با ولایت زنده ایم


ملتی که بصیرت نداشته باشد فریب می خورد. امام خامنه ای (روحی فداه)

شدیدتر از فتنه دجال

پاسخ به فتنه

در کتاب وسائل‌الشیعة که توسط شیخ حرّ عاملی گردآوری شده و از زمان تألیف تاکنون مدار تحقیق و استنباط فقها در احکام شرعی بوده، روایتی از امام رضا علیه‌السلام درباره‌ی "فتنه"‌ آمده است که می‌فرمایند:

"إنّ ممّن ینتحلُ مودّتنا أهلَ البیت، من هو أشدُّ فتنةً علی شیعتِنا من الدّجّال.
فقلتُ: بماذا؟
قال: بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أولیائِنا. إنّه إذا کان کذلک، اختلطَ الحقُّ بالباطل و اشتبهَ الأمرُ فلم یُعرَف مؤمنٌ من منافقٍ"*
"همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند،1 کسی هست که در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
سیمای فتنه‌گران
بر اساس این بیان حضرت، کسانی که مدعی مودت اهل بیت هستند، ممکن است فتنه‌هایی بیافرینند که برای شیعیان واقعی، از فتنه‌ی دجال2 در آخرالزمان- که از نشانه‌های نزدیکی ظهور حضرت حجت(عج) است- شدیدتر و دشوارتر باشند. بنابراین نمی‌توان تنها با ظاهر اشخاص که خود را محب و طرفدار حق می‌نمایانند دل خوش کرد. بلکه باید رفتار و گفتار آن‌ها را با معیار حق سنجید.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٧:٤٤ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ۳٠ دی ۱۳۸۸

دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رؤسای ستادهای دهه فجر سراسر کشور، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران و مراسم سالگرد انقلاب در سی سال گذشته را حضور انبوه و متحد مردم به عنوان عناصر اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و دلبستگی آنان به شعارهای اساسی انقلاب دانستند و تأکید کردند: در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، وظیفه همه بویژه خواص، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلو است.
رهبر انقلاب اسلامی دهه فجر را یک پدیده منحصر بفرد برشمردند و در تبیین این موضوع افزودند: علت منحصر بفرد بودن دهه فجر این است که در طول سی سال گذشته، سالگرد انقلاب اسلامی همواره با حضور انبوهِ مردمی بوده که عناصر اصلی پدید آورنده انقلاب هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور میلیونها نفر در 22 بهمن هر سال را نشانه متکی بودن انقلاب به ایمان های مردم دانستند و خاطرنشان کردند: معنای این حضور انبوه و منسجمِ هر ساله این است که انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، متکی بر مردم و ایمان آنان است و علت اصلی ناتوانی دشمنان در متزلزل کردن نظام اسلامی نیز همین موضوع است.
ایشان با اشاره به وحشت مخالفان نظام اسلامی، از این حضور خالص و گسترده مردمی با گرایشها و سلایق مختلف، در مناسبتهای گوناگون انقلاب به ویژه دهه فجر و 22 بهمن افزودند: دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر این انسجام و وحدت تلاش دارند، با کمک عوامل خود، و در تبلیغات اینگونه وانمود کنند که انسجام و جهت گیری واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگی شده است.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٤:٢٧ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٢٩ دی ۱۳۸۸

زندگینامه امام محمد باقر(ع(

نام مبارک امام پنجم محمد بود .

لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم است ,بدین جهت که : دریاى دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت .

القاب دیگرى مانند شاکر و صابر و هادى نیز براى آن حضرت ذکر کردهاند که هریک بازگوینده صفتى از صفات آن امام بزرگوار بوده است .

کنیه امام ابوجعفر بود .

مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبى ( ع )است .

بنابراین نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن ( ع )و از سوى پدر به امام حسین ( ع ) میرسید .

پدرش حضرت سیدالساجدین , امام زین العابدین , على بن الحسین ( ع ) است .

تولد حضرت باقر ( ع ) در روز جمعه سوم ماه صفر سال 57 هجرى در مدینه جانگداز کربلا همراه پدر و در کنار جدش حضرت سیدالشهداء کودکى بود که به چهارمین بهار زندگیش نزدیک میشد .

دوران امامت امام محمد باقر ( ع ) از سال 95 هجرى که سال درگذشت امام زین العابدین ( ع ) است آغاز شد و تا سال 114 ه . یعنى مدت 19 سال و چند ماه ادامه داشته است .

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:٤٤ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٢٩ دی ۱۳۸۸

چهل حدیث از امام محمد باقر (ع)

حدیث (1)  امام محمد باقر (ع) فرمودند:

مَا اَحسَنَ الحَسَنَاتِ بَعدَ السَّیِّئاتِ وَ مَا اَقبَحَ السَّیِّئاتِ بَعدَ الحَسَنَاتِ
چه نیکوست نیکی ها بعد از بدیها و چه زشت است بدیها پس از نیکی ها

(جهاد با نفس، ح 880)

حدیث (2)  امام محمد باقر (ع) فرمودند:

اَلحِلمُ لِباسُ العالِمِ فَلا تَعرَینَّ مِنهُ

بردبارى لباس عالم است، پس تو خود را از آن عریان مدار.

(کافى، ج 8، ص 55)

حدیث (3) امام باقر (ع) فرمودند:

الکِبرُ مَطَایَا النَّارِ
کبر و بزرگی نمودن(به منزله ی) مرکبی است که سوار خود را به سوی آتش می برد.

(جهاد با نفس، ح 578 )

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٧:٥٧ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٢۸ دی ۱۳۸۸

فاز جدید فعالیت جریان فتنه

"اغتشاش جزیره ای" و" نافرمانی مدنی"

جریان فتنه پس از ناکامی درفاز خیایانی فعالیت های خود،فاز جدید را برای فعالیت برگزیده است.
یک مقام مطلع در گفتگو با «جوان آنلاین»،ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:فازجدید فعالیت سیاسی جریان فتنه قبل از بیانیه 17 میرحسین موسوی شروع شده و پس از این بیانه شدت گرفته است. سران این جریان معتقدند فاز خیابانی باعث از بین رفتن روحیه حامیان شده وبا توجه به آسیب‌های وارده روحی – جسمی‌به مردم، موج اعتراضات خیابانی به فاصله‌گیری بیشتر با افکار عمومی‌منجرخواهد شد.
وی در ادامه افزود:درجمع بندی های انجام شده توسط جریان فتنه تصریح شده است که ایستادگی نظام در برابراغتشاشات، نخبگان و گروه‌های مرجع را نسبت به ادامه این وضعیت دلسرد ساخته و دامنه نفوذ آنان در توده‌ها را کاهش داده است. همچنین حمایت رسانه‌های خارجی و فقدان ارائه قرینه‌های تقلب و کشته شدن شهروندان، حامیان را بی‌رمق ساخته و محاسبات هزینه – فایده آنان را به عدم حضور در خیابان‌ها ترغیب ساخته است.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٤:٠٦ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢٧ دی ۱۳۸۸

بازخوانی سخنرانی تاریخی امام خمینی پس از فتنه 30 خرداد 60

شما مى خواهید به کجا بکشانید این کشور را؟ در آغوش امریکا؟ /11 میلیون رأی را تباه کردید/ شما توبه کن و یک قدم بیا خدا آبروی تو را اعاده می‌دهد حوادث 30 خرداد 60 و فتنه میلیشیای سازمان منافقین آن‌قدر به فتنه‌های پس از انتخابات شباهت دارد که بیانات مهم امام خمینی در روز اول تیرماه همان سال یعنی دو روز پس از 30 خرداد و توصیه‌های ایشان به بنی‌صدر گویی برای امروز و هشدارهایی برای سران فتنه پس از انتخابات است.

به گزارش رجانیوز، بخش‌هایی از این سخنرانی تاریخی به نقل از صحیفه امام خمینی در ادامه آمده است:

"…این آقایانى که باز رابطه شان را با اسلام قطع نکرده اند، اینها به هوش بیایند و حساب خودشان را از آنهایى که قیام به ضد اسلام کردند جدا کنند، در ملا عام و در رادیو و تلویزیون بروند و این گروه‌هایى که چند روز پیش آنقدر جنایت کردند، محکوم کنند.

...این اختلافاتى که شما مى خواهید درست کنید، و در سخنرانی‌هایتان درست مى شود و در نوشته هایتان ایجاد مى شود. اینها به صلاح اسلام، به صلاح کشور، به صلاح ملت، نیست.

شما مى خواهید به کجا بکشانید این کشور را؟ کوشش شما متدینین این است که این کشور کجا برود؟ در آغوش امریکا برود؟ در آغوش شوروى برود؟… شما آقایان که از اینها تایید مى کنید، طرفدارى از اسلام مى کنید؟! طرفدارى از کشور اسلامى مى کنید؟! کارهاى اینها را اسلامى مى دانید؟! شما کارهاى حکومت اسلامى ما را اسلامى نمى دانید... دین شما را وادار کرده است که بر خلاف یک دولتى که اینهمه گرفتارى دارد عمل بکنید و چوب لاى چرخ یک دولتى که دارد براى این ملت شب و روز زحمت مى کشد بگذارید؟! این براى اسلام است؟ یا براى ملت اسلامى است؟! به نفع کشور است؟!...

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۸:۳۳ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٢٧ دی ۱۳۸۸

مناظره زاکانی و اطاعت

زاکانی: چرا مسیری انتخاب کردید که منجر به آشوب و رشد ضدانقلاب شد؟/ اطاعت: روز 9 دی بین مردم نبودم

وحید یامین پور در برنامه رو به فردا این بار میهمان جواد اطاعت و علیرضا زاکانی بود تا حرف و حدیث ها از حماسه 9 دی آغاز شود و تا مسائل اقتصادی و طرح هدفمند کردن یارانه ها نیز دامنه اش گسترش پیدا کند.

به گزارش رجانیوز برنامه رو فردا که با استقبال گسترده صاحب نظران سیاسی رو به رو شده، طی روزهای اخیر بستری را برای بیان صریح و روشن مواضع شخصیت ها و جریانات مختلف ایجاد کرده است. واکنش رسانه های مدعی دفاع از آزادی اندیشه البته به این برنامه جالب بوده و هست. اگر چه میهمانان اصلاح طلب برنامه همه از برگزاری چنین نشست هایی ابراز رضایت کردند، اما رسانه های حامی آنها گویا چندان علاقه ای به انتشار متن مناظره ها و گفتگوها نداشتند. برخی از آنها البته به جای استقبال از گفتگوی آزاد باب اتهام زنی به مجری برنامه را نیز گشودند و برخی دیگر طرف اصلاح طلب گفتگو را به باد نقد و ناسزا گرفتند!

با این همه پنج شنبه شب نوبت به جواد اطاعت نماینده مجلس ششم شورای اسلامی رسید تا همراه با علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس هفتم و هشتم باب سخن را بگشاید. دامنه بحث این بار کمی گسترده تر از همیشه بود و از نامه موسوم به جام زهر گرفته تا موضوعات اقتصادی و مسئله نقدی کردن یارانه ها را شامل می شد.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:٤٧ ‎ب.ظ ; شنبه ٢٦ دی ۱۳۸۸

حکایتهای بیدار کننده درباره توبه

توبه بُشر حافی به دست حضرت موسی بن جعفر (ع) : در منهاج الکرامه می نویسد که بُشر حافی به دست موسی بن جعفر (ع) توبه نمود ، روزی آنحضرت در بغداد از کنار منزل بُشر عبور میکرد صدای ساز و نواز از داخل منزل به گوش می رسید ، در این موقع کنیز بُشر برای ریختن خاکروبه از خانه خارج شد ، آنجناب فرمود : کنیز ، صاحب این خانه بنده است یا آزاد جواب داد حر و آزاد است موسی بن جعفر (ع) فرمود : راست می گوئی اگر بنده می بود از مولای خود ترس داشت ، کنیز وارد منزل شد بُشر بر سر سفره شراب نشسته بود علت تاخیر کردن او را پرسید ؟ جواب داد شخصی رد میشد از من سوال کرد ، صاحب این خانه عبد است یا آزاد ، پاسخ دادم آزاد است ، گفت آری اگر بنده بود از آقای خود می ترسید ، این سخن چنان در قلب بُشر تاثیر کرد که سر از پا نشناخت با پای برهنه از منزل خارج شده خود را به موسی ابن جعفر (ع) رسانید ، به دست آنحضرت توبه کرد و از گذشته خود پوزش خواسته با چشم گریان بازگشت ، از آنروز اعمال زشت خود را ترک کرد و از جمله زُهاد به شمار رفت ، گویند چون با پای برهنه از پی موسی ابن جعفر (ع) دوید با این حال توبه کرد او را حافی ( پابرهنه ) لقب دادند. (روضات الجنات صفحه 232 ، پند تاریخ جلد 4 صفحه 232)

فُضیل بن عیاض راهزن معروف توبه میکند : فضیل بن عیاض در ابتدای زندگی خود یکی از راهزنان مشهور در نواحی سرخس و ابیورد بود ، مدتی از عمر خود را به اینکار گذرانیده و در سرقت شهرتی یافت ، کم کم در قلبش عشق و محبت دختری پیدا شد ، شبی خیال داشت خود را به آن دختر برساند ، از دیواریکه فاصله بین او و معشوقه اش بود بالا می رفت در این هنگام صدای شخصی را شنید که آیه ای از قرآن را تلاوت میکرد : {( الم یان للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکرالله )} ( آیا آن هنگام نرسیده است که مومنین خشوع پیدا نمایند و در مقابل ذکر خدا قلبهایشان خاضع شود ) ، فُضیل از نیمه راه دیوار فرود آمد این آیه چنان در قلب او اثر گذاشت که زندگیش را دگرگون کرد ، با کمال اخلاص و صفای دل گفت ( یا رب ان ) پروردگارا چرا نزدیک شده و هنگام خشوع رسیده. فُضیل از صمیم قلب به سوی خدا بازگشت ، آن شب را پناه به خرابه ای برد در همان خرابه عده ای نشسته با هم صحبت میکردند آنها مسافرینی بودند که در آن خرابه بار انداخته و اکنون در فکر کوچ و حرکت بودند با یکدیگر می گفتند از شر فُضیل چگونه خلاص شویم قطعا در این موقع شب بر سر راه ما کمین کرده تا دستبردی بزند ، از شنیدن گفتگوی کاروانیان فضیل بیشتر متاثر شد که چقدر من بدبختم پیوسته خاطر آسوده خانواده هایی را به تشویش انداخته آنها را از طرف خود نگران میکنم ، از جای حرکت کرد خود را به کاروانیان معرفی نمود گفت آسوده باشید دیگر کاروانی از دست من ناراحت نخواهد شد. ( روضات الجنات لفظ فضیل ، پند تاریخ جلد 4 صفحه 233)

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۸:٤۳ ‎ق.ظ ; شنبه ٢٦ دی ۱۳۸۸

احکام نماز آیات

مسأله 1287ـ نماز آیات در چهار صورت واجب مى شوداوّل و دوم گرفتن خورشید و ماه هرچند مقدار کمى از آنها بگیرد، خواه کسى بترسد یا نه. سوم زلزله، خواه کسى بترسد یا نه. چهارم صاعقه و بادهاى سیاه و سرخ و هرگونه حوادث خوفناک آسمانى در صورتى که بیشتر مردم بترسند، بلکه براى حوادث خوفناک زمینى نیز اگر موجب وحشت بیشتر مردم شود احتیاط واجب آن است که نماز آیات بخوانند.

مسأله 1288ـ هرگاه امورى که نماز آیات براى آنها واجب است مکرّر اتّفاق بیفتد واجب است براى هریک از آنها یک نماز آیات بخواند، مثل این که چند بار زلزله شود، یا گرفتن خورشید با زلزله همراه گردد، امّا اگر در بین نماز آیات این امور واقع شود همان یک نماز آیات کافى است.

مسأله 1289ـ لازم نیست تعیین کند نمازى که مى خواند براى کدام یک از این حوادث است که رخ داده، همین اندازه که نیّت آنچه بر او واجب است بکند کافى است.

مسأله 1290ـ در صورتى نماز آیات واجب است که این امور در همان محل رخ دهد و اگر در شهرها و نقاط دیگر رخ دهد بر او واجب نیست.

مسأله 1291ـ در موقع گرفتن خورشید یا ماه وقت نماز آیات از موقعى است که شروع به گرفتن کرده و تازمانى که کاملاً باز نشده ادامه دارد، ولى احتیاط مستحب آن است قبل از شروع به باز شدن نمازرابخواند.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٧:۱٥ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

احادیثی از ائمه معصومین در باره مرگ

 رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
إذا ماتَ أحَدُکُم فَقد قامَت قِیامَتُهُ ، یَرى ما لَهُ مِن خَیرٍ و شَرٍّ .
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
هرگاه یکى از شما بمیرد ، قیامتش بر پا شود . پس خدا را چنان بپرستید که گویى او را مى‏بینید و هر لحظه از او آمرزش بخواهید .
کنزالعمّال : 42123
منتخب میزان الحکمة : 516
...............................................................
رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
مَن ماتَ على شیءٍ بَعثَهُ‏اللّه‏ُ علَیهِ .
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
هر کس با هر چیزى (از اعمال و صـفات) بمیرد ، خداوند او را با همان بر مى‏انگیزد.
کنزالعمّال : 42721
منتخب میزان الحکمة : 516
….......................................................
الإمام علیٌّ علیه‏السلام :
بالمَوتِ تُختَمُ الدُّنیا .
امام على علیه‏السلام :
با مرگ ، دنیا(ى انسان) پایان مى‏پذیرد .
نهج البلاغة : الخطبة 156
منتخب میزان الحکمة : 516
….......................................................

الإمام علیٌّ علیه‏السلام :
المَوتُ بابُ الآخِرَةِ .
امام على علیه‏السلام :
مرگ ، دروازه آخرت است .
غرر الحکم : 319
منتخب میزان الحکمة : 516
….......................................................
الإمامُ زینُ العابدینَ علیه‏السلام:
لمّا سُئلَ عنِ المَوتِ: لِلمؤمنِ کنَزعِ ثِیابٍ وَسِخَةٍ قَمِلَةٍ ، وفَکِّ قُیودٍ وأغلالٍ ثَقیلَةٍ ، والاستِبدالِ بأفخَرِ الثِّیابِ وأطیَبِها رَوائحَ ، وأوطَأِ المَراکِبِ ، وآنَسِ المَنازِلِ ؛ وللکافِرِ کخَلعِ ثِیابٍ فاخِرَةٍ ، والنَّقلِ عن مَنازِلَ أنیسَةٍ ، والاستِبدالِ بأوسَخِ الثِّیابِ وأخشَنِها ، وأوحَشِ المَنازِلِ ، وأعظَمِ العَذابِ .
امام سجّاد علیه‏السلام
در پاسخ به پرسش کــه : مرگ چیست؟- : (مرگ) براى مؤمن چون کندن جامه‏هایى چرکینِ شپشى‏از تن‏است و از هم‏گسستن‏کُند و زنجیرهاى گرانبار و جایگزین کردن فاخرترین و خوشبوترین جامه‏ها و راهوارترین مرکب‏ها و امن‏ترین منزل‏ها . و براى کافر به منزله کندن جامه‏هایى فاخر از تن و منتقل شدن از منزل‏هایى امن و جایگزین کردن آنها به کثیف‏ترین و خشن‏ترین جامه‏ها و وحشتناکترین منزل‏ها و بزرگترین عذاب است .
معانی الأخبار : 289 / 4
منتخب میزان الحکمة : 518

   + خلیل رنجبر - ۸:٢۸ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٢٤ دی ۱۳۸۸

از بیانات مقام معظم رهبری:

البته این هم در حاشیه ناگفته نماند که متأسفانه عده‌یى هم در داخل اصلاً ملتفت نیستند که در دنیا هدف و غرض از این حرفها چیست. از روى جهالت، همان حرفها را تکرار مى‌کنند. فلان رادیو، فلان خبرگزارى، مرتب یک سیاست را از سیاستهاى دولت یا یک مسؤول انتخاب مى‌کند و به مناسبت یا بى‌مناسبت مى‌گوید: بله، اینها راه جدیدى را شروع کرده‌اند، راه انقلاب‌زدایى را آغاز کرده‌اند، شعار امام‌زدایى را مى‌دهند(!) این افراد داخلى هم با استفاده از این مطالب، شروع به یک نوع کارهاى واقعاً بچگانه کرده‌اند! آدم احساس مى‌کند که بعضى از کارها خیلى بچگانه است. همان حرفها را تکرار مى‌کنند، شاید بتوانند کسى یا کسانى را از میدان برخوردهاى سیاسى و خطى خودشان خارج کنند؛ غافل از این‌که آن کسى که این حرفها را مى‌گوید، دلش براى شما نسوخته است. او حرف شما را نمى‌زند؛ چیز دیگرى مى‌گوید و مقصود دیگرى دارد. این، سیاست جهانى است.

منبع: حدیث ولایت ( سخنرانی در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و کاردان جمهوری اسلامی ایران 18/4/1370)

   + خلیل رنجبر - ٧:٥٢ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢۳ دی ۱۳۸۸

دشمن شناسی از دیدگاه مقام معظم رهبری (2)

مقام معظم رهبری برخی ازراهکارهایی که دشمنان در جهت براندازی نظام به آن رو آورده اند، را اینگونه بر شمرده اند :
1.  تضعیف و تخریب باورهای دینی.
حـفـظ هـویـت فـرهـنـگـی و دیـنـی نـشـانـه ای از شـخـصـیـت و استقلال ملت‌هاو تضعیف آن نشانه وابستگی ملت‌ها است. اعتقاد به حفظ (هویّت دینی ) و دفاع از آن تـا پـای جـان، نـظـام نـوپای جمهوری اسلامی را برپا کرد و آن را در برابر تهاجمات گـونـاگـون دشـمـن، مـقـاوم و پایدار نمود. اگر دشمن بتواند این اعتقاد را از ذهن مردم بزداید، مـقـاومـت‌ها و ایـثـارهـا و فداکاری‌ها هم به دنبال آن از بین خواهند رفت و کشور دوباره در سلطه اجانب قرار خواهد گرفت. آیت الله خامنه ای در این باره می‌فرماید:"آنها حاضرنیستند ببینند درمقابل چشمشان پرچم دین و دمکراسی روی یک علم برافراشته شود. سعی آنها این است که بین مردم سالاری و دین فاصله ایجاد کنند."13 و براین اساس " تلاش دشمن این است که مردم را ازنظام اسلامی دلسرد و پایه‌های ایمان و عقیده وعمل دینی را درمردم سست کند."14
2. تضعیف ارکان نظام اسلامی
بـعـد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از نهادهای خودجوش انقلابی،فعّالیّت‌های خود را شروع کرده، و با الهام از رهنمودهای رهبری نظام به کار خود ادامه دادند. از جمله اهداف دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی، تضعیف و تخریب این ارکان نظام می‌باشد که نقش مهمّی در تداوم پیروزی انقلاب ایفا می‌کردند. ازمهمترین اهداف دشمن در این زمینه تضعیف اصل ولایت فقیه بوده است. اصل ولایت فقیه به عنوان مهم ترین رکن نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود؛ اصلی که نظام اسلامی را یک نظام دینی قرار داده و سببِ امتیاز آن از نظام‌های مـوجـود دنـیـا شـده اسـت ؛ بـه همین دلیل این رکن مورد هجوم دشمن قرار گرفته،که گاه توسط عوامل داخلی دست به انجام آن‌ها می‌زند. رهبری دراین باره می‌فرماید." استکبار جهانی این بار تصور کرد که می‏تواند روش مؤثرتری را برای مبارزه با انقلاب اسلامی تجربه کند و بر همین اساس پس از مطالعه زیاد به این نتیجه رسید که باید رهبری انقلاب را هدف قرار دهد، زیرا می‏داند که با وجود یک رهبر مقتدر در ایران اسلامی، همه توطئه‏های آنها نقش بر آب خواهد شد."15
ایشان درادامه می‌فرماید "رهبری یعنی آن نقطه‏ای که مشکلات لاعلاج دولت به دست او حل می‏شود، نفس او حقیقت را برای مردم روشن و توطئه دشمن را بر ملا می‏کند، تبلیغات دروغ و ترفندهای گوناگون دشمن را افشا می‏کند و به مردم امید می‏دهد. در برابر توطئه سیاسی بین‏المللی می‏ایستد و تمامیت انقلاب را در مقابل توطئه‏گران قرار می‏دهد و دشمن را وادار به عقب نشینی می‏کند، رهبری در برابر اختلاف‏افکنیهای دشمن، مایه الفت و مانع تفرقه می‏شود و دستها را در دست هم می‏گذارد."16

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:٢۳ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٢٢ دی ۱۳۸۸

دشمن شناسی از دیدگاه مقام معظم رهبری(1)

در سال 1357 مهمترین اتفاق برای ایران و ایرانی اتفاق افتاد. انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید. انقلابی که در ابعاد گوناگون، منشاء پیامدهای بنیادی و شگرفی در سـطـح جهان گردید و علاوه بر آن، به انسان کرامت، به مسلمانان شوکت و به مؤ منان عزّت و عظمت بخشید.
در این میان حرکتی انجام شد که باید روی آن تفکر بیشتری کرد،. آن هم خط بطلان کشیدن بر منافع بیگانگان است. این امر باعث ساخته شدن دشمنانی برای انقلاب اسلامی شد. دشمنان پس از پیروزی انقلاب آرام نشسته و همواره در تولید طرح و نقشه‌هایی جدید در جهت دست درازی به خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت ایران بوده و هستند.
به طور قطع و یقین ازجمله عوامل مهم ناکامی بیگانگان در مقابله با انقلاب اسلامی نگاه نافذ و بصیرت بالای رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران در شناسایی دشمنان و روش های دشمنی آنان با انقلاب اسلامی بوده است . از این رو در این نوشتار در تلاش آنیم هستیم تا دشمن را با کنکاشی در سخنان مقام معظم رهبری شناسایی کنیم.
ضرورت دشمن شناسی
بی شک دشمن شناسی از محوری ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها و دفاع از یک ملت بشمار می آید. چه بسا امتهایی که در طول تاریخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهی و بصیرت لازم سیاسی و اجتماعی در شناخت توطئه های بیگانگان و اتخاذ مواضع به موقع و صحیح توسط نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتی هلاکت بار منجر گردیده اند.
 امیر مؤمنان علی(ع) در کلام خود دراین باره می فرمایند: «من نام عن عدوه انبهته المکاید.(1)» (کسی که در برابر دشمنش به خواب رود (از او غافل بماند) حیله های (غافلگیرانه دشمن) او را از خواب بیدار می کند)
 در همین رابطه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: «نباید غافل باشیم، ما باید بیدار باشیم و توطئه های آنها را قبل از اینکه با هم جمع بشوند، خنثی کنیم. (2)»
همچنین رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اولین روز سال 86 در مشهد مقدس در این باره می فرمایند: «یک ملت باید دشمن را بشناسد، نقشه دشمن را بداند و خود را در مقابل آن تجهیز کند. (3)»

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٧:٤٦ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٢۱ دی ۱۳۸۸

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دى

بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم
هر سال نوزدهم دى را همه ى ملت ایران، بخصوص مردم عزیز و بابصیرت قم، همچون یک مقطع تاریخىِ گویا و زباندار، به رخ مستکبران عالم میکشند. جا هم دارد؛ حقیقتاً هم حادثه اى مثل نوزدهم دى، به رخ دشمن کشیدنى است.
 این حادثه از ابعاد مختلفى قابل توجه و تأمل است: هم بصیرت در این حادثه موج میزند، هم موقع شناسى، هم دشمن شناسى، هم مجاهدت و اقدام و فداکارى؛ اینها ابعاد این حادثه ى عظیمى است که در نوزدهم دى سال 56 - یعنى سى و دو سال قبل - به وقوع پیوسته است. از طرف دیگر، همین حادثه، مبدأ یک تحول، یک حرکت، یک جریان عظیم و جهتدارى در ملت ایران شد. پس حادثه، حقیقتاً حادثه ى مهمى است. آن روز هم تأثیر گذاشت؛ امروز هم که شما یاد آن حادثه را و یاد شهداى روحانى و غیر روحانىِ آن حادثه را گرامى میدارید، باز تأثیر میگذارد؛ درس میدهد، بصیرت میدهد و جهت حرکت را به ما نشان میدهد.
روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن شناسى است، از وقت شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۱٠ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٢٠ دی ۱۳۸۸

شلمچه کجاست؟

سرزمینی است که ملائک در آن سجده می کنند و برای بوسه زدن بر خاکش از هم سبقت میگیرند.

شلمچه خلاصه عشق است و قطعه ای از بهشت ، شلمچه ، آینه ایست که تمام جبهه با خاکهای سرخش در آن می درخشد. و دریچه آسمانی است که از آن بوی رشادت و عطر دلنواز شهادت میوزد.

شلمچه تندیس زیبای عشق است که در میدان ایثار قد کشیده است . شلمچه شهر شهود و شهادت است . شلمچه مثنوی بلندایثار است و فرودگاه عشق و عروجگاه دل . صحرای خشکی که دریای مواج خون و اشکهای عاشقانه در تربت پاکش دارد با قلب خونینی که هنوز زیبا و دلنواز می تپد و خون غیرت و مردانگی را در رگهای این دیار می دواند و حدیث بلند حیات با عزت را زمزمه می کند. زمین خاکی شلمچه ، زیباتر از آبی آسمان است چرا که شلمچه قتلگاه مرغان عاشقی است که برای وصال بی قرار بودند و از کوچه پس کوچه های منیت و مادیت رهیده و به شهر دلگشای معنویت و شهادت دل بستند.

آری ! شلمچه شاهنامه بلند شهادت است ، دیوان عاشقی است ، شعرهای سرخ ، با واژه های خون ، به وزن عشق و قافیه هایی از جنس قلب پاره پاره عاشقی و در قالب غزل عشق و مثنوی بلند شهادت » ، دیوانی که شکسته دلان عارف با قلم استخوان و مرکب خون و با خط شکسته عروج نوشتند و این صفحه طلایی تاریخ ایران اسلامی را با خون دل تهذیب شده شان تذهیب کردند. آری ! شلمچه کتاب است ، خواندنی ترین کتاب حماسه . شلمچه آسمان است سرشار از ستاره های سرخ .شلمچه بهار است لبریز از گلهای محمدی ،شلمچه دریاست ، مواج از موجهای عاشقی .

شلمچه بازار است ، بازار عشقبازی و جانبازی ، شلمچه تابلو است تابلوی حماسه و عرفان که بر تارک تاریخ ایران اسلامی می درخشد. جایگاه اهل زیارت است نه اهل زر ، زیارتگاه دلدادگانی که خود زائرانی بودند که در نیمه راه سفر عاشقی پرپر شدند و به مولای عشق پیوستند و زیباترین حدیث بندگی را با بندبند وجودشان و با قطره قطره خونشان نوشتند. یعقوبهای بی قراری که برای رسیدن به یوسف زیبای شهادت بی قراری می کردند و زلیخای دنیای نتوانست آنها را مفتون خویش کند. آنان که هنوز از دشمن نفس خویش رها نشده اند و دلشان در تصرف شیطان است چگونه می توانند قدر مجاهدانی را بدانند که در کوله پشتی دلشان جز عشق و ایثار نبود. آنان باید بدانند که شلمچه و شهیدانش و شاهدان و شائقان و مشتاقانش خورشید بی غروبند ، چرا که عاشورا و عاشورائیان آفتاب آسمان عشقند که هیچ ابر آلوده و تاریک یزیدی نمی تواند جلوی تابش آنها را بگیرد.

یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات ظفرمند کربلای 5 گرامی باد.

   + خلیل رنجبر - ٩:٠۸ ‎ق.ظ ; شنبه ۱٩ دی ۱۳۸۸

عملیات غرور آفرین کربلای 5

مقدمه: سنگینی شرایط دشوار پس از عملیات کربلای 4 ضرورت انجام عملیات دیگری را ایـــجـــــاب می کرد. عملیاتی که پیروزی آن تضمین شده باشد و ضمنا از جنبه نظامی و سیاســـــی بسیار ارزشمند باشد تا آثار نامطلوب عدم فتح کربلای 4 را جبران نماید.

ناحیه‌ی ‌مرزی‌ِ استراتژیک‌ شلمچه‌ در منطقه‌ی ‌شمال‌غربی‌ خرمشهر واقع ‌شده‌ که ‌از جنوب با اروند رود، از شمال‌با منطقه‌ی‌عمومی‌اهواز و از غرب‌با مرزهای‌بین‌المللی‌ایران‌و عراق،

محصورگردیده‌است‌. وجود اروند رود در جنوب‌آن‌، دریاچه‌ی‌ماهی‌و جزایربوبیان‌، ویژگــــی‌ نظامی‌خاصی‌را در این‌منطقه‌به‌وجود آورده‌است‌وبه‌خاطر نزدیکی‌جغرافیایی‌آن‌با شهر صنعتی‌بصره‌، از نظرکارشناسان‌نظامی‌، دارای‌اهمیت‌فوق العاده‌ای‌بوده‌است‌.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٥:۳۳ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸

توصیه های اخلاقی آیت الله العظمی بهجت (ره) 3

- خوب است انسان کار امروز را به فردا، بلکه کار هیچ ساعتی را به ساعت دیگر احاله نکند، مگر از روی عذر؛ وگرنه نمی داند که بعد از این ساعت چه طور می شود! [در محضر بهجت:1/335]

- وای بر ما اگر در خصوص خوردنیها و نوشیدنیها از حرام اجتناب نکنیم! زیرا همین غذاها است که منشأ علم و ایمان و یا کفر ما می شود! [در محضر بهجت:1/337]

- خدا می داند که غذا چه قدر در ایمان و کفر و اعمال خیرو شرّ انسان مدخلیت دارد! [در محضر بهجت:1/338]

- خداوند، بلا را خود می فرستد: (إذ جآءَهُم بَأسُنا) به جهت تضرع؛ یعنی تضرع و ابتهال را از عبد می خواهد و آن مطلوب است. [در محضر بهجت:1/340]

- اگر می خواهید از ناحیۀ دعا به جایی برسید، زبان حالتان این باشد: تسلیم خدا هستیم، هر چه بخواهد بکند، بنا داریم عمل به وظیفۀ بندگی کنیم. [در محضر بهجت:1/341]

- خدا می داند این حالت مراقبه و توجه، چه تأثیراتی در روح انسان و در تحصیل علم و معرفت دارد! [در محضر بهجت:1/354]

- در این مطلب جای شکّ نیست که اگر انسان بدان موفق باشد، برای او کافی است و تمام مطالب و نتایج ریاضات شاقّه و دشوار را دارد! و آن مطلب این است که: انسان خود را در محضر خدا ببیند و خدا را در همۀ احوال مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همۀ کارها و احوال خود، ناظر بداند. [در محضر بهجت:1/354]

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱۱:٠۸ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۱٧ دی ۱۳۸۸

توصیه های اخلاقی آیت الله العظمی بهجت (ره) 2

- خوشا به سعادت کسی که با حال خوب از دنیا برود و در آخرت، خوب مورد استقبال قرار گیرد! [در محضر بهجت:1/30]

- هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفّار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد. [در محضر بهجت:1/32]

- خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اوّلاً بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکّب از آن دو را بیابیم؛ و ثانیاً در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو، طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایستۀ عشق ورزی هستند. [در محضر بهجت:1/33]

- انسان می تواند مقامات مطلق انبیا (علیهم السلام) غیر از مقامات مختصّۀ انبیای خاص (علیهم السلام) را حایز گردد. [در محضر بهجت:1/35]

- تمام نقص بشر، در اثر پیروی نفس و دوری از تعالیم و متابعت انبیاء (علیهم السلام) است. [در محضر بهجت:1/38]

- محال است کسی راه قناعت را پیشه نکند، و به آن چه دارد راضی گردد! برعکس اگر کسی قناعت کند، مایحتاجش به او می رسد، هر چند زیاد باشد! [در محضر بهجت:1/40]

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٢:۱٤ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱٦ دی ۱۳۸۸

توصیه های اخلاقی آیت الله العظمی بهجت (ره) 1

 - خدا کند گرمی باطنی و اُنس باطنی به قرآن و دین و مقدمات و لوازم دینداری داشته باشیم و کتاب و عترت، ما را کافی باشد، تا حقّانیّت دین نزد ما یقینی گردد. [در محضر بهجت:1/10]

 - برخی از مقربین، از شوق لقای بهشت مرده اند؛ زیرا شنیدن آیات رحمت و نعمت و یا عذاب و نقمت، در انسان موحّد تکویناً اثر می گذارد... [در محضر بهجت:1/11]

 - خدا می داند که صاحبان مقامات معنوی در اوقات خلوت و مناجات، چه حالی دارند؛ و خاموشی فکر، چگونه آنها را در اثر مشاهدۀ انوار الهی می سوزاند ولو در مدت کوتاه! [در محضر بهجت:1/11]

- در اطاعت اوامر الهی و نیز در معصیت و به فرمان شیطان و نفس بودن، امر دایر است بین این که: با کسی که حیات و ممات، غنا و فقر و مرض و صحّت و مریض خانه و دکتر و خزانه و ثروت... به دست او است مجالست کنیم، یا با کسی که هیچ ندارد؟[در محضر بهجت:1/13]

 - ما در عزم به طاعت، عازم به رفاقت و دوستی و همنشینی با غنیّ قادر و دانای کریم هستیم؛ و در عزم بر معصیت، عازم به رفاقت و همنشینی با فقیر عاجز جاهل و لئیم. [در محضر بهجت:1/13]

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:۱٠ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱٥ دی ۱۳۸۸

خانمها بخوانند / 5 سبزی جوان کننده کدامند؟

با خوردن میوه ها، ناخواسته آنتی اکسیدان هایی را وارد بدنمان می کنیم که بهتر از هر دارویی می توانند ما را در برابر ابتلا به بیماری های مزمن محافظت کنند.

در مورد سبزی ها هم همین طور است. سبزی هایی مثل کلم، بلال، کلم بروکلی و فلفل و خیلی از سبزی های دیگر خواصی دارند که ما از آنها غافل هستیم خیلی وقت ها نمی دانیم با گذاشتن ظرفی پر از سالاد چه قدر مواد مفید وارد بدنمان کردیم.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٢:۳۳ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱٤ دی ۱۳۸۸

« متن کامل وصیت نامه شهید مهدی باکری »

 بسم الله الرحمن الرحیم یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین‏‎ ‎یا علی یا محمد یا جعفر ، یا موسی ، یا علی یا محمد یا علی یا حسن یا مهدی (عج)‏ ‎ ‎و تو ای ولی مان یا روح الله و شما ای پیروان صادق شهیدان‏ خدایا چگونه وصیتنامه بنویسم در حالیکه سراپا گناه و معصیت و سراپا تقصیر و نافرمانیم ، گرچه از رحمت ‏و بخشش تو نا امید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم می ترسم رفتنم خالص نباشد و ‏پذیرفته درگاهت نشوم . یا رب العفو . خدایا نمیرم در حالیکه از ما راضی نباشی ای وای که سیه روی ‏خواهم بود . خدایا چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی هیهات نفهمیدم . خون باید میشدی و در رگهایم ‏جریان می یافتی ، ... و سلولهایم یا رب یا رب می گفت . یا ابا عبدالله شفاعت ، آه چقدر لذت بخش است ‏انسان آماده باشد برای دیدار ربش ولی چه کنم تهیدستم، خدایا قبولم کن ، سلام بر روح خدا نجات دهنده ما ‏از عصر حاضر ، عصر ظلم و ستم ، عصر کفر و الحاد ، عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعیش، عزیزانم اگر ‏شبانه روز شکرگزار خدا باشیم که سرباز راستین و صادق این نعمت شویم خطر وسوسه درونی و دنیا فریبی ‏را شناخته و حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل تنها چاره‌ساز ماست، ای عاشقان ابا عبدالله بایستی ‏شهادت را در آغوش گرفت ، و گونه ها بایستی از حرارت و شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند . ‏بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نمائیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری بجا آورده ‏باشیم . وصیت به مادر و خواهر و برادرانم و اهل فامیل ، بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست ، همیشه بیاد ‏خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید ، پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید ، اهمیت زیادی به دعاها و ‏مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است‏ . همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید ، و رسالت آنها را در رسالت خود بدانیم و فرزندان خود را نیز همانگونه ‏تربیت دهید که سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح وارث حضرت ابوالفضل برای اسلام ‏به بار آیند . از همه کسانی که از من رنجیده اند و حقی بر گردن من دارند طلب بخشش دارم و امیدوارم ‏خداوند مرا با گناهان بسیار بیامرزد. خدایا مرا پاکیزه بپذیر.‏ مهدی باکری‏

   + خلیل رنجبر - ۱٠:٢٧ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸

چهل حدیث از چهارده معصوم (ع)

1 - رسول خدا (ص) می فرمایند : دوستی علی ابن ابیطالب گناهان را نابود می کند همانگونه که آتش چوب را.

بحارالانوار ج 39 ص 257

2 - رسول خدا (ص) می فرمایند : هر کار مهمی که با < بسم الله الرحمن الرحیم > آغاز نشود بی فرجام است.

منتخب میزان الحکمه ح 3132

3 - امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : با مومنین به ایثار رفتار کن و با سایر مردم به انصاف.

غررالحکم ح 9109 ص 394

4 - امام صادق (ع) می فرمایند : مدت زندگی مردم بیشتر با احسان و نیکو کاریشان تعیین می شود تا با عمر مقدر و بیش از آنکه به سبب فرا رسیدن اجل خود بمیرند بر اثر گناهان خویش می میرند.

بحارالانوار ج 5 ص 140

5 - امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : تو مراقب آخرتت باش ، دنیا خودش ذلیلانه پیش تو می آید.

غررالحکم ح 2603 ص 144

6 - امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : هر چیز دنیوی شنیدنش بزرگتر از رسیدن به آن است و هر چیز اخروی دیدنش بزرگتر از شنیدنش.

بحارالانوار ج 8 ص 191

7 - امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : برای دنیای خود آنگونه کار کن که گویا همیشه زنده خواهی بود و برای آخرت خود آنچنان که گویی فردا خواهی رفت.

مستدرک الوسائل ج 25 ص 146

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱۱:۳٠ ‎ق.ظ ; شنبه ۱٢ دی ۱۳۸۸

عاقبت قاتلان امام حسین (ع)

نحوه کشته شدن یزید

یزید روزی با اصحابش به قصد شکار به صحرا رفت، به اندازه دو یا سه روز از شهر شام دور شد، ناگاه آهویی ظاهر شد یزید به اصحابش گفت: خودم به تنهایی در صید این آهو اقدام می کنم کسی با من نیاید. آهو او را از این وادی به وادی دیگری می برد. نوکرانش هر چه در پی او گشتند اثری نیافتند.

 یزید در صحرا به صحرانشینی بر خورد کرد که از چاه آب می کشید ، مقداری آب به یزید داد ولی بر او تعظیم و سلامی نکرد. یزید گفت: اگر بدانی من کیستم بیشتر من را احترام می کنی! آن اعرابی گفت: ای برادر تو کیستی؟ گفت: من امیرالمؤمنین یزید پسر معاویه هستم. اعرابی گفت: سوگند به خدا تو قاتل حسین بن علی (ع) هستی ای دشمن خدا و رسول خدا. اعرابی خشمگین شد و شمشیر یزید را گرفت که بر سر یزید بزند، اما شمشیر به سر اسب خورد، اسب در اثر ضربه فرار کرد و یزید از پشت اسب آویزان شد. اسب سرعت می گرفت و یزید را بر زمین می کشید، آنقدر او را بر زمین کشید که او قطعه قطعه شد. اصحاب یزید در پی او آمدند، اثری از او نیافتند ، تا اینکه به اسب او رسیدند فقط ساق پای یزید روی رکاب آویزان بود.

منبع: لهوف ، سید بن طاووس

   + خلیل رنجبر - ٧:۳٥ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸

ای عاشقان سیدالشهدا یادتان بخیر

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردارشهید حسین کفاشیان.

مسئولیت : جانشین گردان امیرالمومنین (ع) ، لشکر 31 عاشورا

ولادت : 1329/نوشهر

شهادت : 1367/ ماووت عراق

... اگر شهادت نصیبم شد روی سنگ قبرم فقط بسیجی بنویسید می خواهم بسیجی ارتشی باشم و درجه ام را ارتقاء ندهند، خدایا خودت از پستی دستم را بگیر و ارتقائم بده.

   + خلیل رنجبر - ٢:۱۱ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱٠ دی ۱۳۸۸

ابعاد جنگ نرم از منظر قرآن

یکی از شیوه های جنگی، جنگ نرم است که جنگ روانی شاخه ای از آن به شمار می آید. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از ابزارهای فرهنگی تاثیرگذار بر فکر واندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته می شود.

با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و همواره از سوی انسان ها در جنگ ها به عنوان یک ساز و کار موثر مورد توجه بوده است. تنها تفاوتی که می توان در میان جنگ های نرم در دوران گذشته و عصر معاصر یافت، تفاوت در ابزارها و روشهای آن است و اصولا بهره گیری از هر نوع ابزاری در جنگ نرم بر این پایه و محور قرار می گیرد که بر اندیشه و احساسات مخاطب تاثیرگذاشته و او را مرعوب خود سازد و بی آن که واکنشی از خود نشان دهد، تسلیم دشمن شده و یا در مسیر خواسته های او گام بردارد.

براساس این فرضیه می توان به سراغ آموزه های قرآنی رفت و تحلیل قرآن را از جنگ نرم و مسایل و مباحث مربوط به آن را استخراج کرد. نویسنده در این مطلب با توجه به چنین پیش فرضی به سراغ آیات قرآنی رفته تا نگرش قرآن را در این موضوع ارائه دهد. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.

جنگ نرم و حدود و مرزهای آن

دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحادمردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند. (رهبر معظم انقلاب)

آموزه های قرآنی به جنگ نرم در حوزه دشمن شناسی و مقابله با دشمن، توجه داشته است. آیات بسیاری به این مسئله از دو زاویه دید مختلف نگریسته است. به این معنا که اگر دشمن برخی از سازوکارهای جنگ روانی را در جنگ نرم به کار می گیرد، جامعه اسلامی نیز در دفاع و مقابله با دشمن می بایست از همه امکانات بهره گیرد و در جنگ نرم، به حکم مقابله به مثل «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقواالله و اعلموا ان الله مع المتقین» عمل نماید. (بقره، آیه 194)

البته در این آیه و آیات دیگر بر این مهم توجه و تاکید شده است که مومنان به حکم تقوای الهی، از هرگونه رفتارهای ضد اخلاقی و عقلانی که هنجارها و ارزش های اساسی بشریت را تضعیف می کند و یا از میان برمی دارد باید پرهیز کنند. بنابراین خطوط قرمزها و محدودیت هایی را برای این مقابله به مثل در همه حوزه ها از جمله جنگ نرم معین کرده است که مومنان نمی توانند از آن مرزها گذر کنند و همانند دشمنان خدا و دین، عمل نمایند؛ به عنوان نمونه قتل و غارت بی گناهان و زنان و کودکان در فرهنگ ضدبشری دشمنان اسلام صورت می گیرد ولی مومنان مجاز نیستند این گونه رفتار کنند. در جنگ نرم نیز دشمنان به شیوه های زشت و ناپاکی رو می آورند که حریم های انسانی و نیز قداست و کرامت بشری را می شکند و به تهمت و افتراهای ناموسی و همانند آن رو می آورند، در حالی که مومنان براساس آموزه های اسلامی و محوریت تقوای عقلانی و عقلایی و شرعی نمی تواند در جنگ نرم از آن ها بهره گیرند.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٥:٢٤ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٩ دی ۱۳۸۸

منافقین، تفاله‏هاى امریکایى

بیجهت نیست که در آن نطقهاى با اجتماع زیاد روز عاشورا سوت مى‏زنند و کف مى‏زنند. امام مظلوم ما به شهادت رسیده، روز شهادت امام مظلوم ما، پاى نطق و سخنرانى یک نفر آدمى که با آنها دوست است کف مى‏زنند و سوت مى‏کشند و امریکا را از یاد مى‏برند. خط این بود که اصلًا امریکا منسى بشود. یک دسته شوروى را طرح مى‏کردند تا امریکا منسى بشود، یک دسته «اللَّه اکبر» را کنار مى‏گذاشتند، سوت مى‏زدند و کف مى‏زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه مرگ بر امریکا منسى بشود.

صحیفه امام   ج‏15  ص 29

   + خلیل رنجبر - ٤:٢٥ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸

حرمت شکنی عاشورای حسینی

در روز عاشورای حسینی عده ای مزدور ماهواره ای که مورد حمایت سایت های خارجی و بعضاً داخلی نیز می باشد  توهینی دیگری کردند و در آن اصل ولایت فقیه ( امام زمان ) مورد اهانت قرار گرفت . در زمان امام خمینی (ره) یک نفر در رادیو به حضرت زهرا (سلام الله علیها)اهانت ‌کرد ، امام(ره) فرمود خبرنگار و خود شخص را بگیرید و بازخواست کنید اگر لازم است مجازات هم کنید. امروز شاهد آن هستیم که همه جور اهانتی کرده‌اند. از مسئولین قضایی می خواهیم با برخورد انقلابی ، فتنه گران و آشوبگران را از عملگرد خودشان پشیمان و اربابان انگلیسی و آمریکایی سران فتنه را مایوس کنند.

   + خلیل رنجبر - ٩:٠٤ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٧ دی ۱۳۸۸

در مکتب امام

مردم به خوبى لمس کرده‏اند که دشمنان آنان راه‏ پیشوایان و اعقاب شجره خبیثه بنى امیه و یزیدیان- علیهم لعنة اللَّه- را برگزیده‏اند و هدفى جز محو آثار رسالت و اثبات و تحکیم شعار پوسیده «لا خَبَرٌ جَاءَ و لَا وَحىٌ نَزَلَ» (1) را دنبال نمى‏کنند؛ چرا که از یزیدیان  انتظارى جز این نیست که به حریم کشور اسلامى ما و به ملت پیرو امام زمان- عجل اللَّه فرجه الشریف- و حتى به خانه آل محمد- صلى اللَّه علیه و آله- یعنى قم تجاوز نمایند. و از ملت دلاور مسلمان ایران هم انتظارى جز ادامه راه حسین- علیه السلام- و زینب- سلام اللَّه علیها- نیست که این راه را انتخاب کرده‏اند. ملتى که سالار شهیدان را پیشوا و ایثار و فداکارى را سلاح و شهادت را سبب جاودانگى خود مى‏داند از چه مى‏ترسد و با چه کسى جز خدا معامله مى‏کند؟.

(1)- «هیچ خبرى نیامد و هیچ وحى‏اى نازل نشد!» این سخن کفرآمیز از یزیدبن معاویه است.

صحیفه امام (ره) ، ج‏20، ص: 198

   + خلیل رنجبر - ٤:٢٧ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٧ دی ۱۳۸۸

ایران اسلامی از منظر معصومین (ع)

ایران اسلامی، دارای دو پیشینه تاریخی تلخ و شیرین است: پیشینه تلخ آن مربوط به دوران سخت و تاریک حکومت دو هزار و پانصد ساله پادشاهان ظالم و مستبد میباشد و پیشینه شیرین آن مربوط به دوران ظهور اسلام است که ایرانیان با پذیرش دین الهی، جایگاه و ارزش فطری، عقلانی و الهی خود را یافتند و به پاس این افتخار از همان سال‌های آغازین ظهور اسلام، خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ارزنده‌ای به جامعه اسلامی ارائه کرده و در همه زمینه‌ها، حماسه آفریدند، به گونه‌ای که بالاترین تشویق‌ها و مقام‌ها را از سوی قرآن و عترت به خود اختصاص دادند. که در این مجال به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌شود.
ایرانیان در منظر قرآن:
طبق استناد به احادیثی که وارد شده در قرآن آیاتی وجود دارد که اشاره به قوم ایران و ایرانیان دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود. پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ به هنگام تلاوت قرآن به این آیه رسیدند که خداوند می‌فرماید: « ... وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا أَمْثالَکُمْ»[1] یعنی « و اگر روی برگردانید (خداوند) جای شما را به مردمی غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود.» از آن حضرت پرسیدند: کسانی که اگر ما روی برگردانیم خداوند آن‌ها را به جای ما قرار می‌دهد چه کسانی هستند؟ رسول خدا در حالی که بردوش سلمان فارسی می‌زد فرمود: «این مرد و قوم او هستند.»[2]

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۱٠:۳٧ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٧ دی ۱۳۸۸

السلام علیک یا سیدنا و مولانا یا ابا عبدالله الحسین (ع)

شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بر شیفتگان ، عاشقان و پیروان آنحضرت تسلیت باد.

   + خلیل رنجبر - ٩:۱۳ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٦ دی ۱۳۸۸

موثق بودن احادیثی که بر فضیلت گریه بر امام حسین(ع) وارد شده است

پرسش:

آیا احادیث وارده از پیامبر مکرم اسلام درباره فضیلت گریه برای امام حسین(ع) یا سفینة النجاة بودن ایشان موثق است و اگر هست پس چرا عده ای برای گریه برای امام حسین(ع) بر ما خرده می گیرند و اساسا در علم حدیث آیا می توان حقیقتا صد در صد مطمئن شد حدیثی موثق است یا خیر؟

پاسخ:

احادیثی که پیرامون گریه بر امام حسین (ع) وارد شده است به حد تواتر یا تضافر رسیده است و منظور از حدیث متواتر خبر جماعتی است که فی حد نفسه نه به ضمیمه ی قرائن ، اتفاق  آنان بر کذب محال و در نتیجه موجب علم به مضمون خبر باشد.[v]

پس از جهت ارزش سندی ، اعتبار اینگونه روایات به مراتب از یک حدیث موثق بالاتر است علاوه اینکه کتابهای اهل سنت چنین روایاتی را معتبر دانسته اند و آن را نقل کرده اند که در ذیل به پاره ای از آن اشاره می شود:

1- مستدرک علی الصحیحین ج3 ص 176- ج 4 ص 464

2- کنز العمال ج 12 ص 123

3- مقتل خوارزمی ج 1 ص 88 و 159 و162 و167

4- ذخایر العقبی ص119

5- مجمع الزوائد ج 9 ص 188و189

6- مسند احمد ج 3 ص265

7- جامع الصحیحین ترمذی ج 13 ص 193

8- اعلام النبوة ماوردی ص83

9- الصواعق المحرقة ابن حجر ص192 و193

10- المصنف ابن ابی شیبه ج 2 ص 697- ج 8ص 632

11- صحیح ابن ماجة ج 2 ص 518

12- مقتل ابن جوزی ج 1 ص 164

13- مسند امام حنبل ج 1 ص 85

14- سیر اعلام النبلاء ذهبی ج3 ص 288.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٤:۱٠ ‎ب.ظ ; شنبه ٥ دی ۱۳۸۸

کدام خط امام ؟

این روزها خیلی ها داعیه دار خط امام (ره) هستند اما به راستی خط امام (ره) کدامین خط است و یاران واقعی و راستین امام راحل چه کسانی هستند؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات اساسی، مرور خلاصه ای از سخنان حجت الاسلام سید حمید روحانی مفید خواهد بود. این سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام گرفته است.
*****
در این مرحله باید نخست خط امام را به درستی بشناسیم. ببینیم خط امام چیست تا مشخص شود کسانی که مدعی خط امام هستند تا چه حدی در این قضیه راستگواند و درست می گویند.

اول خودسازی

نخستین ویژگی حضرت امام از خود رستگی است. بزرگترین رمز حضرت امام این بود که از خود رسته بود. خود را نمی دید. ببینید از خود رسته و خود را ندیدن در این مرحله است که خیلی دست و پا نمی زنیم که به قدرت، شهرت و مقام برسیم. اما وقتی که شهرتی باشد، قدرت باشد، بدش نمی آید. بالاخره انسان است. انسان نمی تواند از این مساله بگذرد. قدرت دوست داشتنی است. شهرت دوست داشتنی است. انسان خیلی وارسته این است که دنبال قدرت نرود اما اگر قدرت به او رو آورد استقبال می کند. اما من می خواهم این ادعا را داشته باشم. که امام به طور کلی از قدرت متنفر بود. همانی که حضرت علی (ع) می فرماید. که این لنگه کفش پاره ارزشش از این قدرت و مقام برای من بیشتر است. امام به این مقام رسیده بود.
اما کسانی که دچار منیتند، برای یک دستمالی قیصریه را به آتش می کشند، به خاطر این که باورشون اومده که رای نیاوردند، می خواهند کل کشور به آتش کشیده شود. به ویرانه ای تبدیل شود. انتخابات باطل شود. شاید در دوره دیگر با دوز و کلکی به قدرت برسند. اینها طرفدار خط امامند؟ خط امام این است؟ آدمی که یکپارچه شهوت قدرت او را گرفته نمی فهمد چه کار دارد می کند چه می گوید، در خط امام است؟ آقایی که نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری می نویسد شروع می کند از گذشته می گوید، بله زمانی من و شما و آقای بهشتی را چنان می گفتند چنین می گفتند، به عنوان رکن اساسی انقلاب... یعنی چی؟ یعنی ارث و میراث می خواهم، یعنی سهم من در این انقلاب چیه؟ این خط امامه؟ با منیت، با هواپرستی، با خودخواهی نمی توان پیرو خط امام بود. خط امام در مرحله اولش خودسازی است.

امام تابع ولایت فقیه بود

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ۳:۳٩ ‎ب.ظ ; جمعه ٤ دی ۱۳۸۸

اعمال ماه محرم الحرام

اعمال مشترک :

روزه گرفتن در تمام ماه ، به جز عاشورا که ثواب این روزه آمرزش تمام گناهان است.

اعمال دهه اول ماه محرم :

1. شیخ طوسى فرموده که مستحب است روزه دهه اول محرم و لکن روز عاشورا امساک نماید از طعام و شراب تا بعد از عصر آن وقت به قدر کمى تربت تناول نماید.

اعمال روز اول :

1. از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلى الله علیه و آله روز اول محرم دو رکعت نماز مى ‏کرد و چون فارغ مى ‏شد دستها را بلند مى ‏کرد و این دعا را سه دفعه مى ‏خواند :

اللَّهُمَّ أَنتَ الْإِلَهُ الْقَدِیمُ وَ هَذِهِ سَنَةٌ جَدِیدَةٌ فَأَسْأَلُکَ فِیهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّیْطَانِ‏ * وَ الْقُوَّةَ عَلَى هَذِهِ النَّفْسِ الْأَمَّارَةِ  بِالسُّوءِ وَ الاِشْتِغَالَ بِمَا یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ یَا کَرِیمُ‏ * یَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِکْرَامِ یَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَهُ یَا ذَخِیرَةَ مَنْ لاَ ذَخِیرَةَ لَهُ یَا حِرْزَ مَنْ لاَ حِرْزَ لَهُ‏ * یَا غِیَاثَ مَنْ لاَ غِیَاثَ لَهُ یَا سَنَدَ مَنْ لاَ سَنَدَ لَهُ یَا کَنْزَ مَنْ لاَ کَنْزَ لَهُ‏ * یَا حَسَنَ الْبَلاَءِ یَا عَظِیمَ الرَّجَاءِ یَا عِزَّ الضُّعَفَاءِ * یَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى(ا) یَا مُنْجِیَ الْهَلْکَى یَا مُنْعِمُ  یَا مُجْمِلُ  یَا مُفْضِلُ  یَا مُحْسِنُ‏ * أَنتَ الَّذِی سَجَدَ لَکَ سَوَادُ اللَّیْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ‏ * وَ دَوِیُّ الْمَاءِ وَ حَفِیفُ الشَّجَرِ یَا اللَّهُ لاَ شَرِیکَ لَکَ‏.
اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا خَیْراً مِمَّا یَظُنُّونَ وَ اغْفِرْ لَنَا مَا لاَ یَعْلَمُونَ وَ لاَ تُؤاخِذ ْ نَا بِمَا یَقُولُونَ‏ حَسْبِیَ اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ‏ * آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَ مَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبَابِ‏ * رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذ ْ هَدَیْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُ نکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّاب.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۳٥ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸

جملات قصار رهبر معظم انقلاب اسلامی

در باب بزرگان دین

امام حسین (ع)
اگر عشق به امام حسین و ذکر مصائب این بزرگوار نبود، معلوم نبود که نهضت ما با این کیفیت به پیروزى برسد.
امام حسین (علیه‏السّلام) عظیم‏ترین مبارز و مجاهد تاریخ اسلام است.
ماجراى امام حسین، نجاتبخشى یک ملت نبود، نجاتبخشى یک امت نبود، نجاتبخشى یک تاریخ بود.
محبت مردم به حسین‏بن‏على (علیه‏السّلام) ضامن حیات و بقاى اسلام است.
حسین‏بن‏على (علیه‏السّلام) مظهر عزت راستین و نمودار کامل افتخار حقیقى است؛ هم در چشم ما مردمِ اسیر در دستگاه مادى عالم، و هم براى رستگاران عالم ملکوت.
حرکت امام حسین، حرکت عزت بود؛ یعنى عزت حق، عزت دین، عزت امامت و عزت آن راهى که پیغمبر ارائه کرده بود.
نوجوانها و جوانها هم دخترها هم پسرها و بقیه‏ى اشخاص در دوره‏هاى مختلف، طهارت و صداقت و سلامت و نشاط حسین‏بن‏على را الگوى خود قرار دهند.

   + خلیل رنجبر - ٩:۱٦ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢ دی ۱۳۸۸

چهل حدیث از حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)

رُوِی  عَنْ أَبی  عَبْدِاللهِ الْحُسَیْن(علیه السلام)

1 - پند امام به عالمان
أَیَّتُهَا الْعِصابَةُ بِالْعِلْمِ مَشْهُورَةٌ وَ بِالْخَیْرِ مَذْکُورَةٌ وَ بِالنَّصیحَةِ مَعْرُوفَةٌ وَ باللّهِ فی  أَنـْفُسِ النّاسِ مَهابَةٌ، یُهابِکُمُ الشَّریفُ، وَ یُکْرِمُکُمُ الضَّعیفُ وَ یُؤْثِرُکُمْ مَنْ لافَضْلَ لَکُمْ عَلَیْهِ وَ لا یَدٌ لَکُمْ عِنْدَهُ، تَشْفَعُونَ فِی الْحَوائِجِ إِذَا امْتُنِعَتْ مِنْ طُلاّبِها، وَ تَمْشُونَ فِی  الطَّریقِ بِهَیْبَةِ الْمُلُوکِ وَ کَرامَهِ الاَْکابِرِ... فَأَمّا حَقُّ الضُّعَفاءِ فَضَیَّعْتُمْ وَ أَمّا حَقُّکُمْ بِزَعْمِکُمْ فَطَلَبْتُمْ أَنْتُم تَتَمَنَّوْنَ عَلَی  اللّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجاوَرَةَ رَسُلِهِ وَ أَمانًا مِنْ عَذابِهِ؟!
حضرت ابی  عبداللّه الحسین(علیه السلام) خطاب به عالمان بی عمل و تارکان امر به معروف و نهی  از منکر فرموده اند:ی  گروه نیرومندی  که به دانش مشهور و به نیکی  مذکور و به خیرخواهی  معروف و با نام خدا و مذهب در نفوس مردم، با مهابت جلوه گرید! شریف از شما حساب می برد و ضعیف شما را گرامی  می دارد، و کسانی  که بر آنها برتری  و حقّی  ندارید، شما را بر خود ترجیح می دهند، شما وسیله حوائجی  هستید که بر خواستارانش ممتنع است، و به هیبت پادشاهان و کرامت بزرگان در راه گام برمی دارید...!و امّا حق ضعیفان را ضایع کردید! و حقّ خود را که به گمانتان شایسته آنید طلب نمودید...! و با این حال آرزوی  بهشت الهی  را دارید و همجواری  پیامبران و امان از عذابش را در سر می پرورانید!


2 - اصلاح امّت، نه قدرت طلبی
أَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ ما کانَ مِنّا تَنافُسًا فی  سُلْطان وَ لاَ الِْتماسًا مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ وَ لکِنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دینِکَ وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاحَ فی  بِلادِکَ وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ وَ یُعْمَلَ بِفَرائِضِکَ وَ سُنَنِکَ وَ أَحْکامِکَ
در باره فلسفه قیامش فرمود :بار خدایا! تو می دانی  که آنچه از ما اظهار شده بری  رقابت در قدرت و دستیابی  به کالی  دنیا نیست; بلکه هدف ما این است که نشانه هی  دینت را به جی  خود برگردانیم و بلادت را اصلاح نماییم تا ستمدیدگان از بندگانت امنیّت یابند و به واجبات و سنّتها و دستورهای  دینت عمل شود.

  ادامه مطلب  
   + خلیل رنجبر - ٩:۱٥ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸