای حفظ عشق باید حتماً به معرفت شناسی عشق توجه کرد، به ریشه های معرفتی عشق که اگر آگاهی نباشد عشق هم نخواهد بود و بنابراین اگر بخواهیم پرچم عشق را سر دست نگه داریم باید آگاهی را نیز سر دست نگه بداریم که یک راه مهم آن مطالعات اسلامی حساب شده و متراکم است. بدون کتاب خواندن و بدون زحمت کشیدن هیچ کس حافظ هیچ فرهنگی نمی تواند باشد و با صرف احساسات، هم خطر افراط و تفریط است و هم اندیشه های صحیح نهادینه و ریشه دار نمی شود.
با ورزش یک طوفان، یک بحران و آمدن یک فتنه فرهنگی، یک شبه همه چیز زیر و رو می شود؛ شما خالصید، صادقید اما وقتی راه را از چاه نشناسید بازی می خورید.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۱٥ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۱٧ آبان ۱۳۸۸

ادبیات مقاومت

یادمان آمد زمانی جنگ بود

قلبهامان با خدا یکرنگ بود

یک زمانی ما بسیجی می شدیم

عازم دشت دوئیجی می شدیم

آه ما ماندیم و یک دنیا نیاز

باز وا ماندیم از سوز و گداز

جبهه ما امتحان سوز بود

عشق ما تجدیدی آن روز بود

کاش می شد باز با هم می شدیم

کاش می شد فارغ از غم می شدیم

کاشکی در عشق ، ما گم می شدیم

کاشکی جوشان تر از خم می شدیم

جبهه دانشگاه انسان ساز بود

محفل انس و نیاز و راز بود

جبهه ها یعنی عروج انتها

شاهد پرواز انسان تا خدا

جبهه یعنی با حمایل زیر خاک

پیکری آغشته در خون پاک پاک

جبهه یعنی راز گفتن با خدا

جبهه یعنی نینوا در نینوا

   + خلیل رنجبر - ۳:٥۸ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٦ آبان ۱۳۸۸

مرد عابد و مکر شیطان

در میان بنى اسرائیل عابد زاهدى دل از دنیا کنده و پیوسته مشغول عبادت بود. شیطان بزرگ لشکرش را فرا خواند و گفت : کدامیک از شما مى تواند این مرد عابد را از عبادت خدا باز دارد و او را گمراه سازد ؟
یکى گفت : او را به من واگذار.
شیطان گفت : از چه راهى مى خواهى وارد شوى ؟.
گفت : از ناحیه زنان .گفت ممکن نیست زیرا او لذت آنان را نچشیده است .
دیگرى گفت : او را به من بسپار.
شیطان پرسید: تو از چه راهى مى خواهى او را گمراه سازى ؟
گفت : از ناحیه شراب .
گفت : او به این امور توجه و اعتنائى ندارد.
سومى گفت : او را به من واگذار که من چاره کار دانم .
شیطان پرسید؟ چاره کار چیست ؟
گفت : من از طریق انجام کار نیک و اعمال خیر وارد مى شوم .

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٢:٤٥ ‎ب.ظ ; جمعه ۱٥ آبان ۱۳۸۸

شراب عقبی

آورده‌اند که یکی از مشایخ ـ رحمهم الله ـ با اصحاب خویش به صحرا بیرون آمد. جماعتی جوانان را دید به شُرب خمر و زمر مشغول شده‌اند. مریدان گفتند ای شیخ دستوری ده تا برویم و بر ایشان امر معروف کنیم و ایشان را از فسق منع فرماییم. شیخ گفت شما باشید تا من تنها بروم و بدین امر قیام نمایم. ایشان گفتند روا باشد. پیر نزدیک جوانان آمد و گفت: السلام علیکم! ایشان همه برپای خاستند و گفتند دانستیم که آمده‌ای تا امر معروف کنی و ما را به راه توبه خوانی. قدحی به دست او دادند و گفتند تو نیز با ما در این قدح موافقت کن آنگاه جمله توبه کنیم! گفت چنین باشد و قدح بر دست نهاد و گفت: نه عادت شما آن است که هر کس که قدح در دست گیرد به یاد مطلوبی خورَد؟ و مرا نیز شاید که به یاد یکی بخورم؟ ایشان گفتند: شاید.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:٢٩ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۱٤ آبان ۱۳۸۸

بیانات‌ مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان در آستانه سیزدهم آبان‌

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى شما جوانان عزیز، دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌هاى معظم شهیدان.
روز 13 آبان را ملت ما و مسئولین ما نامگذارى کردند: روز مبارزه‌ى با استکبار جهانى. مبارزه یک امر مهم و پیچیده است. با هر پدیده‌اى یک جور میشود مبارزه کرد. با دشمنى که در مرزها به کشور حمله میکند، یک جور باید مبارزه کرد؛ با دشمنى که شیوه‌هاى امنیتى را به کار میبرد، یک جور باید مبارزه کرد؛ با دشمنى که اساس یک ملت را، یک جامعه و یک کشور را تهدید میکند و از بنِ دندان با یک ملت دشمنى میورزد و انواع روشها را به کار میبرد هم یک جور باید مبارزه کرد. یک مبارزه‌ى صحیح، منطقى و معقول و در عین حال قاطع، احتیاج دارد به چند چیز:
یکى انگیزه‌ى برخاسته از ایمان است. با دستور نمیشود ملتى را، جوانانى را وادار کرد به ایستادگىِ در یک میدان دشوار. باید انگیزه از دل بجوشد؛ آن هم انگیزه‌ى ناشى از ایمان. این در جوانهاى ما امروز به حد کافى وجود دارد؛ من با اطلاع عرض میکنم، با آشنائى با نسل جوانمان و قشر جوانمان عرض میکنم: امروز جوانهاى ما از آن روزى که در سال 57، رژیم پهلوى - رژیم دست‌نشانده‌ى آمریکا - به جوانان ما تو همین خیابانها حمله کرد و خون آنها را ریخت، انگیزه‌ى‌شان بیشتر است و کمتر نیست.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٢:٢٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸

از سخنان مقام معظم رهبری

این دشمنان بدانند که خواب برگشتن امریکا به این مملکت،یک خواب پریشان و غیرقابل تعبیر است. این عناصر داخلی حقیر، این عناصر سیاسی مطرود و منفور، که ملت این ها را مثل دندان فاسدی بیرون آورد و به یک طرف پرتاب کرد.هجده، نوزده سال است که کمین گرفته اند. تا از ملت و از امام واز نام امام و از راه امام انتقام بکشند، این ها هم بدانند که اشتباه کردند.

پاسدار اسلام شماره 212

   + خلیل رنجبر - ٩:٢٥ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱٢ آبان ۱۳۸۸

چرا مرگ بر آمریکا

-  مرگ بر آمریکا یک شعار نیست ، بلکه یک ایدئولوژی سلطه ستیز است.

-  مقصودمان از آمریکا فقط سرزمینی در نیمکره غربی نیست . آمریکا شیطان بزرگ است و اولین محل رسوخ شیطان ، خانه دل است.

-  عوامل اجرایی تهاجم فرهنگی را همیشه نباید خارج از دستگاههای فرهنگی عمومی جستحجو کرد . گاه این عوامل در یک وزارتخانه یا یک نهاد وابسته به نظام ، حضور دارند و زیرکانه یا نادانسته اقدامات نادرست را دنبال می کنند.

-  فرهنگ ناب قرآن و عترت را نشناسیم آنان که جامعه را به سوی غرب سوق می دهند نخواهیم شناخت.

-  غربزدگان را می توانیم بیش از آنکه ار حرفها و شعارهایشان بشناسید ، از عملکرد غیر مردمی و عدم خلوصشان بشناسید.

-  بدون استثنا در هر چهره و هر حرف و روشی که توسط غربیان بصورت چشم ، مثبت ! تلقی می شود ، باید بازنگری و تجدید نظر کنیم.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:٤۳ ‎ق.ظ ; دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸

پیام تسلیت

سالروز شهادت آیت الله سید محمد على قاضى طباطبایى امام جمعه شهر شهید پرور تبریزبه دست منافقین کور دل تسلیت باد،شهید قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در دهم آبان 1358 شمسی، مصادف با عید قربان، نماز عید را اقامه کرد و در همان شب در راه مراجعت به منزل توسط منافقین مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به فیض شهادت نائل می‌گردد. به همین مناسبت حضرت امام خمینی (ره) پیام زیر را خطاب به  ملت مسلمان ایران صادر کردند.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم.

انا للَّه و انا الیه راجعون.

با کمال تأسف ضایعه ناگوار شهادت عالِم مجاهد، حجت الاسلام والمسلمین، آقاى حاج سید محمد على قاضى طباطبایى- رحمة اللَّه علیه- را به عموم مسلمانان متعهد و علماى اعلام مجاهد و مردم غیور مجاهد آذربایجان و خصوص بازماندگان این شهید سعید تسلیت عرض، و از خداوند متعال صبر انقلابى براى مجاهدین راه حق و اسلام خواستارم .

ملت عزیز برومند ایران و آذربایجانیان غیرتمند عزیز باید در این مصیبتهاى بزرگ، که نشانه شکست حتمى دشمنان اسلام و کشور و عجز و ناتوانى و خودباختگى آنان است، هرچه بیشتر مصمم، و در راه هدف اعلاى اسلام و قرآن مجید بر مجاهدات خود افزوده و از پاى ننشینید، تا احقاق حق مستضعفین را از جباران زمان بنمایند .

عزیزان من، در انقلابى که ابرقدرتها را به عقب رانده و راه چپاولگرى آنان را از کشور بزرگ بسته است این ضایعات و ضایعات بالاتر، اجتناب ناپذیر است .ما باید از کنار این وقایع با تصمیم و عزم و خونسردى بگذریم؛ و به راه خود- که راه جهاد فى سبیل اللَّه است- ادامه دهیم .شهادت در راه خداوند زندگى افتخارآمیز ابدى و چراغ هدایت براى ملتهاست. ملتهاى مسلمان باید از فداکارى مجاهدین ما در راه استقلال و آزادى و اهداف مقدسه اسلام بزرگ الگو بگیرند؛ و با پیوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشکنند، و به پیش‏ به سوى آزادگى و زندگى انسانى بروند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و رحمت و مغفرت براى شهداى راه حق و شهیدِ سعید طباطبایى خواستارم .

11 آبان 58.

صحیفه امام، ج‏10، ص: 420

   + خلیل رنجبر - ۱٠:٢٢ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۱٠ آبان ۱۳۸۸

رهبری از نگاه قانون

اصول مرتبط با رهبرى در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران:

اصل2: جمهورى اسلامى

اصل5: ولایت فقیه عادل و با تقوا

اصل57: قواى حاکم در جمهورى اسلامى

اصل60: قوه مجریه

اصل91: شوراى نگهبان

اصل107: تعیین رهبر توسط خبرگان رهبرى

اصل109: شرایط و صفات رهبر

اصل110: وظایف و اختیارات رهبر

اصل111: فوت یا کناره گیرى یا عزل رهبر

اصل112: مجمع تشخیص مصلحت نظام

اصل113: رئیس جمهور

اصل131: فوت عزل یا استعفاى رئیس جمهور

اصل142: دارایى رهبر، رئیس جمهور و مسئولین

اصل157: رئیس قوه قضائیه

اصل175: صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران

اصل177: بازنگرى در قانون اساسى

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:۱٧ ‎ق.ظ ; شنبه ٩ آبان ۱۳۸۸

چهل حدیث از حضرت امام رضا (ع)

ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بر پیروان راهش مبارک باد.

 

   1 - سه ویژگی برجسته مومن

لایکـون المـومـن مـومنـا حتـى تکـون فیه ثلاث خصـال:1ـ سنه من ربه. 2ـ وسنه من نبیه.
3ـ و سنه من ولیه. فـاما السنه مـن ربه فکتمان سـره. و امـا السنه من نبیه فمـداراه الناس . و امـا السنه مـن ولیه فـاصبـر فـى البـاسـاء و الضـراء.(1)

مـومـن , مـومـن واقعى نیست, مگـر آن که سه خصلت در او بـاشــد:سنتـى از پـروردگـارش و سنتـى از پیـامبـرش و سنتـى از امـامـش. اما سنت پروردگارش , پـوشاندن راز خود است, اما سنت پیغمبرش , مدارا و نرم رفتارى با مردم است, اما سنت امامـش صبر کردن در زمان تنگدستـى و پریشان حالى است.

 

 

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:٤٦ ‎ب.ظ ; جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸

نگاهی گذرا به زندگانی امام رضا (ع)

حضرت على بن موسى الرضا علیه‏السلام - در روز یازدهم ذیقعده سال 148 هجرى دیده به جهان گشود(1). مادر او بانویى با فضیلت بنام «تُکْتَمْ» بود که پس از تولد حضرت، از طرف امام کاظم علیه‏السلام -«طاهره» نام گرفت(2)

کنیه او «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است. او پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گردید

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:۱٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٧ آبان ۱۳۸۸

پنج درس ارزشمند و آموزنده

1 ابوسعید خراسانى حکایت کند:
روزى دو نفر مسافر از راه دور به محضر امام رضا علیه السلام وارد شدند و پیرامون حکم نماز و روزه از آن حضرت سؤ ال کردند؟
امام علیه السلام به یکى از آن دو نفر فرمود: نماز تو شکسته و روزه ات باطل است و به دیگرى فرمود: نماز تو تمام و روزه ات صحیح مى باشد.
وقتى علّت آن را جویا شدند؟
حضرت فرمود: شخص اوّل چون به قصد زیارت و ملاقات با من آمده است ، سفرش مباح مى باشد؛ ولى دیگرى چون به عنوان زیارت و دیدار سلطان حرکت نموده ، سفرش معصیت است  

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٥:٠٥ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٦ آبان ۱۳۸۸

پندهایی از شیطان

در زمانهاى قبل از اسلام ، که گوشه گیرى و تنها در گوشه اى ، عبادت کردن ، بهترین اعمال بود، شخصى ، از مردم جدا شد و در بیابان در عبادتگاهى به عبادت مشغول گردید، (و دهها سال ) به عبادت ادامه داد.
در آن زمان ، دختر شاه سوگند یاد کرد که همسر مردى نشود و آمیزش با مردى نکند.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٦ آبان ۱۳۸۸

اگر شیعیان قائلند که انبیاء معصیت و خطا نمى کنند، پس چرا حضرت آدم(علیه السلام) ن

اگر شیعیان قائلند که انبیاء معصیت و خطا نمى کنند، پس چرا حضرت آدم(علیه السلام) نهى صریح خداوند را نادیده گرفت؟ آیا عمل او معصیت نبوده است؟

در مورد حضرت آدم (علیه السلام)، مفسرین جواب‌هایی داده‌اند که در حقیقت مکمل یکدیگر هستند:

1. یکى از نکات کلیدى براى چاره جویىِ اَعمالِ به ظاهر گناه معصومان، تمایز نهادن میان امر و نهى «مولوى» و «ارشادى» است. در امر و نهى مولوى، خودِ سرپیچى از فرمان، زیانبار است; چراکه حرمت و منزلت کسى که پیروى از او لازم بوده، نادیده گرفته شده است. به عنوان مثال، نهى از خوردن شراب، نهىِ مولوى است که سرپیچى از آن، خواه ناخواه، عقوبت زا است، چه به مستى و عواقب ناشى از آن بینجامد و چه این پیامدهاى ناگوار را به دنبال نیاورد. اما امر و نهى ارشادى، به منزله ارشاد و راهنمایى به حکم عقل است و صِرف سرپیچى از آن، ضرر و زیانى در پى ندارد. امر و نهى پزشکان، نمونه روشنى از این دست است.

وقتى که پزشک به خوردن دارویى فرمان مى دهد و یا بیمار را از انجام عملى برحذر مى دارد، نه از آن رو است که خود را مولا و صاحب اختیار و بیمار را عبد و بنده خود بداند، بلکه فرمان وى بیانگر وجود رابطه اى مثبت بین خوردن دارو و درمان بیمارى است. بدیهى است که اطاعت و سرپیچى از این فرمان، به خودى خود، سود و زیانى ندارد; بلکه، تنها، پیامدهاى واقعىِ مربوط به متعلَّقِ آن، دامنگیر بیمار مى گردد.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱۱:٠٢ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٥ آبان ۱۳۸۸

احکام نمازجمعه (استفتائات مقام معظم رهبری)

س : نظر جنابعالى درباره شرکت در نماز جمعه با توجه به اینکه در عصر غیبت حضرت حجت «عجل الله تعالى فرجه الشریف» به سر مى بریم، چیست؟ اگر افرادى اعتقاد به عدالت امام جمعه نداشته باشند، آیا تکلیف شرکت در نماز جمعه از آنان ساقط مى شود؟

ج: هر چند نماز جمعه در عصر حاضر واجب تخییرى است و حضور در آن واجب نیست، ولى با توجه به فوائد و آثار شرکت در آن، سزاوار نیست که مؤمنین خود را از برکات حضور در این نماز به مجرد تشکیک در عدالت امام جمعه و یا عذرهاى واهى دیگر، محروم سازند.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:۳۳ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸

حفظ کل قرآن در یک شب

کربلایی‌ محمد کاظم‌ کریمی‌ ـ که‌ دانش‌ آموخته‌ ی‌ هیچ‌ مکتبی‌ نبود ـ با لطف‌ خاصّ حضرت‌ صاحب‌ الامر علیه السلام به‌ شیوه‌ای‌ استثنایی‌ حافظ‌ کلّ قرآن‌ کریم‌ می‌شود. ماجرا چنین‌ است‌ که‌: هرگاه‌ واژگانی‌ را از سوره‌ های‌ قرآن‌ در کنار هم‌ می‌گذاشتند و می‌خواندند، می‌گفت‌ که‌ این‌ واژه‌ در کجای‌ قرآن‌ قرار دارد و بدین‌ شکل‌ در کنار هم‌ نیست‌. هر واژه‌ی‌ قرآنی‌ تکراری‌ را بدون‌ مکث‌ می‌گفت‌ که‌ چند بار درقرآن‌ آمده‌است‌. وقتی‌ قرآن‌ رابه‌دست‌ او می‌دادند آیه‌ای‌ را پیدا کند،(هر قرآنی‌ بود فرقی‌ نداشت‌) بدون‌ ورق‌ زدن‌ به‌ گونه‌ای‌ قرآن‌ را باز می‌ کرد که‌ آیه‌ ی‌ مورد نظر در همان‌ صفحه‌ مقابلش‌ باز می‌شد. گاهی‌ نیز سور قرآنی‌ را با سرعت‌ از انتها به‌ ابتدا تلاوت‌ می‌کرد. با نگاه‌ به‌ هر کتابی‌ کلمات‌ و آیات‌ قرآنی‌ آن‌ را بدون‌ معطّلی‌ تشخیص‌ می‌داد؛ حتّی‌ اگر این‌ آیات‌ یا کلمات‌ به‌ صورت‌ بسیار ریز و شبیه‌ دیگر کلمات‌ کتاب‌ بود. از او پرسیدند که‌: چگونه‌ کلمات‌ و آیات‌ قرآن‌ را در میان‌ کلمات‌ دیگـر می‌شناسید؟ جواب‌ می‌داد: وقتی‌ کتاب‌ها را ـ که‌ کلمات‌ قرآنی‌ در آن‌ است‌ ـ باز می‌کنم‌، آن‌ واژه‌ها نور افشانی‌ می‌کنند. وی‌ هر شبانه‌ روز یک‌ ختم‌ قرآن‌ می‌کرد؛ یعنی‌ هر جزء را در 15 دقیقه‌ تلاوت‌ می‌کرد و عجیب‌تر آنکه‌ با همین‌ مهارت‌ سوره‌ها را از آخر به‌ اوّل‌ می‌خواند. حضرت‌ آیت‌ الله‌ میلانی‌ (ره‌) در نشست‌های‌ بسیاری‌ با کربلایی‌ محمّد کاظم‌ ساروقی‌ ملاقات‌ کردند و چنین‌ اظهار فرمودند:«حقیقتاً مهارتشان‌ در اطّلاع‌ به‌ آیات‌ و کلمات‌ قرآن‌ مجید امری‌ بر خلاف‌ عادت‌ و موهبتی‌ الهیّه‌ است‌.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:٥٦ ‎ق.ظ ; شنبه ٢ آبان ۱۳۸۸